zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

Jak będzie wyglądał wolontariat pracowniczy przyszłości?

VIII Konferencja Koalicji Liderzy Pro Bono

 

 

Od lat firmy coraz więcej uwagi poświęcają wolontariatowi pracowniczemu. Granty dla pracowników na ich własne projekty lub akcje dobroczynne, szkolenia, platformy łączące wolontariuszy z organizacjami, pozwalają uatrakcyjnić pracodawcom zaangażowanie społeczne zatrudnionych w firmie osób. Jak będzie on wyglądał w przyszłości, szczególnie po trudnym czasie pandemii? O tym na VIII konferencji Koalicji Liderzy Pro Bono opowie dr Marta Karwacka.

 

'Według agencji Realized Worth mówiąc o ewolucji wolontariatu pracowniczego, możemy zaobserwować trzy trendy, o których opowiem 1 grudnia w czasie Konferencji Koalicji Liderzy Pro Bono. Czy te trendy się zmaterializują? Zobaczymy. Ważne, by na bieżąco odczytywać sygnały społeczne i kreować programy, które będą umożliwiały pracownikom kontakt z własnymi potrzebami' - mówi dr Marta Karwacka z SENSA Sustainable Thinking

 

W czasie wydarzenia prezesi, członkowie zarządów i eksperci firm członkowskich Koalicji Liderzy Pro Bono oraz zaproszeni goście, opowiedzą o fundamentalnych zasadach wolontariatu pracowniczego, obowiązkach i prawach wolontariuszy i pracodawców, a także o korzyściach dla wszystkich stron. Wśród gości specjalnych są prof. dr hab. Aldona Glińska-Neweś z UMK w Toruniu, która przedstawi wyniki badań naukowych dotyczących wolontariatu oraz Jerzy Owsiak, prezes zarządu Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. 

 

Wolontariat na dobrych zasadach

 

 

Zgromadzenie Narodowe ONZ ustanowiło 35 lat temu Międzynarodowy Dzień Wolontariusza, obchodzony od tej pory co roku, 5 grudnia. Z okazji tej rocznicy, Koalicja Liderzy Pro Bono zaprezentuje pierwszą w Polsce Kartę Zasad Wolontariatu Pracowniczego. 

 

Podstawowe wartości i zasady dobrego programu wolontariatu pracowniczego, nie były przez środowisko firm jak dotą doprecyzowane, a są kluczowe dla jego tożsamości i dbałości o jego jakość

w przyszłości - mówi Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce - Jesteśmy przekonani, że w gronie Liderów Pro Bono, wolontariuszy i partnerów, wypracowaliśmy konkretne zasady i wskazówki dla firm, pomocne zarówno tym, którzy prowadzą już wolontariat pracowniczy,

jak i planujących jego wdrożenie, czy podjęcie współpracy z organizacjami pozarządowymi'.

 

Najważniejsze kwestie zawarte w Karcie Zasad, poparte dobrymi praktykami z firm członkowskich Koalicji, przedstawią sami Liderzy Pro Bono: Jacek Kowalski (członek zarządu Orange Polska), Przemysław Furlepa (wiceprezes zarządu BNP Paribas Bank Polska), Marzena Atkielska (prezes zarządu Fundacja Santander Bank Polska), Aneta Podyma-Milczarek (prezes zarządu Unum Życie TUiR), Michał Kwasek(członek zarządu Grupa ANG) oraz w imieniu Liderki Pro Bono Agnieszki Servaas - Ewelina Rozpara (rzecznik prasowy, menedżer ds. marketingu i komunikacji VIVE Group).

 

Karta Zasad Wolontariatu Pracowniczego wypracowana została przez liderów i ekspertów z firm zrzeszonych w Koalicji Liderzy Pro Bono: Orange Polska, BNP Paribas Bank Polska, VIVE Group, Fundacja Santander Bank Polska, Unum Życie TUiR, Grupa ANG oraz Jet Line i Ikano Bank. 

 

Treść Karty konsultowana była z wolontariuszami-pracownikami firm Koalicji oraz z organizacjami od lat wspierającymi rozwój wolontariatu pracowniczego: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Stowarzyszenie Centrum Wolontariatu, Business Centre Club oraz Pracodawcy RP.

 

 

Podczas konferencji odbędzie się finał 4. edycji Nagrody 'Człowiek wiedzy

i doświadczenia'. Nagrody przyznawane są przez Koalicję Liderzy Pro Bono wolontariuszom

i społecznikom wspierającym organizacje i inicjatywy społeczne swoją wiedzą, kompetencjami

i doświadczeniem.

 

Streaming wydarzenia online https://www.facebook.com/LiderzyProBono

 

Partnerem głównym konferencji jest Orange Polska S.A. Partner merytoryczny: Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Patroni medialni: ngo.pl, kampaniespoleczne.pl, nienieodpowiedzialni.pl i niepelnosprawni.pl

 

Więcej informacji o działaniach Koalicji Liderzy Pro Bono na www.liderzyprobono.pl

 ***

 

Koordynator projektu Koalicja Liderzy Pro Bono:

 

Paulina Kamyk p.kamyk@inwestycjespoleczne.pl

 

Koalicja Liderzy Pro Bono (dawniej Prezesi-wolontariusze) powstała w 2011 roku.

 

Tworzą ją prezesi i członkowie zarządów różnych firm i organizacji działających w Polsce, których łączy przekonanie o wartości wolontariatu i społecznego zaangażowania biznesu. Misją Koalicji Liderzy Pro Bono jest pokazywanie korzyści i możliwości jakie wolontariat daje człowiekowi - pracownikowi, menedżerowi, liderowi - oraz całej firmie. Wolontariat kompetencji i wolontariat pracowniczy - to dwa główne obszary, w których Liderzy Pro Bono posiadają wyjątkowy potencjał będący sumą doświadczeń, praktyk i narzędzi. Koalicja Liderzy Pro Bono to projekt, który rozwija też platformę współpracy oraz wymiany doświadczeń pomiędzy liderami biznesu a liderami organizacji społecznych. Jest to szczególnie ważne w obliczu wyzwań współczesnego świata - społecznych, ekologicznych, gospodarczych. Projekt koordynowany jest przez Akademię Rozwoju Filantropii

w Polsce i spółkę Inwestycje Społeczne. Więcej informacji o Koalicji na www.liderzyprobono.pl

 

Autor: www.liderzyprobono.pl.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.