zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Co drugi Polak zestresowany w pracy

Połowa Polaków odczuwa silny stres w pracy każdego dnia. Najbardziej zestresowane są kobiety, Zetki i osoby pracujące zdalnie. Do tego dochodzi brak wsparcia ze strony firm w zachowaniu równowagi między życiem prywatnym a zawodowym, na co skarży się co piąty pracownik. Co siódmy w ogóle nie identyfikuje się z wartościami firmy, w której pracuje. Chociaż ogólny obraz nie wygląda dramatycznie, 7 na 10 Polaków pozytywnie ocenia swój dobrostan, to szczegółowe dane ujawniają rosnące ryzyko wypalenia zawodowego wśród wielu grup pracowników.

3 na 10 pracowników nie ufa swojemu szefowi, a 4 na 10 rozważa odejście z pracy

Połowa zatrudnionych w Polsce doświadcza wysokiego poziomu stresu, a 4 na 10 nie czuje satysfakcji z obecnego miejsca pracy, tyle samo myśli o zmianie pracodawcy w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Co trzeci pracownik wierzy, że w tym czasie znajdzie nową pracę spełniającą jego oczekiwania. To tylko część wniosków z opublikowanego dziś raportu ManpowerGroup „Barometr Talentów 2025”, który analizuje kondycję pracowników w Polsce w oparciu o trzy kluczowe wskaźniki: wellbeing, satysfakcję z pracy oraz poczucie stabilizacji i pewności zawodowej.

Best Quality Employer 2025 - zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy

Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer, organizowanego przez Certyfikację Krajową. Celem inicjatywy jest uhonorowanie firm, które wyznaczają najwyższe standardy w zakresie polityki zatrudnienia, troski o rozwój pracowników oraz kultury organizacyjnej.

Różnorodne zespoły są kluczem do sukcesu

 

 

Raporty mówią same za siebie - na kierowniczych stanowiskach liczą się kompetencje, nie płeć. Jak kwestia parytetów wygląda w rzeczywistości i w jaki sposób firmy wspierają rozwój kobiet na kierowniczych stanowiskach?

 

Powolny wzrost


Obserwujemy zmiany idące w dobrym kierunku - coraz więcej kobiet w porównaniu do poprzednich lat zajmuje kierownicze stanowiska. Chociaż nie jest to dynamiczny wzrost, to możemy z optymizmem patrzeć w przyszłość. Wciąż jednak kobiety zmagają się ze szkodliwymi stereotypami na temat płci.

Co zatem jest ważne na początku kariery? Na pewno odwaga. Przekonała się o tym Magda Neuman, dyrektor działu operacyjnego McDonald’s, która swoją karierę zawodową zaczynała bardzo wcześnie

i w dodatku rozwijała ją później także za granicą. - To było wyzwanie, ale ja to lubię, nie boję się trudnych rzeczy. Pierwsze momenty nie były łatwe: jako kobieta, Polka, przeżyłam zderzenie z inną kulturą, mentalnością, innym stylem zarządzania. Musiałam udowodnić, że jako młoda dziewczyna też mam coś do powiedzenia, mogę zajmować jakąś pozycję. Przydała mi się otwartość na zmiany.

To doświadczenie utwierdziło mnie w przekonaniu, że nie ma rzeczy niemożliwych. To od nas zależy,

w jaki sposób zorganizujemy życie - przekonuje Magda Neuman. - Nasze społeczeństwo nadal jest dość konserwatywne w aspekcie ról społecznych - przyznaje Joanna Polus, Dyrektor Jakości na region EMEA w Corning. - Powinniśmy pozbyć się uprzedzeń i pozwolić dzieciom na swobodne wybory odnośnie ich zainteresowań i kierunków kształcenia.

 

Złoty środek


Mimo że zrobiliśmy olbrzymi krok w kierunku równouprawnienia, to wciąż borykamy się z głęboko zakorzenionymi stereotypami na temat ról społecznych. Można się z tym spotkać szczególnie

w mniejszych miejscowościach, gdzie to głównie mężczyznom przypisywane jest zadanie utrzymania rodziny i rozwijania kariery. Jednak coraz więcej z nas stara się łączyć obydwie role. - Wiele kobiet uważa, że nie da się pogodzić bycia na wysokim stanowisku z byciem dobrą żoną czy matką. Dla mnie to jest kwestia znalezienia w sobie siły, chęci i dania sobie szansy spróbowania się w takich rolach - mówi Sylwia Kaczmarek, Dyrektor Personalny w Corning. - Nie można zakładać, że zawsze wszystko zrobi się na 100%, nie da się wydłużyć doby czy być w dwóch miejscach naraz, ale przy odpowiedniej organizacji i wsparciu najbliższych można czuć się spełnioną w każdej z tych ról. Kobiety powinny zrozumieć, że można zarówno realizować się zawodowo, jak i rodzinnie - dodaje Joanna Polus. Organizacje zdają sobie sprawę, że pracownicy nie muszą już wybierać pomiędzy rodziną a karierą. Oferują liczne ułatwienia i dodatkowe benefity. Pozytywny przykład daje firma Corning. - Wspieramy możliwości samorealizacji zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym, m.in. poprzez elastyczne formy zatrudnienia. Dajemy możliwość pracy zdalnej, a nasze benefity dostępne są również dla członków rodzin pracowników, co daje możliwość wspólnego spędzania razem czasu - tłumaczy Sylwia Kaczmarek. - Do każdego przypadku podchodzimy indywidualnie, staramy się wspierać pracownika w trudnych sytuacjach, bo wiemy, że samopoczucie znacznie wpływa na efektywność

w pracy.

Liczne korzyści


Coraz więcej firm może pochwalić się liczną reprezentacją kobiet na kierowniczych stanowiskach. - Te organizacje, które zadbały o to wcześnie, od dawna czerpią z tego benefity i są pozytywnym wzorem dla innych firm - podkreśla Joanna Polus, Corning. Jaka jest największa korzyść takiego stanu rzeczy? Oczywiście… różnorodność! - Wierzę, że obecność kobiet na wysokich pozycjach pozwala na bardziej zbalansowane postrzeganie szans i zagrożeń, uwzgledniające zarówno uwarunkowania biznesowe, jak i tzw. czynnik ludzki - mówi Joanna Polus. Czym jeszcze charakteryzują się mieszane zespoły? - Kobiety mają naturalną umiejętność komunikowania się i empatię, co bardzo pomaga w tworzeniu zgranych zespołów - tłumaczy Monika Kozior, Dyrektor ds. Produkcji w Imperial Tobacco Polska Manufacturing S.A. - Są też mniej skore do ryzykownego zachowania i potrafią koncentrować się na większym obszarze zadań. - Kobiety charakteryzują się też podzielnością uwagi, dzięki czemu mogą realizować kilka zadań jednocześnie. - Potrafimy odnaleźć się w niemal każdej sytuacji, szybko priorytetyzować zadania, zorganizować wszystko tak, aby jak najlepiej działało - mówi Sylwia Kaczmarek, Corning. - Z tych cech korzystamy zarówno w domu, jak i w pracy. Często się zdarza,

że dzięki temu gasimy "pożary".

 

Przede wszystkim rozwój


Kwestia parytetów jest bardzo ważna, ale to, co liczy się przede wszystkim, to ciągłe doskonalenie

i podnoszenie kwalifikacji. Na szerokie możliwości rozwoju mogą liczyć pracownicy firmy Imperial Tobacco Polska. W tej organizacji płeć nie ma żadnego znaczenia, liczą się umiejętności, które stale są rozwijane dzięki zaangażowaniu przełożonych. Liczne programy rozwojowe umożliwiają zostanie liderem nie tylko na rynku krajowym, ale i globalnym. - Uczestniczyłam w dwóch programach rozwojowych - wspomina Sandra Magdziak, Dyrektor Produkcji Imperial Tobacco Polska S.A. - Pierwszy z nich był międzynarodowym programem dla kilkunastu osób z fabryk Imperial Brands (międzynarodowego koncernu, którego częścią jest Imperial Tobacco). W zakres programu wchodził wzrost kompetencji miękkich i wiedzy z zakresu biznesu. Jego celem było kształcenie przyszłych liderów w naszej organizacji. Drugi skupiał się na rozwoju kompetencji osób zarządzających innymi

w ramach kluczowych wzorców zachowań promowanych w naszym koncernie. Inspirującą ścieżką kariery pochwalić się może także Anna Chudzichowska, dyrektor HR na Europę Centralną i Ukrainę

w Imperial Tobacco Polska S.A. Pracę zaczynała dwie dekady temu, kiedy sytuacja kobiet na rynku pracy była o wiele trudniejsza niż obecnie. Jak wyglądały te początki? - Swoją drogę zawodową rozpoczęłam od roli stażysty, obecnie jestem członkinią zarządu oraz odpowiadam za HR w ramach kilku krajów - tłumaczy Anna Chudzichowska. - Nasza kultura organizacyjna oraz polityka HR wspierają wewnętrzne promocje oraz rozwój pracowników bez względu na płeć. Stawiamy na potencjał, kompetencje oraz wzorcowe zachowania oparte na wartościach.

 

Więcej pewności siebie!


- Często to my same jesteśmy dla siebie wyzwaniem. Nasza postawa różni się od męskiego punktu widzenia. Mężczyźni są bardziej pewni siebie i kolejny awans traktują jak rzecz oczywistą - wyjaśnia Monika Kozior, Imperial Tobacco Polska Manufacturing S.A. - Zdarzyła mi się natomiast kilka razy sytuacja, że kobieta była zaskoczona propozycją awansu pomimo tego, że umiejętnościami przewyższała kontrkandydatów. Mężczyźni awansują, a potem ewentualnie rozwijają potrzebne kompetencje, kobiety czują, że muszą być "gotowe" na awans. Co zatem jest potrzebne, aby osiągnąć sukces? Na pewno otwartość na zmiany i gotowość do podjęcia wyzwania. A te ostatnie czekają na pracowników w firmie Corning, w której od kilku lat działa program rozwojowy Female Talent Pool oraz Corning Professional Women Forum. Jaki jest cel takich programów? Wzajemna integracja, poznanie się kobiet z różnych zespołów i oczywiście zdobywanie wiedzy. W takiej atmosferze łatwo

o awans, trzeba tylko być na niego gotową. - Nie bój się sięgać po więcej i korzystaj z tego, co pojawia się na Twojej drodze tak, aby niczego potem nie żałować - zgadza się z tym Sylwia Kaczmarek, Corning. - Pamiętaj, że to ty sama decydujesz, jak rozwinie się Twoja kariera - dodaje. Ważna jest też wytrwałość i konsekwencja. - Rób to, co potrafisz i nie zniechęcaj się niepowodzeniami - one czynią nas silniejszymi - przekonuje Joanna Polus, Corning. - Staraj się być najlepszym w tym, co robisz. Awans przyjdzie w momencie, gdy będziesz na to gotowa - dodaje Sandra Magdziak,

Imperial Tobacco Polska S.A.

 

Autor: Paulina Fijał, MJCC
 

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.