zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

Rynek pracy: języki obce w cenie

 

 

 

Z nowym rokiem wzrosło zapotrzebowanie firm na pracowników, którzy posługują się biegle językami obcymi - przyznaje ekspert agencji zatrudnienia Manpower. Na topie są niemiecki i francuski, których znajomość jest obecnie bardzo pożądana, a kandydatom pomaga w znalezieniu atrakcyjnej pracy.

 

Warszawa, 15 luty 2018 r. - Na szybkie zatrudnienie mogą liczyć osoby, które oprócz języka angielskiego znają bardzo dobrze także drugi język obcy. Prym wiodą języki europejskie, głównie niemiecki, francuski, włoski i hiszpański oraz języki skandynawskie. Coraz częściej spotykane jest zapotrzebowanie również na język japoński, turecki, hebrajski.

 

Jak przyznaje Piotr Skierkowski, ekspert z agencji zatrudnienia Manpower, zwiększone zapotrzebowanie na pracowników znających języki obce wynika z nieustającej atrakcyjności Polski, jako kraju do inwestycji w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu, czyli BPO/SSC. − Z raportu ABSL dotyczącego sytuacji na rynku pracy w tej branży wynika, że w ostatnim roku 244 tys. osób pracowało w ponad 1 tys. centrach usług wspólnych. Z kolei prognoza zatrudnienia na 2020 rok przekracza 300 tys. pracowników. Wniosek jest prosty - kandydaci ze znajomością języków obcych będą nadal pilnie poszukiwani - dodaje ekspert.

 

Humaniści znów na topie

Na kandydatów mogących pochwalić się znajomością dwóch lub więcej języków obcych czeka praca związana między innymi z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, na przykład przy rozwoju urządzeń z obszaru internetu rzeczy (internet of things). Osoby wielojęzyczne niezmiennie od kilku

lat poszukiwane są także do prac związanych z finansami, audytem, obsługą klienta, administracją, głównie w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu, ale też w innych branżach.

 

− Rozpoczęcie kariery zawodowej w sektorze BPO/SSC najczęściej nie wymaga dodatkowych kwalifikacji poza lingwistycznymi. Wyjątek stanowią centra biznesowe o charakterze finansowo-księgowym, gdzie często wymagane jest wykształcenie kierunkowe. Zróżnicowanie wynagrodzeń

na tych stanowiskach jest bardzo duże i zależy w dużej mierze od specjalizacji oraz lokalizacji.

Na najwyższe stawki mogą liczyć pracownicy centrów R&D, IT oraz F&A. Bardzo rozbudowane są także pakiety benefitów pozapłacowych. Coraz większą popularność zdobywa także praca zdalna,

czyli możliwość pracy z domu. Na najszybszy rozwój w ramach tego sektora mogą liczyć osoby

z predyspozycjami menedżerskimi. Ze względu na skalę biznesu i dynamiczny rozwój praktycznie codziennie pojawiają się nowe oferty pracy dla Team Leaderów, Team Managerów czy Operations Managerów.

- mówi Piotr Skierkowski.

 

Języki obce, to jednak nie tylko branża nowoczesnych usług dla biznesu. Ze względu na liczne inwestycje zagraniczne także w przemyśle pojawia się zapotrzebowanie na osoby znające języki

obce. Tu jednak zapotrzebowanie jest znacznie mniejsze. − Wraz z dużym napływem pracowników

z zagranicy, głównie Ukrainy oraz Białorusi i Rosji pojawia się konieczność zapewnienia sprawnej komunikacji oraz koordynacji pracy. Dzięki temu zatrudnienie mogą znaleźć osoby z doświadczeniem na produkcji, władające którymkolwiek z wymienionych języków. W praktyce standardem jest jednak, że to z grupy pracowników zagranicznych wybiera się koordynatorów czy też liderów posługujących się biegle językiem polskim lub angielskim. W najbliższej przyszłości spodziewamy się również napływu pracowników produkcyjnych z Azji, między innymi z Nepalu i Bangladeszu, ale tu także raczej zastosowanie znajdzie rozwiązanie sprawdzone przy zatrudnianiu naszych sąsiadów zza wschodniej granicy - uzupełnia ekspert.

 

Z raportu opublikowanego przez TNS Polska wynika, że 38% Polaków zna jeden język obcy, 15% - może pochwalić się znajomością dwóch języków, a zaledwie 3% badanych posługuje się trzema językami obcymi.

 

ManpowerGroup w Polsce

ManpowerGroup, światowy lider innowacyjnych rozwiązań dla rynku pracy, od 2001 r. wspiera firmy i kandydatów w Polsce. Organizacja posiada blisko 70 agencji i jest obecna w 44 miastach w całym kraju. ManpowerGroup oferuje unikalne rozwiązania dla firm i kandydatów poprzez: ManpowerGroup™ Solutions, Manpower® i Experis™. Usługi w Polsce obejmują pracę tymczasową, rekrutację stałą i badanie kompetencji pracowników, zatrudnienie zewnętrzne, outsourcing procesów, doradztwo personalne, zarządzanie karierą i outplacement. Realizowana przez ManpowerGroup usługa outplacementu jest oparta o metodologię, materiały oraz narzędzia

Right Management, światowego eksperta w obszarze zarządzania talentami i karierą.

Więcej o ManpowerGroup w Polsce na stronie www.manpowergroup.pl. 

 

O ManpowerGroup

ManpowerGroup™ (NYSE: MAN) jest światowym liderem innowacyjnych rozwiązań dla rynku pracy. Firma tworzy i dostarcza wysoce skuteczne rozwiązania, które pomagają firmom osiągać cele biznesowe i zwiększać konkurencyjność. Dzięki blisko 70-letniemu doświadczeniu ManpowerGroup - firma warta 20 miliardów dolarów - oferuje pracodawcom pełen wachlarz innowacyjnych rozwiązań, które podnoszą efektywność i pozwalają odnieść sukces w Erze Człowieka. Rozwiązania te są odpowiedzią na wszelkie potrzeby firm w obszarze talentów. Rozumiejąc siłę ludzkiego potencjału

i cele biznesowe firm ManpowerGroup skutecznie wspiera przedsiębiorstwa i kandydatów, by osiągali więcej, niż wydawało się możliwe. Łącząc firmy z talentami, ManpowerGroup prowadzi do rozwoju przedsiębiorstw, buduje sukces osobisty i wspiera równowagę społeczną. Te silne więzi umacniają i napędzają świat pracy. Więcej na stronie www.manpowergroup.com.  

 

Materiał partnerski


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.