zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Rynek pracy: języki obce w cenie

 

 

 

Z nowym rokiem wzrosło zapotrzebowanie firm na pracowników, którzy posługują się biegle językami obcymi - przyznaje ekspert agencji zatrudnienia Manpower. Na topie są niemiecki i francuski, których znajomość jest obecnie bardzo pożądana, a kandydatom pomaga w znalezieniu atrakcyjnej pracy.

 

Warszawa, 15 luty 2018 r. - Na szybkie zatrudnienie mogą liczyć osoby, które oprócz języka angielskiego znają bardzo dobrze także drugi język obcy. Prym wiodą języki europejskie, głównie niemiecki, francuski, włoski i hiszpański oraz języki skandynawskie. Coraz częściej spotykane jest zapotrzebowanie również na język japoński, turecki, hebrajski.

 

Jak przyznaje Piotr Skierkowski, ekspert z agencji zatrudnienia Manpower, zwiększone zapotrzebowanie na pracowników znających języki obce wynika z nieustającej atrakcyjności Polski, jako kraju do inwestycji w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu, czyli BPO/SSC. − Z raportu ABSL dotyczącego sytuacji na rynku pracy w tej branży wynika, że w ostatnim roku 244 tys. osób pracowało w ponad 1 tys. centrach usług wspólnych. Z kolei prognoza zatrudnienia na 2020 rok przekracza 300 tys. pracowników. Wniosek jest prosty - kandydaci ze znajomością języków obcych będą nadal pilnie poszukiwani - dodaje ekspert.

 

Humaniści znów na topie

Na kandydatów mogących pochwalić się znajomością dwóch lub więcej języków obcych czeka praca związana między innymi z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, na przykład przy rozwoju urządzeń z obszaru internetu rzeczy (internet of things). Osoby wielojęzyczne niezmiennie od kilku

lat poszukiwane są także do prac związanych z finansami, audytem, obsługą klienta, administracją, głównie w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu, ale też w innych branżach.

 

− Rozpoczęcie kariery zawodowej w sektorze BPO/SSC najczęściej nie wymaga dodatkowych kwalifikacji poza lingwistycznymi. Wyjątek stanowią centra biznesowe o charakterze finansowo-księgowym, gdzie często wymagane jest wykształcenie kierunkowe. Zróżnicowanie wynagrodzeń

na tych stanowiskach jest bardzo duże i zależy w dużej mierze od specjalizacji oraz lokalizacji.

Na najwyższe stawki mogą liczyć pracownicy centrów R&D, IT oraz F&A. Bardzo rozbudowane są także pakiety benefitów pozapłacowych. Coraz większą popularność zdobywa także praca zdalna,

czyli możliwość pracy z domu. Na najszybszy rozwój w ramach tego sektora mogą liczyć osoby

z predyspozycjami menedżerskimi. Ze względu na skalę biznesu i dynamiczny rozwój praktycznie codziennie pojawiają się nowe oferty pracy dla Team Leaderów, Team Managerów czy Operations Managerów.

- mówi Piotr Skierkowski.

 

Języki obce, to jednak nie tylko branża nowoczesnych usług dla biznesu. Ze względu na liczne inwestycje zagraniczne także w przemyśle pojawia się zapotrzebowanie na osoby znające języki

obce. Tu jednak zapotrzebowanie jest znacznie mniejsze. − Wraz z dużym napływem pracowników

z zagranicy, głównie Ukrainy oraz Białorusi i Rosji pojawia się konieczność zapewnienia sprawnej komunikacji oraz koordynacji pracy. Dzięki temu zatrudnienie mogą znaleźć osoby z doświadczeniem na produkcji, władające którymkolwiek z wymienionych języków. W praktyce standardem jest jednak, że to z grupy pracowników zagranicznych wybiera się koordynatorów czy też liderów posługujących się biegle językiem polskim lub angielskim. W najbliższej przyszłości spodziewamy się również napływu pracowników produkcyjnych z Azji, między innymi z Nepalu i Bangladeszu, ale tu także raczej zastosowanie znajdzie rozwiązanie sprawdzone przy zatrudnianiu naszych sąsiadów zza wschodniej granicy - uzupełnia ekspert.

 

Z raportu opublikowanego przez TNS Polska wynika, że 38% Polaków zna jeden język obcy, 15% - może pochwalić się znajomością dwóch języków, a zaledwie 3% badanych posługuje się trzema językami obcymi.

 

ManpowerGroup w Polsce

ManpowerGroup, światowy lider innowacyjnych rozwiązań dla rynku pracy, od 2001 r. wspiera firmy i kandydatów w Polsce. Organizacja posiada blisko 70 agencji i jest obecna w 44 miastach w całym kraju. ManpowerGroup oferuje unikalne rozwiązania dla firm i kandydatów poprzez: ManpowerGroup™ Solutions, Manpower® i Experis™. Usługi w Polsce obejmują pracę tymczasową, rekrutację stałą i badanie kompetencji pracowników, zatrudnienie zewnętrzne, outsourcing procesów, doradztwo personalne, zarządzanie karierą i outplacement. Realizowana przez ManpowerGroup usługa outplacementu jest oparta o metodologię, materiały oraz narzędzia

Right Management, światowego eksperta w obszarze zarządzania talentami i karierą.

Więcej o ManpowerGroup w Polsce na stronie www.manpowergroup.pl. 

 

O ManpowerGroup

ManpowerGroup™ (NYSE: MAN) jest światowym liderem innowacyjnych rozwiązań dla rynku pracy. Firma tworzy i dostarcza wysoce skuteczne rozwiązania, które pomagają firmom osiągać cele biznesowe i zwiększać konkurencyjność. Dzięki blisko 70-letniemu doświadczeniu ManpowerGroup - firma warta 20 miliardów dolarów - oferuje pracodawcom pełen wachlarz innowacyjnych rozwiązań, które podnoszą efektywność i pozwalają odnieść sukces w Erze Człowieka. Rozwiązania te są odpowiedzią na wszelkie potrzeby firm w obszarze talentów. Rozumiejąc siłę ludzkiego potencjału

i cele biznesowe firm ManpowerGroup skutecznie wspiera przedsiębiorstwa i kandydatów, by osiągali więcej, niż wydawało się możliwe. Łącząc firmy z talentami, ManpowerGroup prowadzi do rozwoju przedsiębiorstw, buduje sukces osobisty i wspiera równowagę społeczną. Te silne więzi umacniają i napędzają świat pracy. Więcej na stronie www.manpowergroup.com.  

 

Materiał partnerski


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.