zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

Premiera: 19.03.2021 r.

 

LEarNS - stwórz efektywny system uczenia się w miejscu pracy

 

 

Autor: Marcin Żółtak

 

Opis:

 

Uczenie się staje się jednym z kluczowych wymogów

i kompetencji, jakie muszą posiąść organizacje chcące przetrwać w świecie VUCA. Coraz pilniejszym wymogiem staje się nie tylko to, czego się uczyć, ale również jak się uczyć. Co więcej, realne uczenie się powinno kłaść nacisk na rzeczywiste wykorzystywanie kompetencji w codziennej praktyce, a nie na liczbę godzin spędzanych w sali szkoleniowej. W praktyce niestety organizacje nadal zdecydowanie częściej szkolą się niż uczą. Metoda LEarNS umożliwia sprawne przejście pomiędzy ukończeniem przez uczestników formalnego szkolenia a tym, kiedy w pełni korzystają

z nabytych kompetencji.

 

Z tej książki dowiesz się:

 

  • czym jest system uczenia się w miejscu pracy i jakie czynniki wpływają na jego efektywność;
  • w jaki sposób opracować i wdrożyć w organizacji sprawne środowisko uczenia się w miejscu pracy, uwzględniające specyfikę organizacji;
  • jak można połączyć uczenie się w miejscu pracy z realizacją zmian strategicznych lub prowadzeniem projektów o głównie operacyjnym charakterze;
  • co jest niezbędne, by zbudować i wdrożyć system pomiaru efektywności uczenia się w miejscu pracy.

 

Koniec kilkudniowego formalnego szkolenia nie jest rzeczywistym zakończeniem, lecz dopiero początkiem przygody z rozwojem kompetencji. Konkretne narzędzia zawarte w tej książce, a także liczne grafy, podsumowania oraz krótkie zadania po każdym rozdziale pomogą ci w efektywnym przejściu od teorii do użytecznego uczenia się w miejscu pracy.

 

Jeżeli jesteś:

 

  • zawodowym trenerem biznesu,
  • specjalistą z zakresu learning & development (L&D),
  • HR business partnerem,
  • kierownikiem, zarządzającym jednostką organizacyjną, zespołem, dla którego ważne są kompetencje pracowników,

 

to metodyka transferu, uczenia się w miejscu pracy (LEarNS) może mieć fundamentalne znaczenie dla sposobu, w jaki wykonujesz swoją pracę!

 

***

 

Dr Marcin Żółtak - pedagog z wykształcenia i zamiłowania. Od ponad dwudziestu lat pracuje jako konsultant w podejściu OD (Organization Development), prowadząc projekty doradczo-rozwojowe nastawione na wprowadzanie efektywnych zmian organizacyjnych i ich rozwój (doliczył się 140 dla 10 branż… dalej już nie liczy). Realizując projekty, pracuje w podejściu systemowym, którego jest miłośnikiem, prekursorem w Polsce i oddanym propagatorem.

 

Projekty doradcze prowadził również w Holandii, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Niemczech i Austrii.

 

Realizuje się również jako trener i wykładowca na studiach podyplomowych, prowadząc od 2003 roku zajęcia z zakresu rozwoju organizacji, myślenia systemowego, uczenia się organizacyjnego oraz wprowadzania zmian.

 

Prywatnie - ojciec dwóch córek, namiętny cyklista, czytelnik i kolekcjoner książek. Oddany swojemu psu

i muzyce barokowej, zwłaszcza włoskiej.

 

Fragmenty:

 

Czy istnieją rozwiązania umożliwiające przeniesienie kompetencji, które uczestnik nabył podczas szkolenia, do codziennej praktyki zawodowej? Czy można  połączyć kontynuację uczenia się z wykonywaniem pracy?

 

Skoncentrujemy się szczególnie na tym, w jaki sposób zaprojektować, przygotować, wdrożyć oraz utrzymać system umożliwiający kontynuację nauki poza sztucznym środowiskiem sali szkoleniowej, przy założeniu konieczności połączenia nauki i codziennie wykonywanej pracy. W zamierzeniu książka ma podpowiadać możliwie użyteczny model wdrożenia, zależny od kondycji i potrzeb organizacji, oraz ułatwiać jego implementację.

 

(...) Metoda LEarNS jest efektem bardzo wielu projektów edukacyjnych i współpracy z klientami, którym ostatecznie zależało bardziej na wprowadzeniu użytecznych zmian organizacyjnych niż na samej edukacji. Jest również w pewnym sensie konsekwencją frustracji (obu stron) wynikającej

z braku możliwości wprowadzenia owych zmian.

 

Proponuję LEarNS jako rozwiązanie tym wszystkim, którzy będąc zaangażowanymi w procesy rozwojowe

w organizacji, nie chcą się zadowolić szeroko obowiązującym do tej pory status quo związanym

z realizacją szkoleń. Proponuję rozwiązanie efektywne, ale też ambitne, wymagające dogłębnego przekształcenia dotychczasowej filozofii i praktyki uczenia w organizacji.

 

***

 

LEarNS - co to właściwie znaczy?

 

Na koniec, a właściwie zanim zaczniemy, pozostaje kwestia samej dziwnie pisanej nazwy metody LEarNS. Ostatecznie metoda mogłaby się nazywać jakkolwiek, chociaż marketingowe znaczenie dobrze brzmiącej nazwy pewnie też ma swoje znaczenie.

 

Metodę, którą opisuję, można sprowadzić do kilku prostych twierdzeń:

 

  1. W procesie uczenia się chodzi o realne uczenie się, rozumiane jako przenoszenie kompetencji z sali szkoleniowej do codziennej pracy (learn).
  2. Uczenie takie wymaga ujęcia, spojrzenia na działania pracownika poprzez obiektyw, soczewkę ogniskującą, skupiającą się na tym, w jaki sposób pracownik wykorzystuje kompetencje, które nabył w trakcie formalnego szkolenia (lens).
  3. Skupienie się wymaga środowiska, otoczenia społecznego umożliwiającego uczenie się (are).
  4. Syntetycznie - uczenie (learn) = skupienie, zogniskowanie (lens) + warunki (are).

 

Gra, zabawa angielskimi słowami learn, lens oraz are dała w sumie akronim LEarNS, który dla uproszczenia proponuję czytać 'lens', ponieważ koncentracja na metodycznym wsparciu osoby uczącej się to crème de la crème całej metody. W całym podręczniku, pisząc o rozwiązaniu, będę stosował wymiennie nazwę własną 'LEaRNS' lub wyrażenie 'metoda soczewki'.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.