zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

Przemysł 4.0 - technologie jutra w zakładach przemysłowych

 

Zwiększenie efektywności i wydajności produkcji oraz zmniejszenie jej kosztów  - to główne cele dzisiejszego przedsiębiorstwa produkcyjnego, chcącego zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku. Aby to osiągnąć, każda firma musi na bieżąco wdrażać najnowsze rozwiązania nie tylko do swojego zakładu produkcyjnego, ale i całego procesu zarządzania. Wiele z nich okazało się tak innowacyjnymi, że przyczyniły się do rewolucyjnych zmian w przemyśle nie tylko na polu gospodarczym, ale i społecznym.

 

Technologie dawniej i dziś

 

 

Rozwój struktury przemysłowej na świecie zaczął kształtować się w II połowie XVIII. Okres ten zapoczątkował tzw. rewolucje przemysłowe, które znacząco wpłynęły na formę dzisiejszego przemysłu. W I rewolucji przemysłowej, która trwała od końca XVIII wieku do II połowy XIX wieku, największe znaczenie miało wynalezienie maszyny parowej, zastosowanej wówczas we włókiennictwie i górnictwie. Innymi cennymi osiągnięciami były zastąpienie węgla drzewnego koksem czy budowa krosna mechanicznego. Zaczęły tworzyć się wielkie okręgi przemysłowe, powstające

w miejscach eksploatacji rud żelaza czy węgla kamiennego. Okres takiego uprzemysłowienia nazwano industrializacją. Kolejne rewolucje przemysłowe równie znacząco przyczyniły się do rozwoju całej branży przemysłowej. W II rewolucji Edison odkrył żarówkę, Diesel skonstruował silnik spalinowy, w fabryce Forda uruchomiona została pierwsza na świecie linia montażowa. W drugiej połowie XX wieku na rynku pojawił się silny nurt komputeryzacji, a na potrzeby branży motoryzacyjnej zbudowano sterownik programowalny Modicon, który dał początek automatyzacji procesów produkcyjnych. Tak kształtowała się III rewolucja przemysłowa. Wszystkie te osiągnięcia

i dokonania znacznie odciążyły ludzi w codziennych pracach i pozwoliły zwiększyć moce przerobowe

w zakładach produkcyjnych. Przy obecnych celach biznesowych każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego takie rozwiązania nie wystarczą. Czego można się spodziewać w najbliższych latach

w związku z rozwojem IV rewolucji przemysłowej?

 

Technologiczna rewolucja - co to oznacza dla przedsiębiorstwa?

 

 

Rosnące spersonalizowane potrzeby klientów, którym zależy na zróżnicowanej ofercie, a co za tym idzie - podążanie przedsiębiorstwa za nowymi trendami technologicznymi, wymagają zwiększania efektywności produkcji i dostosowania się do obecnych standardów rynkowych. Dynamika postępu technologicznego postawiła przed producentami nowe wyzwania w postaci zróżnicowanej produkcji niskoseryjnej "just in time" . Aby zapewnić możliwość takiej produkcji klienci coraz częściej sięgają po rozwiązania, które integrują możliwie najwięcej procesów wytwórczych w jeden zautomatyzowany system. Między innymi w tym kierunku zmierzać będzie Przemysł 4.0 - wszystkie procesy wytwórcze zostaną zintegrowane ze sobą w inteligentnej fabryce. - Każde przedsiębiorstwo produkcyjne, chcąc rozwijać się na obecnym rynku, musi wyjść naprzeciw rosnącym potrzebom klientów. Nasza grupa już w latach 90 zaczęła wdrażać rozwiązania z zakresu Przemysłu 4.0, jednak wówczas nie było na to jeszcze konkretnej nazwy. Od tamtej pory dążyliśmy do połączenia maszyn w jeden zintegrowany system produkcyjny, nazwaliśmy to koncepcją "All in one the only one" - tłumaczy Roman Padewski, dyrektor zarządzający Prima Power Central Europe. - Nasza grupa ma jasną i praktyczną wizję zarządzania w zakresie Przemysłu 4.0. Obejmuje ona 3 moduły: pierwszy to inteligentne maszyny

i fabryki - dzięki wykorzystaniu czujników i kamer zbierają one dane w czasie rzeczywistym i dane historyczne. Kolejnym elementem są inteligentne oprogramowania, kończąc na zdalnej diagnostyce

i konserwacji maszyn, czyli analizie wyników produkcji, monitorowania statusu i stanu maszyn - wymienia Padewski. Aplikacje obsługujące procesy produkcyjne, zarządzanie przedsiębiorstwem, kontaktami z klientami i kontrahentami oraz wszystkie związane z nimi dane nie tylko ulegną połączeniu, ale również będą na bieżąco poddawane analizie. Połączenie ich z symulacją cyfrową sprawi, że wdrożenia ustawień produkcyjnych będą mogły być testowane, zanim zostaną wprowadzone do oprogramowania w stanie rzeczywistym. Również dostęp do wielu informacji stanie się możliwy dzięki zastosowaniu czujników w sieci przemysłowego internetu rzeczy (IoT), które posłużą do komunikacji pomiędzy elementami wytwarzanymi a zajmującymi się ich obróbką maszynami, co z kolei przełoży się na całościowe sterowanie procesem produkcyjnym. Wówczas przewidywanie potencjalnych awarii systemu stanie się dużo szybsze i prostsze oraz zmniejszy przestoje na liniach produkcyjnych.

 

 

 

Koncepcja Przemysłu 4.0 rozkwitła nie tylko ze względu na pojawiające się możliwości oferowane przez współczesne technologie, ale również z potrzeby dostosowania produkcji do trendów rynkowych. Wyzwaniem będzie zatem zaspokojenie coraz bardziej rosnących potrzeb klientów

w zakresie produkcji. Dochodzą do tego stale zmieniające się kampanie marketingowe promujące kolejne rozwiązania technologiczne, co przekłada się na coraz krótszy czas życia produktu.

Chodzi więc o zmianę produkcji masowej na zindywidualizowaną.

Takie możliwości ma dać właśnie fabryka 4.0.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.