zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

 

Jak radzi sobie sektor produkcyjny w czasach pandemii?

 

 

44% pracodawców deklaruje, że pomimo zmian na rynku pracy spowodowanych pandemią będą prowadzić procesy rekrutacyjne na stanowiska specjalistyczne i menedżerskie. 6% organizacji planuje nawet zwiększyć liczbę otwartych wakatów.  

 

'Puls rynku pracy specjalistów i menedżerów' najnowsze badanie Antal przeprowadzone na ponad 200 firmach z sektora produkcyjnego podczas wakacji b.r. wskazuje również, że pracodawcy deklarują utrzymanie stanowisk i nie planują radykalnych zwolnień przedstawicieli średniej i wyższej kadry zarządzającej.

 

 

Rosnąca dynamika na rynku pracy

 

O ile w pierwszej fazie pandemii firmy produkcyjne zdecydowały o redukcji zatrudnienia pracowników niższego szczebla, o tyle sytuacja specjalistów i menedżerów była wielką niewiadomą.

 

Branże, w których wolumeny produkcyjnie nieznacznie zmalały, postawiły na zmiany w ich strukturach czy też na zredefiniowanie zakresów obowiązków na wybranych stanowiskach.

Firmy te, stawiając na strategię przeczekania i samowystarczalność, ograniczyły swoje funkcjonowanie do najważniejszych celów biznesowych, hamując rozwój czy plany inwestycyjne. Niewiele przedsiębiorstw decyduje się odważną ekspansję

i wykorzystanie obecnej chwili na powiększenie udziału w rynku. Mimo to, sytuacja specjalistów

i menedżerów jest bardzo stabilna, choć wymagania co do pracowników zdecydowanie wzrosły - komentuje Roman Zabłocki menedżer odpowiedzialny strategicznie za zespoły Engineering & Operations oraz Sales & Marketing w Antal.

 

Z punktu widzenia kandydatów praca zarówno w produkcji FMCG, logistyce czy transporcie to nadal bardzo bezpieczna i perspektywiczna ścieżka. Jednak sytuacja w firmach z branży motoryzacyjnej czy AGD wygląda zupełnie inaczej.

 

Firmy, który były zmuszone zredukować zatrudnienie wśród specjalistów i menedżerów oraz zdecydowanie ograniczyć lub wyeliminować współpracę z dostawcami zewnętrznymi wracają do planów rozwojowych, lecz w zupełnie innym wydaniu. Tylko 3% przedsiębiorstw z sektora motoryzacyjnego i 11% z sektora AGD planuje zwiększyć liczbę prowadzonych procesów rekrutacyjnych - zauważa Roman Zabłocki menedżer odpowiedzialny strategicznie za zespoły Engineering & Operations oraz Sales & Marketing w Antal.

 

Czy specjaliści i menedżerowie powinni obawiać się utraty miejsc pracy?

 

Pracodawcy w dobie pandemii dbają także o zaangażowanie pracowników oraz wizerunek organizacji. Działają ostrożnie i nie podejmują pochopnych decyzji, które miałyby się przyczynić do zachwiania filarów działalności firmy.

Co piąty pracodawca planuje redukcje zatrudnienia kadry kierowniczej czy specjalistycznej, a zaledwie co dziesiąty deklaruje większe zwolnienia - powyżej 10% dotychczas zatrudnionej kadry. Optymistycznie wygląda jednak porównanie wyników badania do poprzedniego, przeprowadzonego w kwietniu br. Wówczas 63% pracodawców z sektora produkcyjnego i logistycznego deklarowało rezygnację z prowadzenia rekrutacji, a obecnie już tylko 23%. Wzrost liczby ofert pracy daje zdecydowanie większe możliwości na znalezienie atrakcyjnej oferty kandydatom, którzy zostali zmuszeni do wyjścia na rynek.

 

Niewielkie zwolnienia mają też swoje dobre strony. Na rynku pojawili się kandydaci o wyjątkowych i pożądanych kompetencjach, które wcześniej były niezmiernie trudne do pozyskania. Jest to szansa dla pracodawców na zatrudnienie talentów. Jednocześnie rynek pracy nieustannie fluktuuje, dlatego też pracodawcy potwierdzają zgodnie, że plany dotyczące zatrudnienia na większą skalę specjalistów i menedżerów będą odzwierciedleniem rozwoju sytuacji Covid-owej i znane będą najwcześniej na przełomie czwartego kwartału - komentuje Katarzyna Sławińska, Senior Consultant, Antal Engineering & Operations.

 

Wyzwania HR w czasie pandemii

 

Rośnie liczba pracodawców, dla których zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom w miejscu pracy jest kluczowym wyzwaniem (67%). Ponad połowa organizacji wskazuje, że dostosowanie zakresu obowiązków do ograniczeń spowodowanych pracą zdalną oraz wymogów z tym związanymi jest ich głównym celem.

 

Kwestia rekrutacji, onboardingu czy spotkań wewnętrznych, jak również tych z kontrahentami przeniosła się do sieci. Wiele organizacji planuje kontynuować taką formę spotkań - m.in. kierując się chęcią ograniczenia kosztów. Może to być jednak pozorna oszczędność, ponieważ co czwarta organizacja na początku pandemii musiała zainwestować w mobilny sprzęt dla pracowników, by mogli bezpiecznie pracować ze swoich domów. Pracodawcy, którzy zdecydowali się nie wracać do biur przynajmniej do końca 2020 roku, zrobili krok dalej i zapewnili swoim pracownikom komfortowe warunki pracy finansując niezbędne wyposażenie do pracy - np. biurka czy krzesła biurowe - komentuje Aleksandra Kurasiewicz, Senior Client & Team Manager, Antal Engineering & Operations.

 

 

***

O Antal

 

Antal jest liderem rekrutacji specjalistów i menedżerów oraz doradztwa HR. Marka Antal jest obecna w Polsce od 1996 roku. W ramach Grupy Antal funkcjonuje polska spółka, która powstała w 1996 roku oraz spółka otwarta w 2014 roku w Czechach i spółka Enloyd - na Węgrzech. W Polsce biura w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu oraz Gdańsku prowadzą projekty

w Polsce i za granicą, dla największych globalnych oraz lokalnych przedsiębiorstw ze wszystkich sektorów gospodarki. Jako jedna

z pierwszych firm rekrutacyjnych na polskim rynku wprowadziliśmy macierzowy podział zespołów, dzięki czemu nasi konsultanci specjalizują się zarówno w rekrutacji w zakresie sektora, jak i stanowiska. Obecnie w Antal działa 10 dywizji rekrutacyjnych oraz zespoły doradzające firmom w zakresie oceny i rozwoju pracowników, employer brandingu oraz analiz rynkowych. W 2018 roku uruchomiono również dwie innowacyjne usługi: platformę dla freelancerów - REX oraz Agencję Pracy Robotów.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.