zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

Nawet 2 terabajty danych dziennie - tyle informacji generuje współczesny samochód. Przełomowe technologie najważniejszym trendem przemian branży automotive

 

 

Cyberbezpieczeństwo danych, wykorzystanie najnowszych technologii, pojazdy elektryczne czy skracanie łańcuchów dostaw - to tylko niektóre z aktualnych trendów branży motoryzacyjnej wpływających na rynek pracy, zaprezentowane w najnowszym raporcie ManpowerGroup 'Automotive World of Work'. Jak pokazuje publikacja, wraz z rozwojem przełomowych technologii zwiększy się także zapotrzebowanie na osoby specjalizujące się

w pracy z nimi.

 

Najnowszy raport ManpowerGroup 'Automotive World of Work' analizuje pięć globalnych trendów branży motoryzacyjnej i prezentuje to, w jaki sposób wpływają na rynek pracy. Zwiększony popyt na talenty i umiejętności IT oraz potrzeba nieustannego podnoszenia kwalifikacji pracowników w celu dotrzymania kroku galopującej zielonej transformacji sprawiają, że pracodawcy będą musieli zweryfikować swoje założenia względem rozwoju i zespołów. 

 

Cyberbezpieczeństwo i sztuczna inteligencja w motoryzacji - to jest teraz ważne

 

Współczesne pojazdy są wyposażone w ponad setkę czujników, co 'produkuje' informacje niemal bez przerwy. Analitycy branżowi szacują, że każdy podłączony do sieci samochód wytwarza każdego dnia nawet 2 terabajty surowych danych, co odpowiada 500 000 zdjęć lub 13 milionom stron dokumentu. Te gigantyczne, nieustannie rosnące zbiory i ich odpowiednie wykorzystanie kształtują przyszłość motoryzacji, jednak równie ważne jest także odpowiednie ich zabezpieczenie. Produkcję automotive wspiera już teraz ponad milion dedykowanych temu obszarowi robotów, co jest trendem rosnącym. McKinsey podaje, że eksperci branżowi prognozują, iż już w 2035 roku 37% nowych aut osobowych będzie charakteryzowało się zaawansowanym poziomem technologii jazdy autonomicznej. Wszystko to sprawia, że cyberbezpieczeństwo w tej branży staje się priorytetem. Według danych PwC, wszyscy producenci aut spodziewali się znacznego wzrostu liczby cyberataków na pojazdy, a 89% uważa, że wysoki poziom zabezpieczenia aut stanowi znaczącą przewagę konkurencyjną. To w naturalny sposób generuje zapotrzebowanie organizacji na pracowników z kompetencjami IT, analizy danych czy specjalistów cyberbezpieczeństwa. 

 

 

- Wraz z coraz większym zaawansowaniem technologicznym pojazdów, kwestia cybersecurity staje się kluczowym elementem w branży motoryzacyjnej. Firmy muszą zadbać o zabezpieczenie się przed zagrożeniami związanymi z atakami cybernetycznymi, co może prowadzić do zwiększonego zapotrzebowania na specjalistów IT. Chociaż ten trend nie jest jeszcze w pełni widoczny, to rosnąca świadomość bezpieczeństwa prowadzi do większego zainteresowania kandydatów posiadających umiejętności w zakresie cyberbezpieczeństwa - mówi Krzysztof Denisiuk, ekspert rynku pracy, manager ds. klientów strategicznych w ManpowerGroup.

 

Bezpieczeństwo priorytetem dla wszystkich

 

Można śmiało stwierdzić, że branża motoryzacyjna znajduje się w fazie dynamicznych, kluczowych dla tego obszaru przemian. Pojazdy stają się coraz bezpieczniejsze, ale także na stałe połączone z siecią, wykorzystując najnowsze technologie, w tym także sztuczną inteligencję, a producenci inwestują niebagatelne kwoty w rozwój technologii przyszłości. Wykorzystanie zaawansowanych asystentów, jak asystent utrzymania pasa ruchu i hamowania czy inteligentny tempomat rośnie. Komisja Europejska szacuje, że systemy te mogłyby zmniejszyć korki i usprawnić komunikację w Europie nawet o 15%,

a także zapobiec tysiącom ofiar wypadków samochodowych. 

 

Motoryzacja stawia na lokalność

 

Jak podaje McKinsey, niemal dwie trzecie producentów (64%) twierdzi, że obecnie stawiają na możliwą regionalizację i skracanie swoich łańcuchów dostaw. W przypadku organizacji, których działania zależą od dostaw z innego regionu (49%), znaczna większość (89%) twierdzi, że z czasem będzie starała się zmniejszyć tę zależność. 

 

- W kontekście globalnych wydarzeń, takich jak pandemia czy napięcia geopolityczne, organizacje coraz bardziej dążą do zabezpieczenia swoich łańcuchów dostaw. Ten trend jest zauważalny również w Polsce, gdzie firmy podejmują działania mające na celu minimalizację ryzyka związanego

z potencjalnymi niespodziewanymi sytuacjami, jednocześnie uwzględniając w tym wszystkim zobowiązania ESG. Polska staje się coraz bardziej atrakcyjnym miejscem dla inwestycji i rozwoju

w sektorze automotive, zarówno ze względu na dogodne położenie geograficzne, infrastrukturę, jak

i rosnące wsparcie ze strony rządu dla rozwoju przemysłu. Jednakże, aby utrzymać tę atrakcyjność, konieczne jest ciągłe dostosowywanie się do zmieniających się warunków rynkowych, a także globalnych trendów - dodaje ekspert ManpowerGroup. 

 

Zielona rewolucja automotive

 

W nadchodzących latach ekologiczna transformacja przedsiębiorstw będzie nadal nabierać tempa, szczególnie w branży motoryzacyjnej. W związku z tym 73% pracodawców w branży motoryzacyjnej twierdzi, że obecnie rekrutuje lub planuje poszukiwania kandydatów na 'zielone stanowiska'. Potwierdzają to dane Morningstar, które wskazują, że do 2030 r. pojazdy elektryczne będą stanowić 40% światowej sprzedaży. To mniej więcej pięciokrotność liczby pojazdów elektrycznych sprzedanych w 2022 roku, co przekłada się na 40 mln pojazdów elektrycznych i kolejne 20 mln hybryd. Wraz

z rozwojem elektryfikacji pojazdów wzrośnie zapotrzebowanie na publiczną infrastrukturę do ładowania. International Energy Agency podaje, że obecnie na całym świecie działa ponad 2,7

miliona publicznych punktów ładowania, a roczny wzrost liczby tych stacji powrócił do poziomu sprzed pandemii wynoszącego 50%. 

 

Autor: Monika Majewska | ManpowerGroup Polska

 

Materiał partnera.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.