zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Rynek pracy w motoryzacji: nowe technologie kontra brak specjalistów

Niepewność w globalnym handlu już dziś wpływa na rynek pracy w branży motoryzacyjnej. Aż 91% producentów przyznaje, że zmieniające się przepisy i rosnące koszty wymuszają na nich modyfikację strategii rekrutacyjnych. Jednocześnie postępująca transformacja technologiczna sprawia, że 65% firm planuje zwiększyć inwestycje w automatyzację. Mimo to aż 74% producentów samochodów ma trudności ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników. 

Iluzja szefów: Pracownicy mniej zaangażowani, niż sądzą menedżerowie

Ponad połowa szefów uważa, że ich ludzie są w pełni zaangażowani, tymczasem tylko 32% pracowników to potwierdza, a 45% przyznaje się do braku motywacji – wynika z dziś opublikowanego raportu Right Management Talent Solutions „The Career Equation: What Attracts Talent Isn’t What Keeps Them”. Badanie pokazuje, że liderzy przeceniają poziom zaangażowania pracowników i nie dostrzegają prawdziwych czynników decydujących o ich lojalności. W Europie wciąż najważniejszym elementem przyciągającym talenty pozostają wynagrodzenie i benefity, ale tym, co ich najbardziej motywuje jest dopasowanie do zespołu i kultury organizacyjnej. Więcej w raporcie.

Pokolenie Z: pewni swoich kompetencji, ale nie swoich szefów

Aż 91% przedstawicieli Pokolenia Z uważa, że posiada odpowiednie kwalifikacje do wykonywania swoich obowiązków. To generacja świadoma swojej wartości – blisko 7 na 10 Zetek uważa, że znalazłoby nową pracę spełniającą ich oczekiwania w ciągu zaledwie sześciu miesięcy. Choć 76% mężczyzn i 66% kobiet z Gen Z dostrzega w swoich firmach realne możliwości rozwoju kariery, w tym awansu, oczekiwania wobec pracodawców są znacznie wyższe. Aż 36% Zetek nie ufa dziś swoim przełożonym. 

SOFTSWISS wspiera Światowy Dzień Środowiska - nowe inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju

 

 

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna, stawia kolejny krok na drodze do promowania świadomej kultury pracy. Z okazji Światowego Dnia Środowiska, przypadającego latem 2025 roku, firma zainicjowała dwie wewnętrzne inicjatywy o charakterze ekologicznym. Tegoroczne działania łączą koncepcje inteligentnej konsumpcji oraz zrównoważonego rozwoju, angażując partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu.

 

Pierwsza inicjatywa, EcoMiles Challenge, rozpoczyna się 5 czerwca i potrwa aż do 31 sierpnia.

Celem wyzwania jest ograniczenie korzystania z samochodów i co za tym idzie - zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza. Pracownicy są zachęcani do wybierania spacerów lub jazdy na rowerze jako alternatywy dla codziennego poruszania się autem. Uczestnicy mogą śledzić swoje postępy

w dedykowanej aplikacji, rywalizując o pokonanie najdłuższego dystansu w ciągu trzech miesięcy. Inicjatywa promuje zdrowe i bardziej zrównoważone nawyki związane z dojazdem do pracy,

a dodatkową motywacją są nagrody dla najbardziej wytrwałych.

 

Równolegle prowadzona jest inicjatywa Swap Day, zainaugurowana wydarzeniem Swap Party w dniu 5 czerwca. Przez kolejny tydzień, do 13 czerwca włącznie, pracownicy mogą przynosić książki, ubrania i gry planszowe, z których już nie korzystają. Przedmioty, które nie znajdą nowego właściciela, zostaną poddane odpowiedzialnemu recyklingowi lub przekazane lokalnym projektom wymiany książek.

 

 

- Na pierwszy rzut oka te inicjatywy mogą wydawać się niewielkie, zwłaszcza w kontekście globalnych wyzwań środowiskowych. Jednak zrównoważony rozwój to nie kampania - to sposób myślenia. Przypominając naszym pracownikom, że mogą przyczyniać się do inteligentnej konsumpcji i redukcji emisji, wyznaczamy kierunek ku bardziej zrównoważonym społecznościom lokalnym - mówi Valentina Bagniya, CMO w SOFTSWISS. - Takie podejście odzwierciedla nasze przekonanie, że trwała zmiana zaczyna się od codziennych decyzji. Jesteśmy dumni, że nasz zespół przekłada wartości na konkretne działania.

 

To nie pierwszy raz, kiedy SOFTSWISS angażuje się Światowy Dzień Ochrony Środowiska. W 2024 roku ponad 20 pracowników centrów rozwoju partnera oraz ich rodziny posadziło w warszawskim parku Morskie Oko ponad 800 drzew, krzewów i kwiatów.

 

W ramach bieżących działań ESG marka niedawno wspierała schroniska dla zwierząt z okazji Międzynarodowego Dnia Zwierząt 2025, w tym Fundację Azylu pod Psim Aniołem w Warszawie i Schronisko dla Zwierząt w Poznaniu.

 

O SOFTSWISS

SOFTSWISS to międzynarodowa marka technologiczna, która w 2024 roku obchodziła 15-lecie działalności. W 2013 roku firma jako pierwsza w branży iGaming wprowadziła obsługę kryptowalut. Główne partnerskie centra rozwoju znajdują się w Warszawie i Poznaniu, a łączna liczba pracowników, w tym pracowników zdalnych, przekracza 2000 osób.

 

Materiał partnera.

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.