zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

POWRÓT PRACOWNIKÓW DO BIUR
WYZWANIE LOGISTYCZNE I KOMUNIKACYJNE

 

 

Stopniowe znoszenie obostrzeń w życiu publicznym sprawia, że coraz więcej firm

przywraca standardową działalność biznesową, a co za tym idzie - otwiera swoje siedziby dla pracowników. Konieczność zapewnienia bezpieczeństwa wymaga jednak dopasowania dotychczasowych zasad funkcjonowania biura do nowych okoliczności, co może wiązać się

z trudnościami natury logistycznej i komunikacyjnej. Potencjalne wyzwanie stanowi również utrzymanie wysokiej jakości współpracy w sytuacji, gdy część pracowników pracuje z biura,

a niektórzy wciąż zdalnie wykonują swoje obowiązki. Jak zauważają eksperci Hays, nadanie priorytetu kwestii bezpieczeństwa oraz zadbanie o klarowną i regularną komunikację

z pracownikami, są niezbędne do skutecznego przeprowadzenia firmy przez kolejny etap zmian.

 

Powrót do normalności - chociaż wyczekiwany przez firmy i znaczną grupę pracowników - będzie procesem stopniowym oraz rozłożonym w czasie. Wciąż bowiem obowiązują zalecenia dotyczące zachowania dystansu społecznego, których celem jest zapewnienie pracownikom bezpieczeństwa

w miejscu zatrudnienia. Niezbędne jest zatem nie tylko dopasowanie przestrzeni pracy do nowych okoliczności, ale często również zmiana procesów organizujących pracę firmy, co pozwoli ograniczyć kontakt osób zatrudnionych w różnych działach, a tym samym zminimalizuje ryzyko.

 

ROZWIĄZANIA NA DZIŚ

 

Jak zauważają eksperci Hays, powrót do nowej normalności dla pracodawców często oznacza wprowadzenie istotnych zmian w zasadach korzystania

z biur. Zdarza się, że reorganizacja dotyczy redukcji liczby biurek, które mogą być użytkowane w tym samym czasie, lub tymczasowego zawieszenia tzw. hot desków, co skutkuje przypisaniem danego biurka do pracownika. Nowe zasady to również wprowadzenie ograniczeń liczby osób, które jednocześnie mogą przebywać w określonych pomieszczeniach, a także jasne wytyczne dotyczące higienicznego i bezpiecznego korzystania

z przestrzeni wspólnych - pokojów spotkań, kuchni i toalet.

 

Wdrożenie nowych ograniczeń sprawia jednak, że biura często nie są w stanie pomieścić wszystkich pracowników, którzy standardowo z nich korzystają. Prowadzi to do sytuacji, w której część zatrudnionych wraca do siedziby firmy, podczas gdy inni wciąż zdalnie wykonują swoje zawodowe obowiązki. Organizacje przyjmują różnorodne strategie w tym zakresie. Podczas gdy jedni pracodawcy na początkowym etapie procesu stawiają na dobrowolność powrotów do biura, inni wprowadzają grafik, określający kto i w jaki dzień powinien pojawić się w pracy. Zdarza się również,

że w firmach funkcjonuje obowiązek uprzedniej rezerwacji stanowiska pracy na dany dzień.

 

Pojawiają się również praktyki dzielenia zespołów na dwie grupy, które wymiennie pracują z biura. Ograniczenie bezpośredniego kontaktu pomiędzy grupami ma na celu zapewnienie pracownikom bezpieczeństwa, a także zagwarantowanie firmie dostępu do wszystkich niezbędnych kompetencji na wypadek wystąpienia zachorowań w zespole. Jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce w jednej z grup, to druga będzie w stanie tymczasowo przejąć odpowiedzialność za określone aktywności w firmie,

co pozwoli zachować ciągłość biznesową.

 

BEZPIECZEŃSTWO PRZEDE WSZYSTKIM

 

Wybór rozwiązania zazwyczaj jest dyktowany charakterem prowadzonej działalności oraz faktem,

czy w firmie sprawdziła się powszechna praca zdalna. Są organizacje, które w obliczu pozytywnych doświadczeń, nie będą dążyły do jak najszybszego powrotu pracowników do standardowej formy świadczenia pracy. Na rynku pojawiają się nawet deklaracje planowanego zmniejszenia powierzchni biur i wdrożenia pracy zdalnej jako dominującej formy wykonywania służbowych obowiązków w firmie. Jednocześnie nie brakuje pracodawców, dla których przywrócenie standardowej formy pracy jest warunkiem wznowienia biznesowej działalności. Tym samym zależy im na sprawnym powrocie

do normalności i jak najlepszym wykorzystaniu obecnego potencjału.

Agnieszka Kolenda, dyrektor w Hays Poland podkreśla jednak, że bez względu na obrany kierunek, priorytet należy nadawać eliminacji ryzyka. - Zdrowie i bezpieczeństwo pracowników powinny być kluczowe we wszystkich podejmowanych decyzjach, określających nowe zasady funkcjonowania w miejscu pracy. Pracownicy, którzy wracają do biura, muszą mieć pewność, że pracodawca podjął wszelkie możliwe środki, aby dostosować miejsce pracy do aktualnych zagrożeń. W tym celu niezbędna jest jasna komunikacja, prowadzona zarówno przed otwarciem biura, jak i na miejscu. Pracownicy powinni dokładnie wiedzieć, kiedy i na jakich zasadach mogą wrócić do pracy, kiedy oczekiwana jest ich obecność oraz jakie rozwiązania wprowadzono, aby pogodzić bezpieczeństwo z potrzebami biznesowymi firmy - wyjaśnia Agnieszka Kolenda.

 

Warto jednak pamiętać, że doświadczenia zebrane przez pracowników w ostatnich miesiącach są bardzo różnorodne. Podczas gdy okres izolacji połączony

z pracą zdalną dla jednych był przede wszystkim cenną nauką na przyszłość, to dla innych mógł stanowić źródło stresu, obaw o zdrowie i trudności wynikających, np. z konieczności pogodzenia pełnoetatowej pracy i opieki nad dziećmi. Stąd też w każdej organizacji są pracownicy, którzy entuzjastycznie zareagują na plan wznowienia bezpośredniej współpracy, jak również osoby posiadające istotne obawy związane z powrotem do biura. Powody mogą być różne, natomiast

w każdym przypadku pracodawca powinien wysłuchać potrzeb pracowników i uwzględnić je

w kolejnych etapach powrotu do normalności.

 

NOWY MODEL PRACY

 

Nowe zasady określające sposób korzystania z przestrzeni biurowej to dodatkowe wyzwania

w zakresie skutecznego zarządzania ludźmi. Częściowy powrót do normalności może bowiem prowadzić do sytuacji, w której część zespołu na stałe powróciła do biura, a niektórzy jego członkowie wciąż pracują zdalnie. Wymaga to ponownego dostosowania modelu pracy do nowych okoliczności, tak aby na zmianie nie ucierpiało zaangażowanie pracowników oraz morale zespołu.

 

Organizacja pracy w tzw. hybrydowych zespołach - składających się zarówno z osób przebywających w biurze, jak i wykonujących obowiązki zdalnie - będzie nowością dla wielu firm. Zadbanie

o motywację pracowników i utrzymanie dotychczasowego poziomu produktywności może być niemożliwe bez odpowiedniego wsparcia kadry zarządzającej. Rolą menedżerów jest takie dopasowanie modelu współpracy do nowych okoliczności, aby każdy z członków zespołu poczuł się uwzględniony w prowadzonych projektach i zyskał poczucie wpływu na podejmowane decyzje. Skuteczne przeprowadzenie pracowników przez kolejną zmianę będzie przede wszystkim wymagać otwartości na potrzeby obu grup. Nikt bowiem nie powinien odczuć, że decyzja o kontynuowaniu pracy zdalnej lub powrocie do biura negatywnie wpłynęła na jego możliwość udziału w projektach czy stan wiedzy.

 

- Co prawda z niektórymi pracownikami wciąż możemy nie mieć bezpośredniego kontaktu, jednak nie oznacza to, że są oni nieobecni w pracy. Należy pamiętać o osobach pracujących z domu i uwzględniać je we wszelkiej komunikacji. Dobrą praktyką jest podtrzymanie tradycji wypracowanych w okresie powszechnej pracy zdalnej. Po powrocie części pracowników do biura, nadal warto organizować regularne, wirtualne spotkania zespołowe, podczas których każdy ze współpracowników może omówić bieżące sprawy, ale także zadać istotne pytania lub podzielić się wątpliwościami.

Dzięki temu menedżer zyskuje pewność, że każdy dysponuje pełnym oglądem sytuacji i może jak najlepiej wykonywać swoje obowiązki. Z kolei osoby pracujące z domu nie czują się wyłączone z życia zespołu, co pozytywnie wpływa na ich zaangażowanie - wyjaśnia Agnieszka Kolenda z Hays Poland.

 

Stopniowy powrót pracowników do biur i konieczność zadbania o ich bezpieczeństwo jest dla firm wyzwaniem nie tylko logistycznym, ale zwłaszcza komunikacyjnym. Zatrudnieni powinni dokładnie rozumieć, na jakich zasadach mogą korzystać z przestrzeni biurowej oraz czy ich obecność jest oczekiwana przez pracodawcę. Tylko wtedy możliwe będzie maksymalne ograniczenie ryzyka,

a także zadbanie o motywację i dobrostan wszystkich pracowników. 

 

KONTAKT DLA MEDIÓW

 

Zofia Nowak

PR Specialist

T: +48 22 584 56 73

E: znowak@hays.pl, media@hays.pl

 

Informacje o Hays Poland

 

Hays Poland jest firmą doradztwa personalnego należącą do międzynarodowej grupy Hays plc, która jest największą na świecie firmą zajmującą się rekrutacją specjalistyczną. Działając na rynku rekrutacyjnym od ponad 50 lat, Hays posiada 266 biur w 33 krajach. Łącznie pracuje w nich

11.600 ekspertów w 20 specjalizacjach.

 

W 2002 roku otworzyliśmy pierwsze biuro w Polsce. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się niekwestionowanym liderem w rekrutacji specjalistycznej. Świadczymy dopasowane do wymagań klienta usługi w zakresie rekrutacji specjalistycznej pozyskując najlepszych kandydatów do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. Portfolio naszych usług obejmuje ponadto Executive Search, Recruitment Process Outsourcing (RPO) oraz marketing rekrutacyjny.

 

Z pasją wspieramy rozwój zawodowy profesjonalistów działających w różnych obszarach rynku, kierując się naszym motto 'powering the world of work'.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.