zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

ROZWÓJ ZAWODOWY W WERSJI ZDALNEJ

JAK FIRMY MOGĄ WSPIERAĆ PRACOWNIKÓW?

Długi okres powszechnej pracy zdalnej stanowi wyzwanie zarówno dla firm, jak i pracowników. Podczas gdy rozwiązania pracy elastycznej funkcjonowały w wielu organizacjach działających

w Polsce, to obecna skala ich zastosowania jest bezprecedensowa. Wraz z wydłużającym się czasem zdalnego działania firm, wyzwaniem staje się jednak zachowanie ciągłości obowiązujących procesów HR - szkoleniowych, rekrutacyjnych i wdrożeniowych dla nowych pracowników. Pracodawcy poszukują więc nowych możliwości i coraz bardziej otwierają się na narzędzia i technologie.

 

Dostosowanie działalności do warunków pracy zdalnej okazało się dla wielu firm ogromnym wyzwaniem, wymagającym zaangażowania, szybkich decyzji, ale także nakładów finansowych. Umożliwienie pracownikom realizacji zawodowych zobowiązań z domu było szczególne trudne dla pracodawców, którzy dotąd nie oferowali rozwiązań pracy zdalnej, bądź oferowali je na niewielką skalę. Trudności pojawiły się w kontekście logistyki całego przedsięwzięcia, jego złożoności

i zgodności z procedurami. Warto przy tym pamiętać, że pierwotnie głównym celem wprowadzenia pracy zdalnej było dla firm zachowanie ciągłości biznesowej. Wraz z kolejnymi tygodniami, uwaga została jednak skierowana na inne obszary działalności, które nie wpływają bezpośrednio na wyniki finansowe,

ale w dalszej perspektywie mają ogromny wpływ na sukces każdej organizacji.

 

ROZWÓJ I WSPARCIE

 

Wyzwania rosną wraz z przedłużającym się okresem izolacji i braku pewności wobec prawdopodobnej daty powrotu do biura. Bez względu na okoliczności, pracodawcy muszą

w dalszym ciągu realizować procesy HR, takie jak rekrutacje, wdrożenie nowo zatrudnionych pracowników, szkolenia BHP czy inne, związane ze ścieżkami kariery. Tymczasem niewiele firm ma doświadczenia w prowadzeniu takich aktywności w formie zdalnej i możliwość przeformułowania tradycyjnie przekazywanych treści na materiały online. Nierzadko wymaga to bowiem dodatkowych narzędzi - wideo komunikatorów, platform szkoleniowych, programów umożliwiających elektroniczne podpisywanie dokumentów - które umożliwią kompleksową realizację procesów HR w formie zdalnej.

 

Ważnym tematem staje się również zdrowie psychiczne pracowników. Nie wszyscy bez problemu odnajdują się

w obecnej sytuacji. Towarzyszy im poczucie odosobnienia, napięcie wywołane niepewnością, a także zmęczenie związane z koniecznością godzenia efektywnej pracy

z obowiązkami domowymi i rodzinnymi. Jak zauważa Agnieszka Kolenda, dyrektor w Hays Poland, problematyczna staje się również nieumiejętność samodzielnej organizacji pracy, a w rezultacie - praca

w nadgodzinach.

 

- Wbrew pozorom, praca z domu nie dla wszystkich jest łatwiejsza czy przyjemniejsza - zwłaszcza gdy nie jest wyborem pracownika, lecz koniecznością. Osoby, które nigdy nie pracowały zdalnie, często mierzą się z wyzwaniem wypracowania własnych sposobów na pracę

w tej formie - zauważa Agnieszka Kolenda. - Gdy służbowa poczta, pliki i systemy są w zasięgu ręki przez całą dobę, trudno jest skończyć pracę.

W standardowych okolicznościach, dla wielu pracowników momentem zakończenia pracy jest wyjście z biura. W przypadku pracy z domu, tego momentu nie ma, co powoduje rozmycie granicy pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym. Nie jest to korzystne ani dla efektywności, ani dla zdrowia pracownika, a tym samym - nie jest korzystne również dla pracodawcy - dodaje ekspertka Hays Poland.

 

DWA OBLICZA PRACY ZDALNEJ

 

Elastyczne formy pracy rokrocznie ocenianie są w badaniach Hays Poland jako jeden

z najcenniejszych benefitów. Jak wynika z Raportu płacowego Hays 2020, możliwość pracy elastycznej została wskazana jako najważniejsze świadczenie pozapłacowe, otrzymując 46% wskazań pracowników objętych badaniem. Profejsonaliści cenią sobie możliwość oszczędzenia czasu i pieniędzy przeznaczanych na uciążliwe dojazdy do miejsca zatrudnienia, a także łatwość koncentracji, gdy należy wykonać pracę koncepcyjną. Najczęściej jednak praca z domu jest opcją wykorzystywaną przy określonych projektach lub w sytuacji, gdy umożliwia połączenie dnia pracy z np. załatwieniem sprawy urzędowej czy wizytą u lekarza. Długi okres pracy zdalnej dla wielu zatrudnionych wiąże się jednak z obciążeniem psychicznym. Jest to jeden z aspektów, któremu przyglądają się pracodawcy poszukujący adekwatnych rozwiązań online.

 

Firmy otwierają się na kursy internetowe, które nie tylko umożliwią realizację ścieżek karier funkcjonujących w firmie, ale również pomogą pracownikom zyskać cenne kompetencje. Zdalne szkolenia z zakresu zarządzania czasem pracy, priorytetyzacji zadań, komunikacji i reagowania na zmiany są niezwykle przydatne w obliczu aktualnej sytuacji, ale także pozwalają zdobyć uniwersalne i niezwykle cenne umiejętności. Obok kompetencji miękkich dużym zainteresowaniem cieszą się również materiały związane z wellbeingiem pracowników - wspierające ich zdrowie psychiczne i fizyczne oraz pomagające zachować zdrową równowagę podczas pracy z domu.

 

WELLBEING W WERSJI ONLINE

 

Jak pokazują doświadczenia ekspertów Hays, pracodawcy reprezentujący różnorodne branże

i struktury zatrudnienia komunikują troskę o dobrostan pracowników, zwłaszcza że źródłem ich niepokoju nie jest sama praca zdalna

i odosobnienie, lecz także natłok komunikatów płynących ze świata zewnętrznego. Firmy poszukują obecnie rozwiązań, które odpowiedzą na aktualne potrzeby zatrudnionych - pomogą odnaleźć własny sposób na efektywną i zdrową pracę z domu, nauczą radzić sobie z negatywnymi emocjami oraz współpracować w rozproszonych zespołach.

 

- W sieci nie brakuje różnorodnych materiałów poświęconych tematyce wellbeingu, jednak rzadko przyjmują one formę ustrukturyzowanych kursów dla pracowników. Tymczasem ogromna skala pracy zdalnej

i trudności, jakie sprawia osobom wykonującym swoje zawodowe obowiązki w domu, zwiększają popyt na tego typu rozwiązania - zauważa Anna Czyż, Head of People and Culture w Hays Poland - Coraz więcej firm szkoleniowych, ale również innych organizacji, posiadających wiedzę specjalistyczną na określony temat, tworzy szkolenia i narzędzia umożliwiające rozwój pracowników również w formie zdalnej. Do tego grona należy również Hays, który stworzył dla pracodawców bezpłatną platfromę szkoleniową Hays Learning, na której dostępne są m.in. kursy z zakresu wellbeingu

i skutecznej pracy zdalnej - dodaje.

 

RÓWNIEŻ NA WŁASNĄ RĘKĘ

 

Poszukiwanie możliwości rozwoju online to również inicjatywa samych pracowników. Ograniczenia związane z wychodzeniem na zewnątrz, a tym samym ograniczone możliwości spędzania wolnego czasu, przez wielu profesjonalistów postrzegane są jako dobra okazja do nabycia nowych kompetencji. Dzięki bogatej ofercie zdalnych kursów

i webinariów możliwe jest nie tylko zdobycie umiejętności związanych z wykonywanym zawodem czy nauka obsługi nowego programu komputerowego, ale również rozwój kompetencji miękkich - uniwersalnych zdolności, które wpływają na skuteczność w pracy. To również dobry czas na uzupełnienie luk w wiedzy specjalistycznej - zapoznanie się z nowinkami, przeczytanie zaległych numerów magazynów i blogów prowadzonych przez ekspertów uznawanych w danej branży.

 

Obecna sytuacja to dla wielu osób również okazja do rozważań nad dotychczasową karierą. Dzięki szkoleniom, webinariom i poradnikom - nierzadko udostępnianym nieodpłatnie wyłącznie w tym wyjątkowym czasie - można nie tylko rozwinąć umiejętności i wiedzę przydatne z punktu widzenia wykonywanej profesji, ale również pozyskać kompetencje z innego obszaru specjalizacyjnego. Może to być pierwszy krok na drodze do zmiany kierunku kariery lub po prostu poszerzenie zakresu zainteresowań, co samo w sobie jest wzbogacającym doświadczeniem.

 

KONTAKT DLA MEDIÓW

 

Paulina Łukaszuk   

Communications Manager

M: +48 661 610 554 

E: lukaszuk@hays.pl

Zofia Nowak

PR Specialist

T: +48 22 584 56 73

E: znowak@hays.pl, media@hays.pl

 

Informacje o Hays Poland

 

Hays Poland jest firmą doradztwa personalnego należącą do międzynarodowej grupy Hays plc, która jest największą na świecie firmą zajmującą się rekrutacją specjalistyczną. Działając na rynku rekrutacyjnym od ponad 50 lat, Hays posiada 265 biur w 33 krajach. Łącznie pracuje w nich 11.500 ekspertów w 20 specjalizacjach.

 

W 2002 roku otworzyliśmy pierwsze biuro w Polsce. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się niekwestionowanym liderem w rekrutacji specjalistycznej. Świadczymy dopasowane do wymagań klienta usługi w zakresie rekrutacji specjalistycznej pozyskując najlepszych kandydatów do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. Portfolio naszych usług obejmuje ponadto Executive Search, Recruitment Process Outsourcing (RPO) oraz marketing rekrutacyjny.

 

Z pasją wspieramy rozwój zawodowy profesjonalistów działających w różnych obszarach rynku, kierując się naszym motto 'powering the world of work'.

 

Autor: Hays Polska.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.