zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Przyjazna atmosfera to podstawa – tak deklaruje 4 na 10 pracowników

Co dziesiąty Polak nie lubi swojej pracy, a co trzeci chce ją zmienić w ciągu najbliższego roku. Nie chodzi jednak tylko o pieniądze. Ten smutny obraz mogłyby zmienić ciekawe dodatki pozapłacowe, więcej dni wolnych i większa elastyczność w zakresie czasu i miejsca pracy.

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

Przemysł potrzebuje rąk do pracy. W III kwartale 2021 roku firmy chcą rozbudowywać swoje zespoły

 

 

Pomiędzy lipcem a wrześniem przedsiębiorcy z sektora produkcji przemysłowej planują aktywnie rozbudowywać swoje zespoły. Jak wynika z analizy ManpowerGroup, chęć pozyskania nowych talentów zgłasza co ósma firma - organizacje mogą więc spodziewać się na rynku dość intensywnej rywalizacji o kandydatów. Dla pracowników III kwartał bieżącego roku powinien być okresem dużej stabilizacji w obszarze zatrudnienia, ponieważ aż 83% przedsiębiorców zamierza utrzymać liczbę etatów na niezmienionym poziomie. Zwolnienia przewiduje zaledwie 1% firm, a niesprecyzowane plany ma 3%.

 

Nastroje rekrutacyjne przedsiębiorców działających w sektorze produkcji przemysłowej w III kwartale 2021 roku są dość optymistyczne. Wskazują na to dane zebrane w ramach raportu 'Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia'. Prognoza netto zatrudnienia* dla sektora produkcji przemysłowej osiągnęła poziom +13%. Stosunkowo wysoki wynik sugeruje, że chęć powiększania zespołów jest wśród pracodawców dosyć duża. W porównaniu z ubiegłym kwartałem zapotrzebowanie na ręce do pracy wzrosło - wskaźnik dla miesięcy kwiecień - czerwiec był bowiem

o 2 punkty procentowe niższy od tego notowanego obecnie. Przedsiębiorcy są też zdecydowanie bardziej otwarci na pozyskiwanie nowych pracowników niż rok temu. W III kwartale 2020 roku prognoza netto zatrudnienia dla sektora produkcji przemysłowej wynosiła -7% i świadczyła

o zamiarze znacznego redukowania etatów w wielu firmach.

 

- Pomimo trwającej pandemii COVID-19 sytuacja sektora produkcji przemysłowej jest dość dobra, co wpływa na stosunkowo dużą dynamikę rynku pracy w tym obszarze. Przed pracodawcami stoi jednak wiele wyzwań. Część organizacji przenosi swoje procesy operacyjne z różnych części globu właśnie do Polski, zwiększając tym samym popyt na pracowników. W zaistniałej sytuacji wśród firm wzmaga się rywalizacja o talenty i rośnie potrzeba opracowywania efektywnej strategii rekrutacyjnej, która pozwoli im przyciągnąć kandydatów. W związku z coraz wyższym niedoborem talentów pracodawcy muszą liczyć się też z tym, że po dużych inwestycjach związanych z dostosowywaniem fabryk do zaostrzonych rygorów i wymagań sanitarnych będą musieli sprostać rosnącej presji na wynagrodzenia - stwierdza Piotr Skierkowski, ekspert rynku pracy z ManpowerGroup.

 

 

Rekrutację nowych pracowników w III kwartale 2021 roku planuje 13% firm. W poprzednich trzech miesiącach takie zamiary zgłaszało 16% organizacji - odsetek spadł więc nieznacznie w ujęciu kwartalnym, ale nadal utrzymuje się na stosunkowo wysokim poziomie. Wzrosła natomiast liczba pracodawców, którzy nie przewidują zmian personalnych w swojej firmie. Aż 83% przedsiębiorców deklaruje, że chce pozostawić zatrudnienie na niezmienionym poziomie w okresie lipiec - wrzesień. Wskaźnik ten jest o 7 punktów procentowych wyższy niż w ubiegłym kwartale. Pracownicy sektora produkcji przemysłowej mogą więc poczuć większą stabilność w obszarze zatrudnienia. Korzystne dla nich informacje dotyczą także redukcji etatów. Pomiędzy lipcem a wrześniem zwolnienia przewiduje tylko 1% firm. Wynik ten w ujęciu kwartalnym spadł o 2 punkty procentowe i prezentuje obecnie bardzo niski poziom.

 

- Sytuacja na rynku jest korzystna dla pracowników, jednak kandydaci, którzy chcą zdobyć ciekawą pracę z atrakcyjną ofertą finansową, muszą nastawić się na nieustanny rozwój i podnoszenie swoich kompetencji, by odpowiadać na potrzeby pracodawców. W wielu przypadkach konieczne może okazać się wręcz całkowite przekwalifikowanie, ponieważ wraz z postępującą rewolucją technologiczną zapotrzebowanie na umiejętności dynamicznie się zmienia. Obecnie w sektorze produkcji przemysłowej brakuje przede wszystkim doświadczonych pracowników produkcyjnych oraz specjalistów dysponujących umiejętnościami technicznymi. Trudne jest również przyciągnięcie ekspertów ds. IT, co w dobie rosnącej automatyzacji produkcji jest realnym problemem dla firm. Wyzwania związane z pozyskiwaniem wykwalifikowanych pracowników oznaczają potrzebę wyszkolenia lub przekwalifikowania kadry w celu zapewnienie organizacji wymaganych kompetencji - zauważa Piotr Skierkowski.

 

W III kwartale 2021 roku perspektywy zatrudnienia w sektorze produkcji przemysłowej są zdecydowanie bardziej optymistyczne niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Rok temu aż 15% przedsiębiorców przewidywało zwolnienia w okresie lipiec - wrzesień. Obecnie zamiar pożegnania się z pracownikami ma tylko 1% firm. Organizacje są również bardziej otwarte na rozbudowę swoich zespołów. Pozyskiwanie nowych talentów planuje 13% z nich, czyli o 5 punktów procentowych więcej niż w roku ubiegłym. Warto też zauważyć, że aktualnie tylko 3% pracodawców nie wie, jak będzie kształtować się zatrudnienie w ich firmie pomiędzy lipcem a wrześniem. W 2020 roku niepewność deklarowało aż 18% organizacji. Znaczące zmiany zaszły także w obszarze planów pozostawienia liczby etatów na niezmienionym poziomie. Obecnie taki zamiar zgłasza 83% organizacji - czyli o 24 punkty procentowe więcej niż rok temu.

 

* W niniejszym raporcie stosowane jest pojęcie 'prognoza netto zatrudnienia'. Parametr ten stanowi różnicę procentową pomiędzy liczbą pracodawców przewidujących wzrost całkowitego zatrudnienia

a liczbą pracodawców spodziewających się spadku całkowitego zatrudnienia w swoim oddziale

w najbliższym kwartale. Uzyskany wynik to właśnie prognoza netto zatrudnienia. Wszystkie komentarze są oparte na danych uwzględniających korektę sezonową; w przeciwnym wypadku nieuwzględnienie korekty będzie wyraźnie zaznaczone.

 

Dane przedstawione w niniejszym materiale to część większej całości, zebranej i przeanalizowanej

w ramach badania 'Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia'. Pełny raport, zawierający informacje o globalnych perspektywach zatrudnienia w podziale na poszczególne sektory gospodarki, jest bezpłatny i dostępny w wersji polskiej i angielskiej na stronie www.manpowergroup.pl,

w zakładce Raporty rynku pracy.

 

ManpowerGroup


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.