zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

Przyszłość pracy tymczasowej w Polsce

 

Praca tymczasowa była, jest i będzie, ponieważ daje firmom możliwość szybkiego reagowania na zmieniające się potrzeby biznesowe. Bez elastycznych form zatrudnienia polska gospodarka nie będzie mogła się rozwijać - mówią eksperci agencji zatrudnienia Manpower,

w odpowiedzi na pojawiające się w mediach zapowiedzi o schyłku pracy tymczasowej

w Polsce. O stabilność zatrudnienia nie muszą się również obawiać osoby obecnie pracujące

w oparciu o ten model, co więcej bieżąca sytuacja na rynku daje im duży komfort pracy

i lepsze warunki finansowe niż jeszcze rok temu.

 


Z końcem listopada bieżącego roku upływa 18-miesięczny limit długości zatrudnienia pracownika tymczasowego u jednego pracodawcy użytkownika. Dodatkowo, zgodnie z danymi płynącymi

z Polskiego Forum HR, czyli organizacji zrzeszającej agencje pracy tymczasowej, z każdym kwartałem 2018 roku maleje liczba pracowników tymczasowych w Polsce.


- Praca tymczasowa w Polsce w dalszym ciągu będzie funkcjonować, ponieważ polski biznes zwyczajnie potrzebuje elastycznych form zatrudnienia. Bez nich firmy nie będą mogły reagować na sezonowość w swojej branży, na nowe zamówienia i projekty oraz ich krótkie terminy realizacji, a co za tym idzie budować swojej konkurencyjności na rynku. Bez elastycznych form zatrudnienia również polska gospodarka nie będzie mogła się rozwijać - tłumaczy Tomasz Walenczak, dyrektor z agencji zatrudnienia Manpower.


- Praca tymczasowa już dawno temu przestała być utożsamiana z tanią siłą roboczą. Dla pracodawcy przynosi wartości dodane, zwiększając jego efektywność operacyjną, ale kosztuje. Dzięki niej

w dalszym ciągu można zbudować grupę pracowników, przygotowując się na przykład do wzrostów produkcji lub uruchomienia nowych projektów, ale potrzebna jest atrakcyjna oferta dla kandydata oraz odpowiednia strategia marketingowa - wyjaśnia Kamil Sadowniczyk, dyrektor z Manpower. - Aby przyciągnąć pracowników na pewien czas, trzeba im zaproponować atrakcyjny pakiet świadczeń

i benefitów, nie zapominając o budowaniu wizerunku pracodawcy na rynku lokalnym. Zdarza się również, że praca tymczasowa pod względem finansowym jest nawet bardziej korzystna dla pracownika w zestawieniu z ofertami pracy stałej u innych pracodawców. Jest to często droga do stałego zatrudnienia, pracownicy tylko początkowo są tymczasowi, ale docelowo mają zasilać organizacje, tworząc ich własne zasoby. Co więcej, pracownik w obecnej sytuacji zyskuje nowe możliwości. Dziś w rozmowach z pracodawcami użytkownikami wychodzi się od kandydata

i wsłuchuje się w jego potrzeby. Mówienie o funkcjonowaniu biznesu w świetle rynku kandydata nie jest też czymś złym, ale to kwestia zrozumienia sytuacji i pokazania klientowi jak podejść do tego zagadnienia - dodaje Kamil Sadowniczyk.

 

- Rośnie również rola edukacyjna agencji zatrudnienia, które są partnerami dla pracodawców użytkowników. Wspólnie tworzą strategie HRowe, na długo przed oficjalnym otwarciem firmy. Przygotowana po partnersku strategia zatrudnienia sprawia, że forma pracy tymczasowej jest interesująca zarówno dla pracodawcy, jak i dla pracownika. Mamy na to żywe dowody między innymi w postaci świeżego greenfieldu pod Wrocławiem. Firmy, które w wyniku zmian prawnych będą chciały skorzystać z alternatywnych dla pracy tymczasowej rozwiązań, mogą wybrać nawet outsourcing pełnego procesu, który w ostatnim czasie zyskuje na popularności. Jest odpowiedni dla przedsiębiorstw, które chcą się skupić na podstawowej działalności gospodarczej i jednocześnie optymalizować koszty prowadzenia biznesu - dodaje Tomasz Walenczak.


Jak potwierdzają wyniki badania przeprowadzonego przez ManpowerGroup, elastyczność w miejscu pracy to jeden z głównych czynników motywujących do podjęcia nowego zatrudnienia - przyznało 31% kandydatów w Polsce*. Szacowana liczba pracowników tymczasowych w Polsce wynosi 323 tys. osób**.

 

* Źródło: Raport ManpowerGroup 'Praca dla mnie - analiza potrzeby elastyczności'.
** Źródło: Polskie Forum HR.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.