zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Aby pozostać w grze o inwestycje, Polska musi przyspieszyć tempo zmian. Priorytet? Rozwój kompetencji cyfrowych i transformacja technologiczna

Jak wynika z raportu „Global Talent Tracker”, opracowanego przez Hays we współpracy z Oxford Economics, Polska redefiniuje swoją rolę na arenie międzynarodowej. Porzucając wizerunek taniego rynku dla outsourcingu prostych procesów, polski rynek coraz silniej zabiega o projekty inwestycyjne wymagające eksperckich kompetencji.

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

Ponad 71 tys. więcej ofert pracy skierowanych do kandydatów IT i telekomunikacji, niż w analogicznym okresie rok temu. Branża wciąż w czołówce najczęściej poszukiwanych pracowników

 

 

Od stycznia do połowy czerwca bieżącego roku ukazało się nieco ponad 194 tys. ofert pracy skierowanych do specjalistów IT i telekomunikacji. Rok temu w analogicznym czasie było ich 123 tys. Analizując pierwsze półrocze 2022 roku, miesiącem w którym ukazało się najwięcej ofert pracy był marzec z liczbą ponad 61 tys. Podczas gdy w kwietniu można było zauważyć lekki spadek (54,7 tys.), to w maju liczba ofert pracy powoli ponownie zaczęła wzrastać

(55 tys.). Prognozy rekrutacyjne pracodawców z tego sektora na kolejne miesiące są optymistyczne i zapowiadają dalsze wzrosty. Dowiedz się więcej z analizy firmy Experis.

 

W okresie od stycznia do połowy czerwca 2022 roku opublikowano ponad 71 tys. więcej ofert pracy skierowanych do specjalistów z branży IT i telekomunikacji, niż w analogicznym przedziale rok temu (źródło: Job Market Insights). A zgodnie z danymi z raportu "Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia", nadchodzący kwartał przyniesie kolejne wzrosty. Wskazana przez pracodawców prognoza netto zatrudnienia na czas od lipca do września wynosi +26%, co pozycjonuje sektor IT

& telekomunikacji na drugim miejscu w rankingu branż z prognozowanym najwyższym wzrostem zatrudnienia w naszym kraju. Z badania ManpowerGroup wynika również, że 41% firm z tego sektora chce w trzecim kwartale roku pozyskiwać nowych pracowników, a to o 4 punkty procentowe więcej

w porównaniu do okresu kwiecień-czerwiec. Raport pokazuje także mniejszy odsetek przedsiębiorstw prognozujących redukcję etatów, który wynosi 15%, co jest spadkiem o 9 punktów procentowych

w porównaniu do badania z drugiego kwartału. W najbliższych miesiącach 42% pracodawców nie przewiduje zmian personalnych i jest to wynik wyższy o 4 punkty procentowe w porównaniu do poprzedniego kwartału.

 

 

- Wybuch konfliktu w Ukrainie był dużą niewiadomą jeśli chodzi o stabilność rynku pracy, co pokazuje także spadek ofert kierowanych do specjalistów IT & ICT w kwietniu. Firmy musiały ponownie przeanalizować swoje plany rozwoju i rekrutacji. Jednak jak widzimy ich znaczna część powoli

i systematycznie wraca do swoich strategii - tłumaczy Justyna Mazur, odpowiedzialna za linię biznesową realizującą rekrutacje stałe z obszaru IT w Experis. - Rynek pracy IT & ICT nieustannie wykazuje ogromne zapotrzebowanie na specjalistów. Szczególnym zainteresowaniem pracodawców cieszą się kompetencje z zakresu rozwiązań chmurowych, bezpieczeństwa, sztucznej inteligencji

i analizy danych. Od kilku już lat w czołówce najczęściej poszukiwanych pracowników znajdują się Java Developerzy, Front-end Developerzy i DevOpsi. Niedobór talentów, stałe zapotrzebowanie na pracowników oraz dostęp do ofert pracy z całego świata powodują, że specjaliści IT nie mogą narzekać na brak ciekawych propozycji współpracy - mówi Justyna Mazur.

 

Jak podkreśla ekspertka, kandydaci bardzo świadomie podejmują decyzje o wejściu w procesy rekrutacyjne. - Dużą uwagę przywiązują do stabilności swojego zatrudnienia, doceniają pracodawców angażujących się społecznie i dbających o swoich pracowników. Niezmiennie wśród pracowników IT

& telekomunikacji bardzo istotna jest kwestia możliwości rozwoju, zdobywania nowych kompetencji

- i nie chodzi tu tylko o dostęp do szkoleń czy budżety na samokształcenie, ale również o możliwość zmiany projektu wewnątrz organizacji - tłumaczy przedstawicielka Experis i dodaje, że oferty pracy nie gwarantujące elastyczności, możliwości wyboru, zarówno co do formy współpracy, jak i modelu pracy nie są ofertami pierwszego wyboru.

 

- Obecnie stawki uległy znacznemu ujednoliceniu i nie są już tak wyraźnie zróżnicowane ze względu na lokalizację kandydata i jego miejsce zamieszkania. Duży wpływ na taką sytuację miała pandemia oraz powszechne przejście na model pracy zdalnej, a tym samym możliwość jej wykonywania praktycznie z dowolnego miejsca, bez konieczności relokacji. Choć obserwujemy stopniowy powrót pracowników do biur w modelu hybrydowym, to potencjalni kandydaci do pracy nie są otwarci na sztywne modele współpracy. Wysoko cenią sobie elastyczność zarówno w kontekście miejsca jak

i godzin pracy. Zjawisko to zyskuje na sile i jest przejawem nie tylko "work-life balance". Dziś wręcz mówi się o "work life fit". To nowy trend, w którym pracownicy dopasowują swój styl życia do obowiązków w pracy, skutecznie oddzielając przy tym życie zawodowe od prywatnego. Na rynku polskim mamy już pierwsze firmy z sukcesem wdrażające takie podejście. Najczęściej spotykamy się ze skróconym wymiarem czasu pracy w ujęciu dziennym lub tygodniowym, dodatkowymi dniami urlopowymi, dofinansowaniem rozwoju pasji i zainteresowań pracowników - podsumowuje Justyna Mazur.

 

Autor: Patrycja Miązek | Manpower Group.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.