zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Gdzie chcą pracować specjaliści i menedżerowie? Najnowszy ranking atrakcyjności relokacyjnej miast

 

 

Na popularności wśród przedstawicieli kadry średniego i wyższego szczebla, kosztem Krakowa i Wrocławia, zyskuje Warszawa (+7 p.p.), w której chętnie pracowałby już co drugi respondent. Pierwszy raz, tak wysokie, drugie miejsce w rankingu zajęło Trójmiasto. Coraz wyższe wyniki notują też mniejsze ośrodki.

 

26 października br. Antal opublikował 10. edycję raportu "Aktywność specjalistów i menedżerów na rynku pracy". Badanie było przeprowadzone było metodą CAWI w terminie 27.08 - 16.09 2020 roku. Wzięło w nim udział 2 067 respondentów z całej Polski. Wynika z niego, że obecnie 69% respondentów w przypadku otrzymania atrakcyjnej oferty pracy zdecydowałoby się na przeprowadzkę, dlatego też otwartość specjalistów i menedżerów niezmiennie od zeszłego roku oceniana jest na wysoką (wzrost o 1 punkt procentowy). Najczęściej gotowość do relokacji deklarują pracownicy działów administracji (78%) - jest to wzrost o 20 punktów procentowych w porównaniu

z rokiem ubiegłym.  Również na taką opcję otwarta jest wyższa kadra zarządzająca (76%) oraz przedstawiciele branży inżynieryjnej (75%). Natomiast najrzadziej deklarują otwartość na relokację przedstawiciele działów HR oraz IT.

 

Gotowość do relokacji w Polsce niezależnie od pandemii utrzymuje się na wysokim poziomie. Mimo, że obecnie na drodze pracodawców i kandydatów stoi sporo organizacyjnych wyzwań, istnieje też świadomość, że dla atrakcyjnej oferty pracy, która umożliwi rozwój kariery warto się przeprowadzić - komentuje Artur Skiba, prezes Antal.

 

Warszawa wzmacnia pozycję lidera

 

Większość ankietowanych specjalistów i menedżerów (51%) w przypadku możliwości relokacji najchętniej wybrałaby jako nowe miejsce zamieszkania stolicę. Jest to wzrost o 7 p.p. w stosunku

do zeszłego roku. Obserwacje Antal wskazują, że na dobre postrzeganie Warszawy wpływa znacząca liczba siedzib największych firm dająca szerokie możliwości rozwoju, wysokie przeciętne zarobki mieszkańców, a także bogate zaplecze kulturowe. Na plus działają też inicjatywy podejmowane

przez miasto zmierzające do zadbania o jakość powietrza i zieleń.

 

Warszawa to miasto otwarte na potrzeby mieszkańców. Inwestycje podejmowane w ostatnich latach koncentrowały się na wielu obszarach, takich jak komunikacja miejska, bezpieczeństwo, kultura, rozwój przedsiębiorczości, ochrona środowiska, edukacja, sport i rekreacja, a ich wspólnym celem było podniesienie jakości i standardu życia warszawiaków. Cieszy nas fakt, że coraz więcej wykwalifikowanych specjalistów rozważa Warszawę jako miejsce do życia, bo to właśnie dostęp do wysokiej jakości puli talentów jest kluczowym czynnikiem przyciągającym inwestorów do Warszawy - mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.

 

Trójmiasto prześcignęło konkurentów

 

Trójmiasto zanotowało wzrost odsetka wskazań specjalistów i menedżerów o 2 p.p i z czwartego miejsca awansowało na drugie. Na popularność nadmorskiej aglomeracji wpływa rosnąca liczba międzynarodowych firm oferujących atrakcyjne miejsca pracy i tradycyjnie - aspekty związane

z środowiskiem naturalnym i pięknym położeniem miasta.

 

Jeszcze kilka lat temu czynnik jakości życia był dodatkiem, a nie wchodził w skład esencji oferty danej lokalizacji. Od kilku lat wiadomo jednak, że to jeden z podstawowych czynników zapewniających zainteresowanie i dopływ najatrakcyjniejszych kadr zwłaszcza do sektorów usługowych

i technologicznych, które z kolei celują w innowacjach i warunkują szybkość oraz tempo rozwoju. Trójmiasto od dekady świadomie przewodzi miastom regionalnym w kwestii łączenia oferty zatrudnienia z możliwościami płynącymi z najwyższej pośród polskich dużych miast jakości życia, czego dowodem jest min. projekt “Live more Pomerania". W tym roku uruchomiliśmy także portal rekrutacyjny dla osób spoza regionu, które chcą właśnie tu znaleźć dobrą pracę i zamieszkać - opowiada Marcin Grzegory, Deputy Director, Invest in Pomerania.

 

Północ wygrywa z Południem

 

Raport Antal wskazuje również na rosnącą przewagę innych miast, ulokowanych w północnej części kraju. Nieznacznie zyskał na atrakcyjności Bydgoszcz, Olsztyn czy Białystok. Silnie natomiast tracą w oczach potencjalnych kandydatów lokalizacje południowe - Kraków zanotował spadek o 8 p.p., Katowice o 7 p.p., Rzeszów o 4 p.p. W dobie pandemii walory związane z zielenią, czystym powietrzem podwójnie zyskują na znaczeniu - a miasta na południu Polski częściej cechowane są przez większą gęstość zaludnienia, gorsze wskaźniki jakości powietrza, a także mocno konkurencyjny rynek pracy.

 

Miasta aglomeracji śląskiej, Kraków czy Rzeszów wciąż są wysoko w rankingu - jednak widoczne tendencje już od roku pokazują spadki. Aby uniknąć odpływu talentów warto zintensyfikować politykę komunikacyjną i pokazać silne strony miast. Warto także pokusić się o analizy mające na celu wyodrębnienie obszarów rozwojowych i podjąć działania, które wpłyną na ograniczanie ich negatywnych skutków dla mieszkańców - podkreśla Artur Skiba, prezes Antal.

 

 

Pobierz raport: https://antal.pl/wiedza/raport/aktywnosc-specjalistow-i-menedzerow-na-rynku-pracy-10-edycja

 

***

 

O  Antal

 

Antal jest liderem rekrutacji specjalistów i menedżerów oraz doradztwa HR. Marka Antal jest obecna w Polsce od 1996 roku. W ramach Grupy Antal funkcjonuje polska spółka, która powstała w 1996 roku oraz spółka otwarta w 2014 roku w Czechach i spółka Enloyd - na Węgrzech. W Polsce biura w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu oraz Gdańsku prowadzą projekty

w Polsce i za granicą, dla największych globalnych oraz lokalnych przedsiębiorstw ze wszystkich sektorów gospodarki. Jako jedna

z pierwszych firm rekrutacyjnych na polskim rynku wprowadziliśmy macierzowy podział zespołów, dzięki czemu nasi konsultanci specjalizują się zarówno w rekrutacji w zakresie sektora, jak i stanowiska. Obecnie w Antal działa 10 dywizji rekrutacyjnych oraz zespoły doradzające firmom w zakresie oceny i rozwoju pracowników, employer brandingu oraz analiz rynkowych. W 2018 roku uruchomiono również dwie innowacyjne usługi: platformę dla freelancerów - REX oraz Agencję Pracy Robotów.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.