zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

Raport: 14% polskich firm zwiększy liczbę zatrudnionych, 3% będzie zwalniać

 

 

Produkcja przemysłowa, transport i logistyka oraz handel detaliczny i hurtowy to branże, które w drugim kwartale bieżącego roku będą zatrudniać najwięcej nowych pracowników. Największe szanse na znalezienie nowej pracy będą w Polsce południowo-zachodniej, mniejsze w północnej. Choć w porównaniu do poprzedniego kwartału plany rekrutacyjne firm pogorszyły się, to osoby poszukujące pracy nadal mogą liczyć na korzystną dla nich sytuację na rynku pracy - potwierdza opublikowany dziś raport 'Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia' dla drugiego kwartału 2019 roku.

 

Zgodnie z opublikowanym dziś raportem 'Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia' 14% polskich firm chce powiększać swoje zespoły, 3% przewiduje redukcję etatów a 80% nie planuje żadnych zmian w tym zakresie (3% nie wie). Prognoza netto zatrudnienia dla Polski, czyli wyrażona

w procentach różnica pomiędzy liczbą pracodawców deklarujących wzrost i spadek zatrudnienia, wynosi +11%, zaś poddana korekcie sezonowej sięga +9%.

 

- Zarówno na przestrzeni ostatniego kwartału, ale też ostatniego roku widzimy spadki w prognozach zatrudnienia pracodawców. Choć ich plany nie są już tak optymistyczne jak w ubiegłym roku to prognoza dla Polski na poziomie +9% zapowiada kontynuację dużej rywalizacji o kadry - mówi Iwona Janas, dyrektor generalna ManpowerGroup. - Osoby poszukujące nowej pracy lub planujące zmianę kariery nie muszą się zatem obawiać o swoją przyszłość na rynku pracy. Pracodawcy

w dalszym ciągu będą powiększać swoje zespoły, szczególnie w obszarze produkcji przemysłowej, transportu i logistyki oraz handlu, które wypadają zdecydowanie korzystniej niż u naszych południowo-zachodnich sąsiadów - dodaje Iwona Janas.

 

Biorąc pod uwagę dane dla 10 przeanalizowanych w raporcie sektorów rynku, najwyższe prognozy odnotowano w produkcji przemysłowej (prognoza netto zatrudnienia na poziomie +22%), transporcie i logistyce (+14%) oraz handlu detalicznym i hurtowym (+12%). Najmniejszej liczby ofert pracy

w drugim kwartale bieżącego roku można się spodziewać w branży związanej z finansami i usługami dla biznesu (0%), restauracjami i hotelami (+1%) a także z rolnictwem, leśnictwem i rybołówstwem (+3%). Pracodawcy z dziewięciu na 10 uwzględnionych w raporcie branż planują w najbliższym kwartale powiększać swoje zespoły. W porównaniu do ubiegłego kwartału prognozy pogorszyły się

w siedmiu sektorach, a polepszyły w trzech.

 

 

W raporcie 'Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia' przedstawiono również plany zatrudnienia w podziale na regiony Polski. Spośród sześciu regionów najsilniejszej rywalizacji o kadry można się spodziewać w południowo-zachodniej Polsce, z prognozą netto zatrudnienia +12%.

Na korzystne perspektywy znalezienia nowej pracy mogą liczyć kandydaci z centralnej (+10%), południowej (+10%) i wschodniej Polski (+10%). Mniejszej liczby ofert pracy można oczekiwać

w północnej Polsce (+4%). We wszystkich sześciu regionach pracodawcy planują powiększać swoje zespoły. W stosunku do ubiegłego kwartału prognozy firm pogorszyły się we wszystkich analizowanych regionach.

 

 

Raport z badania jest bezpłatny i ogólnodostępny w wersji polskiej i angielskiej na stronie www.manpowergroup.pl w zakładce Raporty rynku pracy. Wyniki dla wszystkich badanych 44 krajów

i terytoriów, a także interaktywne narzędzie umożliwiające ich analizę, są dostępne na stronie: http://manpowergroup.com/meos.

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.