zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Poznaliśmy najatrakcyjniejszych pracodawców według Polaków. Liderem spółka medyczna, tuż za nią przedsiębiorstwa z branży lotniczej oraz technologicznej.

 

 

Polacy wskazali przedsiębiorstwa, które postrzegają jako najbardziej atrakcyjne miejsca pracy. Na szczycie rankingu znalazła się spółka EMC Instytut Medyczny SA, działająca na rynku prywatnej opieki zdrowotnej, na drugim miejscu uplasowała się firma LS Airport Services SA,

a na trzecim: Fujitsu Technology Solutions - takie wyniki przynosi najnowsza edycja badania marki pracodawcy Randstad Employer Brand Research 2023. Badanie jest realizowane

w Polsce od 13 lat. W tym roku wzięło udział blisko 5 tysięcy respondentów w wieku od 18 do 64 lat, osób pracujących, uczących się lub poszukujących zatrudnienia. Ankietowani oceniają

w nim firmy na podstawie szeregu czynników, które według nich w największym stopniu decydują o atrakcyjności miejsca pracy.

 

podium z dużymi awansami

Zdaniem uczestników badania, lider rankingu, firma EMC Instytut Medyczny SA najsilniej kojarzona jest z dobrą sytuacją finansową, możliwością rozwoju kariery oraz stabilnością zatrudnienia. Tegoroczny laureat wspiął się na szczyt listy z 8. miejsca. LS Airport Services SA, który zajął

2. miejsce, poza dobrą sytuacją finansową wyróżnił się atrakcyjnym poziomem wynagrodzeń

i benefitami oraz możliwością rozwoju kariery. On także zaliczył duży skok w rankingu względem poprzedniej edycji badania: awansował z 9. miejsca. Fujitsu Technology Solutions, które zamyka podium, jest o jedną lokatę niżej, niż rok wcześniej. Jako jego mocne strony respondenci wskazywali nie tylko sytuację finansową i atrakcyjne wynagrodzenia, ale również podkreślali bardzo dobrą reputację firmy.

 

W pierwszej dziesiątce znalazły się: 3 firmy motoryzacyjne, 2 z sektora nowoczesnych technologii,

2 związane z branżą lotniczą, przedsiębiorstwo medyczne, przedsiębiorstwo z branży oświetleniowej oraz producent sprzętu AGD. W porównaniu z zeszłymi latami w tym roku nie ma w tym gronie spółek Skarbu Państwa.

 

top 10 najbardziej atrakcyjnych pracodawców

1 

EMC Instytut Medyczny SA

2 

LS Airport Services SA

3 

Fujitsu Technology Solutions Sp. z o.o. 

4 

Volvo Polska Sp. z o.o.

5 

Signify Sp. z o.o. (dawniej: Philips)

6 

Toyota Motor Manufacturing Poland Sp. z o.o.

7 

BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o.

8 

Flextronics International Poland Sp. z o.o.

9 

Volkswagen Poznań Sp. z o.o.

10 

Pratt & Whitney Rzeszów S.A.

 

liderzy wg poszczególnych czynników atrakcyjności

W ocenie pracowników, pod względem dobrej kondycji finansowej top 3 to spółki państwowe: pierwsze miejsce zajmuje PKN Orlen, drugie PGE, a trzecie KGHM Polska Miedź. Spółki Skarbu Państwa postrzegane są także jako miejsca o największej stabilności zatrudnienia i są to odpowiednio: KGHM Polska Miedź, PGE oraz Grupa Azoty.

 

W ocenie pracowników, pod względem dobrej kondycji finansowej top 3 to spółki państwowe: pierwsze miejsce zajmuje PKN Orlen, drugie PGE, a trzecie KGHM Polska Miedź. Spółki Skarbu Państwa postrzegane są także jako miejsca o największej stabilności zatrudnienia i są to odpowiednio: KGHM Polska Miedź, PGE oraz Grupa Azoty.

 

demografia wpływa na ocenę pracodawców

Jak wskazano, wśród kobiet najatrakcyjniejszym pracodawcą jest LS Airport Services SA. Mężczyźni natomiast najczęściej doceniają pracę w sektorze motoryzacyjnym: liderem jest wg nich Mercedes-Benz Manufacturing Poland. To samo przedsiębiorstwo statystycznie wskazało też najwięcej Millenialsów. Zdaniem Pokolenia X topowym pracodawcą jest Fujitsu Technology Solutions. Co ciekawe, najbardziej pożądanym pracodawcą dla dwóch skrajnych wiekowo grup pracowników, czyli dla Pokolenia Z oraz tzw. Baby Boomersów okazała się ta sama firma: Pilkington (NSG Group w Polsce).

 

W opiniach osób z wyższym wykształceniem najlepiej wypada Signify, wśród tych z wykształceniem średnim: Mahle Polska, a pracownicy z wykształceniem podstawowym najbardziej cenią markę BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego.

 

Liderzy tegorocznej edycji badania Randstad Employer Brand Research zostaną uhonorowani statuetkami Randstad Award.

 

Materiał partnera

 

Kontakt:

Mateusz Żydek

Rzecznik Prasowy

Tel. +48 665 305 902

Email: mateusz.zydek@randstad.pl

 


 

Randstad Polska, lider na polskim rynku doradztwa personalnego i pracy tymczasowej, jest częścią holenderskiego Randstad Holding nv.

 

Randstad jest zaufanym partnerem dla firm, które potrzebują wsparcia w poszukiwaniu pracowników tymczasowych (w tym także rekrutacji i zarządzania dużymi grupami pracowników w siedzibie klienta) i stałych, w tym specjalistów w zakresie finansów, informatyki, inżynierii oraz w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu. Randstad wspiera także pracodawców fachowym doradztwem i analizami rynku pracy. Pomaga w procesach rozliczania pracowników i zarządzania dokumentacją kadrową.

 

Poszukujących zatrudnienia specjaliści Randstad wspierają w odnajdywaniu najlepszej pracy, która odpowiada ich potrzebom

i kwalifikacjom. Tworzą w ten sposób przyjazną przestrzeń komunikacji między pracownikami a pracodawcami.
 

Randstad sięga po nowoczesne technologie tak, by służyły one wygodzie poszukujących pracy i pracodawców. Działa globalnie, ale i lokalnie. Na co dzień ze specjalistami Randstad spotkać się można w jednym z ponad 120 biur w Polsce.

 

Więcej informacji o firmie: www.randstad.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.