zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Przyszłość pracy tymczasowej w Polsce

 

Praca tymczasowa była, jest i będzie, ponieważ daje firmom możliwość szybkiego reagowania na zmieniające się potrzeby biznesowe. Bez elastycznych form zatrudnienia polska gospodarka nie będzie mogła się rozwijać - mówią eksperci agencji zatrudnienia Manpower,

w odpowiedzi na pojawiające się w mediach zapowiedzi o schyłku pracy tymczasowej

w Polsce. O stabilność zatrudnienia nie muszą się również obawiać osoby obecnie pracujące

w oparciu o ten model, co więcej bieżąca sytuacja na rynku daje im duży komfort pracy

i lepsze warunki finansowe niż jeszcze rok temu.

 


Z końcem listopada bieżącego roku upływa 18-miesięczny limit długości zatrudnienia pracownika tymczasowego u jednego pracodawcy użytkownika. Dodatkowo, zgodnie z danymi płynącymi

z Polskiego Forum HR, czyli organizacji zrzeszającej agencje pracy tymczasowej, z każdym kwartałem 2018 roku maleje liczba pracowników tymczasowych w Polsce.


- Praca tymczasowa w Polsce w dalszym ciągu będzie funkcjonować, ponieważ polski biznes zwyczajnie potrzebuje elastycznych form zatrudnienia. Bez nich firmy nie będą mogły reagować na sezonowość w swojej branży, na nowe zamówienia i projekty oraz ich krótkie terminy realizacji, a co za tym idzie budować swojej konkurencyjności na rynku. Bez elastycznych form zatrudnienia również polska gospodarka nie będzie mogła się rozwijać - tłumaczy Tomasz Walenczak, dyrektor z agencji zatrudnienia Manpower.


- Praca tymczasowa już dawno temu przestała być utożsamiana z tanią siłą roboczą. Dla pracodawcy przynosi wartości dodane, zwiększając jego efektywność operacyjną, ale kosztuje. Dzięki niej

w dalszym ciągu można zbudować grupę pracowników, przygotowując się na przykład do wzrostów produkcji lub uruchomienia nowych projektów, ale potrzebna jest atrakcyjna oferta dla kandydata oraz odpowiednia strategia marketingowa - wyjaśnia Kamil Sadowniczyk, dyrektor z Manpower. - Aby przyciągnąć pracowników na pewien czas, trzeba im zaproponować atrakcyjny pakiet świadczeń

i benefitów, nie zapominając o budowaniu wizerunku pracodawcy na rynku lokalnym. Zdarza się również, że praca tymczasowa pod względem finansowym jest nawet bardziej korzystna dla pracownika w zestawieniu z ofertami pracy stałej u innych pracodawców. Jest to często droga do stałego zatrudnienia, pracownicy tylko początkowo są tymczasowi, ale docelowo mają zasilać organizacje, tworząc ich własne zasoby. Co więcej, pracownik w obecnej sytuacji zyskuje nowe możliwości. Dziś w rozmowach z pracodawcami użytkownikami wychodzi się od kandydata

i wsłuchuje się w jego potrzeby. Mówienie o funkcjonowaniu biznesu w świetle rynku kandydata nie jest też czymś złym, ale to kwestia zrozumienia sytuacji i pokazania klientowi jak podejść do tego zagadnienia - dodaje Kamil Sadowniczyk.

 

- Rośnie również rola edukacyjna agencji zatrudnienia, które są partnerami dla pracodawców użytkowników. Wspólnie tworzą strategie HRowe, na długo przed oficjalnym otwarciem firmy. Przygotowana po partnersku strategia zatrudnienia sprawia, że forma pracy tymczasowej jest interesująca zarówno dla pracodawcy, jak i dla pracownika. Mamy na to żywe dowody między innymi w postaci świeżego greenfieldu pod Wrocławiem. Firmy, które w wyniku zmian prawnych będą chciały skorzystać z alternatywnych dla pracy tymczasowej rozwiązań, mogą wybrać nawet outsourcing pełnego procesu, który w ostatnim czasie zyskuje na popularności. Jest odpowiedni dla przedsiębiorstw, które chcą się skupić na podstawowej działalności gospodarczej i jednocześnie optymalizować koszty prowadzenia biznesu - dodaje Tomasz Walenczak.


Jak potwierdzają wyniki badania przeprowadzonego przez ManpowerGroup, elastyczność w miejscu pracy to jeden z głównych czynników motywujących do podjęcia nowego zatrudnienia - przyznało 31% kandydatów w Polsce*. Szacowana liczba pracowników tymczasowych w Polsce wynosi 323 tys. osób**.

 

* Źródło: Raport ManpowerGroup 'Praca dla mnie - analiza potrzeby elastyczności'.
** Źródło: Polskie Forum HR.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.