zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

Przemysł 4.0 - technologie jutra w zakładach przemysłowych

 

Zwiększenie efektywności i wydajności produkcji oraz zmniejszenie jej kosztów  - to główne cele dzisiejszego przedsiębiorstwa produkcyjnego, chcącego zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku. Aby to osiągnąć, każda firma musi na bieżąco wdrażać najnowsze rozwiązania nie tylko do swojego zakładu produkcyjnego, ale i całego procesu zarządzania. Wiele z nich okazało się tak innowacyjnymi, że przyczyniły się do rewolucyjnych zmian w przemyśle nie tylko na polu gospodarczym, ale i społecznym.

 

Technologie dawniej i dziś

 

 

Rozwój struktury przemysłowej na świecie zaczął kształtować się w II połowie XVIII. Okres ten zapoczątkował tzw. rewolucje przemysłowe, które znacząco wpłynęły na formę dzisiejszego przemysłu. W I rewolucji przemysłowej, która trwała od końca XVIII wieku do II połowy XIX wieku, największe znaczenie miało wynalezienie maszyny parowej, zastosowanej wówczas we włókiennictwie i górnictwie. Innymi cennymi osiągnięciami były zastąpienie węgla drzewnego koksem czy budowa krosna mechanicznego. Zaczęły tworzyć się wielkie okręgi przemysłowe, powstające

w miejscach eksploatacji rud żelaza czy węgla kamiennego. Okres takiego uprzemysłowienia nazwano industrializacją. Kolejne rewolucje przemysłowe równie znacząco przyczyniły się do rozwoju całej branży przemysłowej. W II rewolucji Edison odkrył żarówkę, Diesel skonstruował silnik spalinowy, w fabryce Forda uruchomiona została pierwsza na świecie linia montażowa. W drugiej połowie XX wieku na rynku pojawił się silny nurt komputeryzacji, a na potrzeby branży motoryzacyjnej zbudowano sterownik programowalny Modicon, który dał początek automatyzacji procesów produkcyjnych. Tak kształtowała się III rewolucja przemysłowa. Wszystkie te osiągnięcia

i dokonania znacznie odciążyły ludzi w codziennych pracach i pozwoliły zwiększyć moce przerobowe

w zakładach produkcyjnych. Przy obecnych celach biznesowych każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego takie rozwiązania nie wystarczą. Czego można się spodziewać w najbliższych latach

w związku z rozwojem IV rewolucji przemysłowej?

 

Technologiczna rewolucja - co to oznacza dla przedsiębiorstwa?

 

 

Rosnące spersonalizowane potrzeby klientów, którym zależy na zróżnicowanej ofercie, a co za tym idzie - podążanie przedsiębiorstwa za nowymi trendami technologicznymi, wymagają zwiększania efektywności produkcji i dostosowania się do obecnych standardów rynkowych. Dynamika postępu technologicznego postawiła przed producentami nowe wyzwania w postaci zróżnicowanej produkcji niskoseryjnej "just in time" . Aby zapewnić możliwość takiej produkcji klienci coraz częściej sięgają po rozwiązania, które integrują możliwie najwięcej procesów wytwórczych w jeden zautomatyzowany system. Między innymi w tym kierunku zmierzać będzie Przemysł 4.0 - wszystkie procesy wytwórcze zostaną zintegrowane ze sobą w inteligentnej fabryce. - Każde przedsiębiorstwo produkcyjne, chcąc rozwijać się na obecnym rynku, musi wyjść naprzeciw rosnącym potrzebom klientów. Nasza grupa już w latach 90 zaczęła wdrażać rozwiązania z zakresu Przemysłu 4.0, jednak wówczas nie było na to jeszcze konkretnej nazwy. Od tamtej pory dążyliśmy do połączenia maszyn w jeden zintegrowany system produkcyjny, nazwaliśmy to koncepcją "All in one the only one" - tłumaczy Roman Padewski, dyrektor zarządzający Prima Power Central Europe. - Nasza grupa ma jasną i praktyczną wizję zarządzania w zakresie Przemysłu 4.0. Obejmuje ona 3 moduły: pierwszy to inteligentne maszyny

i fabryki - dzięki wykorzystaniu czujników i kamer zbierają one dane w czasie rzeczywistym i dane historyczne. Kolejnym elementem są inteligentne oprogramowania, kończąc na zdalnej diagnostyce

i konserwacji maszyn, czyli analizie wyników produkcji, monitorowania statusu i stanu maszyn - wymienia Padewski. Aplikacje obsługujące procesy produkcyjne, zarządzanie przedsiębiorstwem, kontaktami z klientami i kontrahentami oraz wszystkie związane z nimi dane nie tylko ulegną połączeniu, ale również będą na bieżąco poddawane analizie. Połączenie ich z symulacją cyfrową sprawi, że wdrożenia ustawień produkcyjnych będą mogły być testowane, zanim zostaną wprowadzone do oprogramowania w stanie rzeczywistym. Również dostęp do wielu informacji stanie się możliwy dzięki zastosowaniu czujników w sieci przemysłowego internetu rzeczy (IoT), które posłużą do komunikacji pomiędzy elementami wytwarzanymi a zajmującymi się ich obróbką maszynami, co z kolei przełoży się na całościowe sterowanie procesem produkcyjnym. Wówczas przewidywanie potencjalnych awarii systemu stanie się dużo szybsze i prostsze oraz zmniejszy przestoje na liniach produkcyjnych.

 

 

 

Koncepcja Przemysłu 4.0 rozkwitła nie tylko ze względu na pojawiające się możliwości oferowane przez współczesne technologie, ale również z potrzeby dostosowania produkcji do trendów rynkowych. Wyzwaniem będzie zatem zaspokojenie coraz bardziej rosnących potrzeb klientów

w zakresie produkcji. Dochodzą do tego stale zmieniające się kampanie marketingowe promujące kolejne rozwiązania technologiczne, co przekłada się na coraz krótszy czas życia produktu.

Chodzi więc o zmianę produkcji masowej na zindywidualizowaną.

Takie możliwości ma dać właśnie fabryka 4.0.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.