zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

Raport ManpowerGroup: Nowe technologie w służbie rekrutacji

 

 

32% Polaków poszukujących pracy znalazło ofertę zatrudnienia dzięki reklamie wyświetlanej w serwisach społecznościowych. 22% kandydatów korzystało do tego celu z aplikacji mobilnych, a 21% wymieniało wiadomości z potencjalnym pracodawcą. Więcej o tym,

z jakich rozwiązań technologicznych korzystają kandydaci w poszukiwaniu zatrudnienia

w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup 'Siri, szukaj ofert pracy'.

 

ManpowerGroup sprawdził, w jaki sposób i gdzie kandydaci poszukują informacji o nowej pracy

i jakie wirtualne kanały dotarcia w tym celu wykorzystują. Wśród dostępnych rozwiązań technologicznych najwięcej Polaków dowiedziało się o ofercie zatrudnienia dzięki reklamie w mediach społecznościowych - 32%. 22% kandydatów znalazło te informacje za pomocą aplikacji mobilnych, 21% pisząc wiadomości do organizacji, a 12% brało udział w wirtualnych targach pracy. Nieco rzadziej badani korzystali z wideokonferencji z potencjalnym pracodawcą- 9% oraz czatu z pracodawcą na jego stronie internetowej - 8%, z wyszukiwania głosowego przy pomocy wirtualnego asystenta korzystało 4% ankietowanych. W raporcie 'Siri, szukaj ofert pracy' ManpowerGroup wyodrębnił również grupę kandydatów, którzy częściej niż pozostali korzystają z rozwiązań technologicznych

w poszukiwaniu nowego zatrudnienia. To osoby, które wykorzystują do tego celu minimum

3 rozwiązania technologiczne - w Polsce tę grupę stanowi 12% badanych, średnia globalna wynosi 11%.

 

- Obecnie organizacje na całym świecie stawiają czoła największemu od 12 lat niedoborowi pracowników i blisko połowa firm zgłasza trudności ze znalezieniem odpowiednio wykwalifikowanych kandydatów. W odpowiedzi na tę sytuację organizacje coraz częściej inwestują w technologie,

które mają im pomóc przyciągnąć największe talenty. Wdrożenie technologii HR powinno rozwiązać istniejące problemy, a nie być celem samym w sobie. Technologie HR są wartością dodaną tylko wtedy, jeśli stoją za nimi kreatywni ludzie, którzy potrafią wykorzystać w pełni ich potencjał i wiedzą, jak dzięki nim rozwiązać istniejące problemy

- mówi Iwona Janas, dyrektor generalna w ManpowerGroup.

 

W ujęciu globalnym, wśród dostępnych rozwiązań technologicznych, najczęściej wykorzystywane przez kandydatów do poszukiwania ofert pracy są reklamy w mediach społecznościowych - średnia globalna wynosi 31%, a najwyższy wynik w grupie analizowanych krajów uzyskano w Brazylii - 44%. Aplikacje mobilne globalnie wykorzystuje 17% kandydatów, najwięcej w Indiach - 38%. Indie przodują również w wymianie przez kandydatów wiadomości tekstowych z firmą - korzysta z nich 24% badanych, podczas gdy średnia globalna wynosi 11%.

 

Kandydaci cenią relacje

 

Mimo że kandydaci zarówno w Polsce, jak i na świecie chętnie korzystają z nowoczesnych rozwiązań technologicznych, to wciąż przykładają dużą wagę do budowania relacji międzyludzkich

i bezpośrednich spotkań z rekruterami. Większość kandydatów poproszona o wskazanie jednej preferowanej formy poszukiwania pracy wybrała właśnie bezpośrednie spotkania w formie rozmów kwalifikacyjnych - powiedziało tak 30% kandydatów w Polsce i 26% na świecie. Wysoki wynik dla preferencji kandydatów uzyskało samodzielne wyszukiwanie informacji o nowej pracy w internecie (25% dla Polski vs. 24% dla świata), wykorzystywanie do tego celu reklam w mediach społecznościowych (8% vs. 12%) lub aplikacji mobilnych (8% vs. 7%).

 

- Kontakt z drugim człowiekiem zawsze będzie miał ogromny wpływ na doświadczenia kandydata,

a odpowiednie podejście do technologii powinno pozytywnie wpływać na jakość tych doświadczeń. Pracodawcy, którzy za pomocą nowych technologii przekazują swoją kulturę organizacyjną, wizerunek i markę powinni pamiętać, że nic nie zastąpi bezpośredniego spotkania i nawiązania relacji z kandydatem. Rozwiązania technologiczne to tylko narzędzie, najistotniejsze jest wciąż dostarczenie spersonalizowanego przekazu. Bezpośredni kontakt z organizacją może ją wyróżnić spośród innych

i zapisać się w coraz bardziej zautomatyzowanym doświadczeniu pracownika - dodaje Iwona Janas.

 

O badaniu: Międzynarodowe badanie preferencji kandydatów 'Siri, szukaj ofert pracy' zostało przeprowadzone na grupie 18 000 osób aktywnych zawodowo, w wieku 18-65 lat, z 24 krajów. Kandydaci określili, co jest dla nich najważniejsze w procesie poszukiwania pracy. W Polsce badania zostało przeprowadzone na grupie blisko 750 uczestników. W grupie respondentów znaleźli się: doświadczeni pracownicy na stanowiskach niekierowniczych, osoby na stanowiskach kierowniczych, studenci I i II stopnia, osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową, dyrektorzy wykonawczy oraz kadra kierownicza wyższego szczebla.

Raport z badania jest bezpłatny i ogólnodostępny w wersji polskiej i angielskiej na stronie www.manpowergroup.pl w zakładce Raporty rynku pracy.

 

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.