zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

 

Biznes oparty na uczciwych zasadach buduje zaufanie i przyciąga klientów

Program Przedsiębiorstwo Fair Play 2025

 

 

Z roku na rok interesariusze domagają się większej odpowiedzialności od firm. Społeczna odpowiedzialność biznesu staje się strategicznym wyzwaniem, które może poprawić reputację i zwiększyć zaufanie do firmy. Wymaga to skutecznego i wiarygodnego komunikowania swoich wysiłków w zakresie SOB. Nie jeden przedsiębiorca przekonał się, że bez współpracy opartej na odpowiednich wartościach, szacunku, zaufaniu i przestrzeganiu ustalonych zasad sukcesy mogą okazać się wyjątkowo krótkotrwałe. Ogólnopolski Program Promocji Kultury Przedsiębiorczości Przedsiębiorstwo Fair Play od ponad 27 lat zachęca polskie przedsiębiorstwa do rzetelnego postępowania w relacjach z wszystkimi interesariuszami. Etyka w biznesie to sprawdzony sposób na budowanie trwałej i silnej pozycji firmy.

 

Przedsiębiorstwa społecznie odpowiedzialne odnoszą korzyści

 

Z licznych badań wynika, że klienci są bardziej skłonni do korzystania z usług i produktów firm odpowiedzialnych społecznie, a także wspierania marek, które odpowiadają ich wartościom. Firmy muszą zapewnić, że to nie greenwashing, czyli nie są to fałszywe deklaracje o dbaniu
o zrównoważony rozwój a autentyczna troska o środowisko. Pomaga w tym również budowanie partnerstw z organizacjami non-profit lub lokalnymi inicjatywami na rzecz zrównoważonego rozwoju. 78% konsumentów traktuje priorytetowo firmy, które wykazują odpowiedzialność za środowisko. 80% konsumentów jest zaniepokojonych wpływem na środowisko produktów, które kupują. Ponadto 80% konsumentów jest skłonnych płacić więcej za produkty zrównoważone. Wśród nich, 71% wybrałoby zrównoważony produkt zamiast podobnego produktu, jeśli kosztuje mniej niż 10 USD, podczas gdy 27% wybrałoby zrównoważoną opcję niezależnie od ceny. Polscy konsumenci podążają za trendami światowymi i w coraz większym stopniu kierują się zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu przy podejmowaniu decyzji zakupowych. 82% pracowników pokolenia 'Z' uważa SOB za istotny czynnik przy podejmowaniu decyzji
o następnym pracodawcy
, a 66% rozważyłoby obniżkę wynagrodzenia, jeśli oznaczałoby to pracę dla bardziej odpowiedzialnej społecznie firmy. Podobne wyniki uzyskano dla pokolenia milenialsów,
z których 82% bierze pod uwagę działania SOB potencjalnego pracodawcy przy podejmowaniu decyzji o zatrudnieniu, a 70% zgodzi się na 30% obniżkę płacy, aby pracować dla firmy o silnych wartościach społecznych. Uzyskaniu Certyfikatu Jakości Biznesu Przedsiębiorstwo Fair Play pomaga komunikować udokumentowane przestrzeganie etyki w działalności gospodarczej.

 

Jak dołączyć do grona Przedsiębiorstw Fair Play?

 

Organizatorzy programu po raz 28. zapraszają firmy z całej Polski do dołączenia do społeczności Przedsiębiorstw Fair Play i potwierdzenia, że uczciwość jest wartością przewodnią w ich przedsiębiorstwie. Deklaracje zgłoszeniowe można przesyłać za pomocą elektronicznego formularza dostępnego na www.fairplay.pl. Warunkiem uczestnictwa jest prowadzenie działalności gospodarczej od co najmniej roku kalendarzowego, poprzedzającego tegoroczną edycję oraz posiadanie siedziby w  Polsce. Zgłoszenia mogą wysyłać wszystkie przedsiębiorstwa niezależnie od branży i formy prawnej.

 

Po przesłaniu deklaracji zgłoszeniowej przedsiębiorstwo przystępuje do wypełnienia elektronicznej ankiety, w której wskazuje najważniejsze informacje dotyczące swojej działalności. Certyfikat Jakości Biznesu Przedsiębiorstwo Fair Play przyznawany jest na podstawie dwuetapowej weryfikacji.

 

W pierwszym etapie oceniane są relacje przedsiębiorstwa z klientami, dostawcami, pracownikami, wspólnikami oraz społecznością lokalną, władzą lokalną i państwową, na podstawie wypełnionej przez nie ankiety. Następnie, w firmach zakwalifikowanych do II etapu, odbywają się wizyty wykwalifikowanych audytorów, którzy weryfikują prawdziwość danych zawartych w ankietach. Jesienią Kapituła Programu, w skład której wchodzą przedsiębiorcy, przedstawiciele administracji, samorządów i uczelni, podejmuje decyzje o przyznaniu poszczególnych nagród. Każdą edycję programu kończy Wielka Gala Finałowa, podczas której następuje uroczyste ogłoszenie wyników.

 

Zyskujesz świecąc przykładem!

 

Otrzymując Certyfikat Przedsiębiorstwo Fair Play firmy zyskują prestiżowe wyróżnienie. To jeden
z nielicznych certyfikatów, które przyznawane są w oparciu o dogłębną weryfikację uczestników. Jego uzyskanie stanowi znaczący argument w walce konkurencyjnej i daje przewagę w przetargach
i konkursach ofertowych. Co więcej, najlepsze firmy danej edycji oprócz certyfikatu otrzymują nagrodę główną programu Statuetkę Przedsiębiorstwo Fair Play. W programie przyznawane są także inne nagrody oraz wyróżnienia w takich kategoriach jak ekologia czy innowacyjność.

 

Przedsiębiorstwa Fair Play wykorzystując logo programu w promocji swojej firmy, dają innym czytelny komunikat, że działają uczciwie. Używanie go pomaga im wzmocnić zaufanie nie tylko ze strony klientów, ale także dostawców, inwestorów czy potencjalnych pracowników. Jednocześnie konstrukcja programu Przedsiębiorstwo Fair Play i zakres jego działania pomaga w planowaniu strategicznym, zarządzaniu zespołem, wprowadzaniu wielu korzystnych zmian w działalności firmy i dostosowywaniu jej do wymagań rynku.

 

Fenomen biznesu z ludzką twarzą

 

Na przestrzeni 27 lat certyfikat uzyskało ponad 2 600 firm. Wśród nich były zarówno duże przedsiębiorstwa, jak i te mniejsze, działające na lokalnych rynkach. Łącznie do programu napłynęło dotychczas ponad 12 200 zgłoszeń. Laureaci programu tworzą silną społeczność, która daje możliwość nawiązania nowych i korzystnych kontaktów biznesowych - zachęcamy do poznania tych wyjątkowych firm. Organizowana na koniec każdej edycji Gala Finałowa skupia uczestników, partnerów i organizatorów programu, a także przedstawicieli władz państwowych, samorządowych, organizacji z  otoczenia biznesu oraz mediów. Gala jest lubiana i ceniona przez biznes, a także stanowi doskonałą przestrzeń do dyskusji, wymiany doświadczeń i integracji środowiska oraz nawiązania nowych kontaktów.

 

 

Wsparcie władz ogólnopolskich i regionalnych

 

Program Przedsiębiorstwo Fair Play cieszy się mocnym poparciem władz ogólnopolskich
i regionalnych. Jest ono dla Laureatów programu ważnym sygnałem, że sposób w jaki rozwijają swoje firmy jest istotny i zdobywa uznanie wśród innych. Uczciwe, rozwijające się firmy to wielka korzyść dla otoczenia. Są one siłą napędową swojego regionu i kraju - m.in. zapewniają miejsca pracy czy wpływy do budżetu gminy lub miasta i centralnego. Nie powinno, więc nikogo dziwić, że po raz kolejny program swoim patronatem obejmują Marszałkowie większości województw. Certyfikat dzięki tak szerokiemu poparciu staje się wyraźną rekomendacją, że z Przedsiębiorstwami Fair Play warto współpracować. 

 

Patronatu honorowego w 2024 roku udzielili:

 

 

Gala Finałowa 2024 programu Przedsiębiorstwo Fair Play została objęta Patronatem Honorowym Ministerstwa Cyfryzacji, Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, Ministerstwa Rozwoju
i Technologii oraz Rzecznika Praw Obywatelskich. Udzielone patronaty podkreślają rangę wydarzenia
i są wyrazem uznania dla działań zarówno Laureatów, jak i organizatorów, którzy realizując program, poprzez promocję firm działających zgodnie z prawem i zasadami etyki, wspierają propagowanie kultury przedsiębiorczości oraz przyczyniają się do rozwoju polskiej gospodarki.

 

 

Szczegółowe zasady programu Przedsiębiorstwo Fair Play 2025

 

Aktualne informacje na temat programu Przedsiębiorstwo Fair Play i udziału w certyfikacji uzyskać można kontaktując się z biurem pod numerem 22 630 98 02 lub na stronie www.fairplay.pl

 

 

Organizatorem programu jest Fundacja Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym - jeden z pierwszych w Polsce niezależnych instytutów badawczych i polskich think tank. Program Przedsiębiorstwo Fair Play jest afiliowany przy Krajowej Izbie Gospodarczej - największej niezależnej organizacji biznesu w Polsce.

 

Materiał partnera.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.