zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Kontakt dla Mediów:
Paweł Binkowski
Marketing & PR Manager +48 606 691 868
pawel.binkowski@pl.manpowergroup.com

 

 Kandydaci w Polsce szukają pracy przez aplikacje.

 

 

Szukający pracy coraz chętniej sięgają po aplikacje mobilne. Jak wynika z raportu "Swipe Right: Preferencje kandydatów dotyczące korzystania z nowych technologii w procesie rekrutacji",

45 procent osób w Polsce i średnio 52% na świecie chciałoby zgłaszać chęć udziału w procesie rekrutacyjnym przez aplikacje mobilne zainstalowane na ich smartfonach.

Najbardziej zainteresowani tą formą są millenialsi.

 

Warszawa, 27 listopada 2017 r. - Jak pokazuje opublikowany przez firmę doradztwa personalnego ManpowerGroup raport Swipe Right, ponad połowa kandydatów z całego świata chciałaby dzisiaj używać aplikacji mobilnych na swoich smartfonach do odpowiedzi na ogłoszenia, a ich liczba rośnie

w zawrotnym tempie. Na czterech z pięciu rynków pracy, które obserwowano w ciągu ostatnich dwóch lat (Chiny, Stany Zjednoczone, Australia, Meksyk i Wielka Brytania), rekrutacje prowadzone

z wykorzystaniem aplikacji znacznie zyskały na popularności. W ciągu jednego roku liczba kandydatów, którzy wyrazili chęć ubiegania się o pracę za pośrednictwem programów w telefonie wzrosła o ok. 30% w Meksyku, 60% w USA i 80% w Wielkiej Brytanii i Australii.

 

Rosnące zainteresowanie potencjalnych pracowników aplikacjami mobilnymi i korzystaniem z nich

w celach poszukiwania pracy jest podyktowane zarówno popytem, jak i podażą. Na całym świecie aplikacji używa się do niemal wszystkiego. Jednym z kluczowych powodów jest wygoda, ponieważ dzięki smartfonom proces poszukiwania pracy jest niezależny od ekranu komputera, a co się z tym wiąże kandydaci mogą jej szukać siedząc w kawiarni, autobusie czy na szczycie góry. Portale pracy również sukcesywnie rozszerzają swoją ofertę przez aplikacje.

 

Wśród 19 przebadanych państw widać znaczne różnice w stopniu zainteresowania kandydatów korzystaniem z aplikacji. Kostaryka (76%), Peru (74%), Meksyk (71%) i Panama (71%) - to kraje

z największą liczbą kandydatów, którzy chcą aplikować na oferty pracy za pomocą smartfonów.

Na drugim końcu rankingu znajdują się Japonia (23%) i Niemcy (29%) - państwa, w których znajduje się najmniejsza liczba potencjalnych pracowników zainteresowanych aplikacjami.W Polsce przez smartfony chciałoby aplikować o pracę 45% osób, czyli nieco mniej niż średnia na świecie (52%).

 

 

Najczęściej przez aplikacje mobilne poszukują pracy millenialsi, czyli osoby w wieku 19-34 (64%).

Z badania wynika także, że osoby, które chcą korzystać ze smartfonów w procesie rekrutacji są bardziej otwarci na relokację do innego miasta (30%), czy kraju (31%), podczas gdy średnia światowa wynosi odpowiednio 27% i 26%. Jest również znacznie bardziej prawdopodobne, że te same osoby postrzegają możliwość awansu jako bodziec do natychmiastowej zmiany pracy. Wynagrodzenie

i rodzaj pracy pozostają głównymi czynnikami motywującymi, jednak możliwość awansu jest prawie dwukrotnie ważniejsza (17%) dla osób korzystających z aplikacji, niż dla tych, którzy tego nie robią (10%).

 

Badanie porusza także temat wideokonferencji używanych coraz częściej w procesie rekrutacji.

Jest to preferowana forma "spotkania" w Indiach (17%), Kolumbii (15%) i Peru (13%), natomiast dużo mniej osób wybiera ją jako korzystniejszą w Japonii (4%), Niemczech i Polsce (po 5%). Wideokonferencje są szczególnie przydatne przy rekrutacji kandydatów spoza obszarów miejskich. Podczas gdy państwa takie jak Chiny, Australia i Stany Zjednoczone mogą odnieść znaczne korzyści z technologii wideo,

ten sposób rekrutacji może być mniej przydatny w mniejszych państwach lub krajach o wysokiej koncentracji ludności miejskiej. Jednak należy pamiętać, że na niektórych rynkach wciąż cenione jest bezpośrednie, osobiste zaangażowanie w proces rekrutacji. Ponadto występuje spora różnica między płciami w kwestii wideokonferencji - aż 58% kobiet nie czuje się swobodnie podczas rozmów wideo,

z kolei dla 56% mężczyzn jest to preferowana metoda rekrutacji.

 

 

Inna ważna preferencja kandydatów dotycząca technologii odnosi się do komunikacji email

od pracodawcy. Badanie pokazuje, że średnio 42% kandydatów na całym świecie nie uważa wygenerowanych automatycznie komunikatów informacyjnych o stanowiskach za rzeczywiście do nich skierowanych, a takie które podważają wiarygodność pracodawcy. Ponad połowa badanych rynków przekroczyła średnią światową. 48% respondentów w Polsce uważa, że wygenerowane automatycznie wiadomości szkodzą reputacji pracodawcy.

 

 

Jak pokazuje raport, preferencje kandydata i korzystanie z różnych rodzajów technologii (aplikacji, wideokonferencji, itp.) są odwrotnie skorelowane z pasywnymi kandydatami (tymi, którzy aplikowali do maksymalnie dwóch miejsc pracy w ciągu ostatnich sześciu miesięcy). Tylko 42% pasywnych kandydatów jest skłonna korzystać z aplikacji mobilnych do wyszukiwania pracy (przy średniej krajowej na poziomie 52%). Zaledwie 8% z nich wykorzystuje je do aplikowania na oferty, a tylko 7% preferuje rozmowy o pracę w formie wideokonferencji.

 

# # #

 

Swipe Right: Preferencje kandydatów dotyczące korzystania z nowych technologii w procesie rekrutacji to czwarty z serii raportów z badania preferencji kandydatów w Polsce i na świecie.

W badaniu wzięło udział 14.000 aktywnych zawodowo osób, w wieku 18-65 lat z 19 krajów na świecie. Raport uzupełnił obecną wiedzę na temat technologicznych preferencji kandydatów, w tym światowych trendów i różnic typowych dla danego kraju. Okazało się również, że wdrażanie technologii rekrutacyjnej znajduje się lata świetlne za technologią marketingu konsumenckiego. Oczekiwania osób poszukujących pracy są częściej kształtowane przez nowoczesne aplikacje randkowe niż tradycyjną ścieżkę szukania pracy. Raport podkreśla potrzeby, pragnienia i oczekiwania kandydatów wobec technologii w procesie szukania pracy i podpowiada nowe strategie,

które pracodawcy mogą wykorzystać do przyciągania, rozwijania i utrzymania wykwalifikowanych talentów. Więcej informacji na temat raportu dostępnych jest na stronie www.manpowergroup.pl

w zakładce Raporty rynku pracy.

 

ManpowerGroup w Polsce
ManpowerGroup, światowy lider innowacyjnych rozwiązań dla rynku pracy, od 2001 r. wspiera

firmy i kandydatów w Polsce. Organizacja posiada blisko 70 agencji i jest obecna w 44 miastach

w całym kraju. ManpowerGroup oferuje unikalne rozwiązania dla firm i kandydatów poprzez: ManpowerGroup™ Solutions, Manpower® i Experis™. Usługi w Polsce obejmują pracę tymczasową, rekrutację stałą i badanie kompetencji pracowników, zatrudnienie zewnętrzne, outsourcing procesów, doradztwo personalne, zarządzanie karierą i outplacement.

 

Więcej o ManpowerGroup w Polsce na stronie www.manpowergroup.pl.

 

O ManpowerGroup
ManpowerGroup® (NYSE: MAN) to wiodąca spółka oferująca rozwiązania w zakresie zatrudniania pracowników na całym świecie, które pomaga organizacjom przekształcać się w szybko zmieniającym się świecie pracy dzięki odnajdywaniu, ocenianiu, rozwijaniu i zarządzaniu talentami, które pozwolą im wygrać. Znajdujemy innowacyjne rozwiązania dla ponad 400 000 klientów oraz pomagamy ponad 3 milionom ludzi znaleźć znaczącą, stałą pracę w szerokim zakresie różnych branż i umiejętności. Nasze specjalistyczne marki (Manpower®, Experis®, Right Management® i ManpowerGroup® Solutions) od niemal 70 lat tworzą znacznie większą wartość dla naszych kandydatów i klientów spośród 80 krajów i terytoriów. W 2017 r. po raz siódmy z rzędu ManpowerGroup został uznany za jedną z najbardziej etycznych firm na świecie oraz znalazł się w rankingu najbardziej podziwianych organizacji przygotowanym przez Fortune: oba wyróżnienia potwierdzają pozycję organizacji,

która cieszy się największym zaufaniem i szacunkiem w branży. Więcej informacji o tym,

jak ManpowerGroup™ pomaga wzmocnić przyszłość pracy można znaleźć na stronie: www.manpowergroup.com.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.