zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

38 proc. przedstawicieli pokolenia Z pracuje w kilku miejscach jednocześnie. Co trzeci pracodawca ocenia to rozwiązanie negatywnie

Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.

Ponad 1500 uchodźców znalazło zatrudnienie dzięki programowi "Randstad dla Ukrainy" - podsumowanie akcji

 

 

Łącznie 1588 uchodźców skorzystało dotychczas z programu wsparcia "Randstad dla Ukrainy", skierowanego do osób, które w Polsce znalazły schronienie przed wojną. Jego celem jest pomoc uczestnikom programu w znalezieniu zatrudnienia i budowaniu ich niezależności ekonomicznej w naszym kraju. Działania Randstad obejmują też inne formy wsparcia

w wyzwaniach, z którymi Ukraińcy mierzą się w Polsce.

 

Zgodnie z założeniami programu, z wszystkich form pomocy beneficjenci mogli korzystać do końca 2022 roku. Nie są przyjmowani już nowi uczestnicy, ale w przypadku osób, które dotychczas zostały objęte pomocą, Randstad zdecydował się wydłużyć okres świadczeń do końca I kwartału 2023 roku.

 

W ramach projektu Zarząd Randstad Polska zdecydował, że wszystkie zyski firmy związane

z zatrudnieniem obywateli Ukrainy, którzy znaleźli w Polsce schronienie przed wojną, zostały przeznaczone na pomoc osobom dotkniętym tą sytuacją. Środki potrzebne na realizację programu pochodzą też z globalnego funduszu stworzonego przez Randstad. Dzięki tym środkom i działaniom Randstad uchodźcy nie tylko znaleźli zatrudnienie. Prawie pół tysiąca osób otrzymało comiesięczne wsparcie finansowe w zakwaterowaniu. Dodatkowa zapomoga przeznaczona na opiekę objęła też ponad 200 dzieci.

 

- Cieszy nas przede wszystko to, że mogliśmy wspólnie wesprzeć tak wiele osób. Wszyscy członkowie zespołu włączyli się w te działania, bo w sytuacji, gdy organizacjom pomocowym udało się pomóc

w kwestiach humanitarnych, trzeba było sprawnie przejść do kolejnego etapu działań. Zależało nam, aby oferowana przez nas pomoc pozwoliła usamodzielnić się osobom, które znalazły schronienie

w Polsce. W przypadku wsparcia w zatrudnieniu zdawaliśmy sobie sprawę z ogromnej odpowiedzialności. Części uchodźców wyczerpywały się oszczędności. Wyzwaniem było także zakwaterowanie, bez którego uchodźcom trudno było podjąć się obowiązków zawodowych. I choć specjalizujemy się w rekrutacjach, to z dnia na dzień musieliśmy wcielić się też w nowe role.

Nasi pracownicy często sami wynajdywali mieszkania dla pracowników, pomagali odnaleźć się

w nowym miejscu, podpowiadali, gdzie można załatwić najpilniejsze sprawy, ale też - gdy trzeba było - po prostu byli powiernikami dla osób, które doświadczyły grozy wojny. Mamy ogromną satysfakcję, że w ten sposób mogliśmy pozytywnie wpłynąć na życie uchodźców z Ukrainy. Tym bardziej, że jest to wpisane w misję naszej organizacji. - podkreśla Ewa Sarzyńska, Staffing Director w Randstad Polska.

 

Głównym celem uruchomionego wiosną programu "Randstad dla Ukrainy", było udzielenie łącznie 1500 uchodźcom pomocy w znalezieniu pracy oraz zapewnienie źródeł utrzymania. W ramach programu Randstad zapewniał uczestnikom finansowanie i organizację nauki języka polskiego, jednorazowe bezzwrotne wsparcie w kwocie 1500 zł na pokrycie podstawowych potrzeb po przyjeździe do Polski, udzielenie pomocy psychologicznej osobom zatrudnionym i ich rodzinom, wsparcie finansowe w organizacji opieki nad dziećmi oraz pomoc w znalezieniu mieszkania

i współfinansowanie kosztów najmu.

 

Badanie Randstad: więcej firm decyduje się na zatrudnienie pracowników z Ukrainy

 

W sumie Randstad zaangażował do współpracy 31 partnerów - pracodawców, będących liderami

w swoich sektorach. Wspólnie udało się utworzyć nowe miejsca pracy dla obywateli Ukrainy, którzy przyjechali do Polski. Stało się to pomimo wyzwań związanych z profilem demograficznym

i zawodowym osób, które znalazły schronienie w naszym kraju. Oferty pracy dostępne dla Ukraińców nie zawsze zgodne były z umiejętnościami i doświadczeniem uchodźców, a ponadto mogły nie uwzględniać specyficznej sytuacji, w której znaleźli się chroniący się przed wojną obywatele Ukrainy - w tej grupie dominowały kobiety, które bardzo często miały pod opieką dzieci. Dlatego istotą programu stało się także przekonanie pracodawców do modyfikacji profili stanowisk, aby mogły pomóc w zwiększeniu zatrudnienia wśród uchodźców.

 

Ponadto Randstad wspierał partnerów biznesowych wiedzą w zakresie budowania i zarządzania zespołami międzykulturowymi. Stało się to tym istotniejsze, że firmy w Polsce dziś jeszcze mocniej otwierają się na włączanie obcokrajowców do swoich struktur. Badanie realizowane przez Instytut Badawczy Randstad pokazało wyraźnie, że o ile przed wojną 31 proc. firm zatrudniało pracowników

z Ukrainy, o tyle po jej wybuchu na zatrudnienie nowych pracowników z tego kraju zdecydowało się

4 na 10 pracodawców. W niektórych sektorach odsetek ten sięgał nawet 2/3 badanych firm.

 

Celem programu było nie tylko znalezienie zatrudnienia dla pracowników z Ukrainy, ale także zachęcenie pracodawców do tworzenia podobnych programów wsparcia. Tym bardziej,

że co piąta firma zatrudniająca Ukraińców nie ma takich rozwiązań.

 

Podsumowanie wyników programu Randstad dla Ukrainy

 

1588 uchodźców znalazło zatrudnienie u naszych 31 partnerów, których wsparliśmy w procesie rekrutacji. Zyski Randstad Polska związane z zatrudnieniem tej grupy pracowników zostały przeznaczone na dodatkowe działania. Beneficjenci akcji otrzymali jednorazową zapomogę

w wysokości 1500 zł. 470 rodzin korzystało z comiesięcznego dofinansowania kosztów zakwaterowania. 227 dzieci było objętych wsparciem finansowym pozwalającym pokryć część kosztów dodatkowej opieki. Pracownicy uczestniczyli też w zorganizowanych dla nich kursach rozwijających ich znajomość języka polskiego.

 

Kontakt:

Mateusz Żydek

Rzecznik Prasowy

Tel. +48 665 305 902

Email: mateusz.zydek@randstad.pl

 


 

Randstad Polska, lider na polskim rynku doradztwa personalnego i pracy tymczasowej, jest częścią holenderskiego Randstad Holding nv.

 

Randstad jest zaufanym partnerem dla firm, które potrzebują wsparcia w poszukiwaniu pracowników tymczasowych (w tym także rekrutacji i zarządzania dużymi grupami pracowników w siedzibie klienta) i stałych, w tym specjalistów w zakresie finansów, informatyki, inżynierii oraz w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu. Randstad wspiera także pracodawców fachowym doradztwem i analizami rynku pracy. Pomaga w procesach rozliczania pracowników i zarządzania dokumentacją kadrową.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.