zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Rodzice aktywni zawodowo - radzą sobie dobrze, ale niemal połowa chce zmienić pracę w najbliższym czasie

 

 

Pracujący rodzice są grupą zawodową, ze szczególną potrzebą elastyczności. Jak pokazuje raport ManpowerGroup "Czego pragną pracownicy", ponad połowa aktywnych zawodowo opiekunów dzieci (53%) wskazała, że ważnym czynnikiem związanym z elastycznością pracy jest możliwość wyboru godzin rozpoczęcia i zakończenia dnia zawodowego. Choć 80% rodziców uważa, że dobrze radzi sobie w pracy, to jednocześnie 43% z nich myśli o zmianie zatrudnienia w najbliższym czasie.

 

Korzyści płynących z elastyczności w miejscu pracy jest wiele, doskonale wiedzą o tym między innymi aktywni zawodowo rodzice. To osoby, które szczególnie cenią sobie możliwości dopasowania dnia pracy do codziennych obowiązków ze względu na nieprzewidziane często okoliczności związane

z opieką nad dziećmi. Jak pokazuje raport ManpowerGroup "Czego pragną pracownicy", w czołówce tych najważniejszych wskazanych przez respondentów będących rodzicami znalazły się więcej czasu spędzanego z rodziną, przyjaciółmi (19%) oraz przeznaczonego na odpoczynek i regenerację (14%),

a także krótszy czas dojazdu do pracy oraz bardziej produktywny dzień (13%).

 

- Moment, w którym pracownik zostaje rodzicem, często w znaczący sposób wpływa na jego motywację, chęć do pracy i rozwoju, a także potrzebę zrozumienia oraz elastyczności ze strony pracodawcy, zarówno w aspekcie godzin pracy jak i jej sposobu. Niektóre organizacje mając na względzie dobro zapracowanych rodziców pomagają im w trudzie łączenia "dwóch etatów", tworząc

w swojej przestrzeni specjalne miejsca dedykowane najmłodszym. Część firm decyduje się na przykład na otworzenie przedszkola czy żłobka na swoim terenie, tak aby pracujący rodzic miał maksymalny komfort oraz poczucie, że pociecha znajduje się nieopodal, w pełni zaopiekowana.

Coraz częściej pojawia się także możliwość przyprowadzenia malucha do biura w sytuacji, gdy mama lub tata nie może zapewnić mu innej opieki. Pracodawcy wprowadzają tego typu udogodnienia między innymi

z uwagi na fakt, że same koszty z tym związane są niczym w porównaniu z kosztami całkowitej absencji pracownika - mówi Piotr Zygmunt, ekspert rynku pracy, lider linii biznesowej RPO

w ManpowerGroup.

 

Raport poruszył również kwestię samopoczucia pracujących rodziców na aktualnie piastowanym stanowisku. Dane pokazują, że 80% z nich czuje się dobrze w miejscu pracy, a 60% uważa, że każdy dzień jest okazją do nauki nowych umiejętności. 57% twierdzi że większość dni spędzanych w miejscu zatrudnienia sprawia im przyjemność, a ponad połowa (51%) czuje się spełnionym w pracy. 

 

Z raportu ManpowerGroup wynika również, że choć w dużej mierze rodzice odczuwają pozytywne emocje w związku z miejscem pracy, to 43% myśli o zmianie aktualnego pracodawcy w najbliższych 12 miesiącach. 4 na 10 (41%) aktywnych zawodowo opiekunów dzieci brakuje motywacji, a dla 39% każdy dzień w pracy jest wyzwaniem.

 

- Jako grupa pracownicza, rodzice zwykle wykazują się dużą lojalnością, bardzo ważne są dla nich bezpieczeństwo i poczucie stabilizacji. Niestety, obecna sytuacja może być wyzwaniem dla aktywnych zawodowo rodziców - stale rosnące koszty życia powodują, że nad lojalnością bierze górę chęć wyższych zarobków, dlatego też tak wielu z nich myśli o zmianie pracy. Dodatkowy aspekt w postaci powrotu do biur spowodował, że część osób nie jest w stanie pogodzić obowiązków pracownika

z równie wymagającymi obowiązkami mamy czy taty. W związku z tym rodzice rozważają zmianę miejsca pracy na takie, które daje jeszcze większą niż dotychczas elastyczność - podsumowuje Piotr Zygmunt.

 

Autor: Monika Majewska | ManpowerGroup.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.