zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Jak przeżyć na rynku rekrutacji, który jest zmienny,

dynamiczny i… zaskakujący?

 

Rynek pracownika stał się faktem, nieustanna walka o kandydatów do pracy nie dziwi już rekruterów. W nowych czasach, to kandydat do pracy stawia warunki pracodawcy.

 

Wskaźniki dla rekruterów nie są optymistyczne.

 

76% prezesów uważa, że największym zagrożeniem dla biznesu jest brak ludzi z odpowiednim zestawem kompetencji wg badania CEO Survey PwC)

 

28% rekruterów nie jest zadowolonych z obecnych źródeł pozyskiwania kandydatów i szuka nowych (Global Recruiting Trends 2016 LinkedIn)

 

70 dni- tyle wynosi średni czas poszukiwania kandydata (badania kariera.pl)

 

do 70% wzrasta współczynnik aplikacji na ogłoszenie, jeśli zawiera widełki płacowe… (badania kariera.pl)

 

Proces rekrutacji przypomina proces sprzedaży

 

Prezentujemy ofertę pracy i przystępujemy do negocjacji. Od wyniku zależy, czy kandydat zasili nasz zespół, czy konkurenta rynkowego.

 

Jak więc pozyskać cennych kandydatów dla swojej organizacji?

Czy istnieje przepis na skuteczny proces rekrutacyjny niezależnie od branży? Jak wyróżnić swoją markę wśród innych w przyciąganiu talentów? Jak usprawnić proces pozyskiwania pracowników?

Z jakich narzędzi korzystać? Na te i wiele innych pytań odpowiadają Eksperci branży HR w Raporcie HRPolska.pl.

 

Wojna o talenty trwa

 

Jedno jest pewne, kreatywność to obecnie podstawowa kompetencja rekrutera.

Aby wyprzedzić konkurencję, należy postawić na nieszablonowe podejście do procesu rekrutacji. Niestandardowe i nowatorskie sposoby dotarcia do kandydatów jak hackathony, wypierają nudne standardowe rozmowy kwalifikacyjne.

 

W ostatnim czasie pojawiło się wiele ciekawych narzędzi, które mają za zadanie ułatwić pracę rekruterów. Firmy już całkiem śmiało wykorzystują sztuczną (AI) i nowoczesne rozwiązania IT.

 

Przyszłość to synergia człowieka z technologią. Na naszych oczach dokonuje się Rewolucja 4.0 - transformacja cyfrowa w obszarze HR. Czy pożre rekruterów, czy będzie stanowić nieocenione wsparcie?

 

Pobierz i dowiedz się więcej w: Survival Rekrutera_Raport HRPolska.pl

 

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.