zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

STABILNY WZROST W CENTRACH USŁUG BIZNESOWYCH

RAPORT PŁACOWY HAYS POLAND 2020

 

 

Za nami rok stabilnego wzrostu, dzięki czemu sektor nowoczesnych usług dla biznesu w Polsce to dzisiaj ponad 1 400 firm i zatrudnienie na poziomie 300 000 osób. Branża niezmiennie przyciąga inwestorów i poszerza zakres działalności. Coraz więcej firm obawia się jednak wyzwań związanych z rosnącymi kosztami zatrudnienia, konkurencją, rekrutacją oraz rotacją. Takie wnioski płyną z badania branży nowoczesnych usług dla biznesu, którego wyniki opublikowane zostały na łamach najnowszego Raportu płacowego Hays Poland 2020 - Centra usług biznesowych.

 

Pracodawcy z branży nowoczesnych usług w całej Polsce stawiają na stabilizację. Starają się utrzymać poziom zatrudnienia i zapobiegać rotacji pracowników. Wyhamowuje to nieco ogólną dynamikę rynku pracy w sektorze, choć wiele lokalizacji nadal przyciąga inwestorów i nowych graczy.

 

Charakter usług dla biznesu świadczonych w centrach pozostaje bardzo zróżnicowany. Na szeroką listę realizowanych zadań składa się nawet kilkadziesiąt procesów biznesowych. Podobnie jak w roku ubiegłym najliczniej reprezentowane są centra świadczące usługi w zakresie finansów i księgowości oraz IT. Silnie reprezentowane są również podmioty realizujące usługi bankowe, HR, inwestycje oraz kontakt z klientami.

 

ODPOWIEDŹ NA WYZWANIA

 

Większość firm z branży nowoczesnych usług pytana o perspektywę roku 2020, zakłada dużą aktywność w obszarach związanych z zasobami ludzkimi. Niemal wszyscy pracodawcy planują zatrudnienie nowych pracowników. Co trzecia firma poszukiwać będzie nie tylko pracowników etatowych, ale również czasowych, którzy zastąpią osoby przebywające na dłuższych zwolnieniach

i których kompetencje pozwolą na realizację określonych zadań.

 

 

Źródło: Raport płacowy Hays Poland 2020 - Centra usług biznesowych

 

Obok ambitnych planów firm rosną ich wyzwania w rekrutacji. W tym roku aż 88 proc. pracodawców

z branży spodziewa się trudności w realizacji strategii zatrudnienia. Powodami są rosnące oczekiwania finansowe kandydatów, niedobór odpowiednich osób na rynku pracy oraz duża konkurencja.

W odpowiedzi na wyzwania firmy z branży podejmują szereg aktywności zapobiegających luce kompetencyjnej. Część działań dotyczy zwiększania zatrudnienia - zarówno poprzez pozyskiwanie pracowników tymczasowych, jak również organizowanie praktyk, umożliwiających młodym ludziom dołączenie do organizacji i po okresie stażu związanie się z nią na stałe. Firmy są również otwarte na pracowników z innych branż oraz cudzoziemców.

 

 

Źródło: Raport płacowy Hays Poland 2020 - Centra usług biznesowych

 

SPECJALIŚCI POSZUKIWANI

 

Jakich specjalistów poszukiwać będą najczęściej centra usług dla biznesu? Z badania Hays Poland wynika, że zdecydowanie najwięcej rekrutacji dotyczyć będzie obszaru finansów, księgowości, IT, obsługi klienta oraz administracji. Nie zabraknie też ofert dla specjalistów logistyki, HR, inżynierii, produkcji oraz sprzedaży. Niezależnie jednak od specjalizacji kluczowa pozostanie znajomość języków obcych oraz kompetencje miękkie, pozwalające skutecznie współpracować.

 

- Pamiętajmy, że większość firm świadczy usługi w skali globalnej, zapewniając serwis najwyższej jakości, niezależnie od wykorzystywanego języka obcego - podkreśla Aleksandra Tyszkiewicz, ekspert branży usług dla biznesu w Hays Poland. - Najpopularniejszym językiem, wymaganym przez wszystkie centra, pozostaje język angielski. Na kolejnych miejscach w rankingu popularności plasuje się język niemiecki, francuski, włoski oraz hiszpański. Mniej niż połowa centrów prowadzi swoje operacje również w języku niderlandzkim, rosyjskim, portugalskim, czeskim, duńskim i norweskim. Zdecydowanie rzadziej spotykany jest język węgierski, fiński, ukraiński, słowacki i turecki. W Polsce działają jednak centra oferujące obsługę nawet w języku japońskim, serbskim oraz hebrajskim - dodaje ekspertka Hays.

 

ATRAKCYJNA OFERTA

 

Wyzwania stojące przed branżą nowoczesnych usług dla biznesu są duże, dlatego oferta pracodawców i aspekty, które przyciągają kandydatów mają szczególne znaczenie. Już teraz sektor wyróżnia się na tle pozostałych w zakresie oferty świadczeń pozapłacowych. Najczęściej w pakiecie znajduje się karta sportowa, podstawowy pakiet opieki medycznej, ubezpieczenie na życie, wyjazdy integracyjne oraz możliwość pracy elastycznej. Wszystkie benefity oferowane są jednak w branży nowoczesnych usług częściej niż w pozostałych i większy odsetek zatrudnionych z nich korzysta.

 

Centra pozytywnie wyróżniają się również w zakresie możliwości pracy elastycznej. Niemal 90 proc. firm oferuje swoim pracownikom ruchome - elastyczne godziny pracy oraz pracę zdalną. Pracownicy bardzo chętnie z nich korzystają - tym bardziej, że praca elastyczna pozostaje najcenniejszym benefitem dla zatrudnionych. Dzięki temu pracownicy sektora są jednymi z najlepiej oceniających swoją równowagę między życiem osobistym i zawodowym. Zdecydowanie lepiej oceniają też perspektywę kariery zawodowej w nadchodzącym czasie, posiadane kompetencje oraz dostępne możliwości rozwoju.

 

O RAPORCIE

 

Raport płacowy Hays dla branży nowoczesnych usług dla biznesu jest zestawieniem poziomów wynagrodzeń dla specjalistów i kadry menedżerskiej, uzupełnionym wnioskami i komentarzami ekspertów oraz wynikami badania na temat rynku pracy, które zostało przeprowadzone pod koniec 2019 r. Raport w wersji elektronicznej jest dostępny na stronie www.hays.pl/raport-placowy/bss.

 

Dostępny jest również ogólnopolski raport płacowy Hays oraz raport dla branży kontraktingu usług IT. Zapraszamy do lektury.

 

KONTAKT DLA MEDIÓW

 

Paulina Łukaszuk

Communications Manager 

M: +48 661 610 554

E: lukaszuk@hays.pl    

Zofia Nowak

PR Specialist

T: +48 22 584 56 73

E: znowak@hays.pl, media@hays.pl

 

Informacje o Hays Poland

 

Hays Poland jest firmą doradztwa personalnego należącą do międzynarodowej grupy Hays plc, która jest największą na świecie firmą zajmującą się rekrutacją specjalistyczną. Działając na rynku rekrutacyjnym od ponad 50 lat, Hays posiada 265 biur w 33 krajach. Łącznie pracuje w nich niemal 11.500 ekspertów w 20 specjalizacjach.

 

W 2002 roku otworzyliśmy pierwsze biuro w Polsce. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się niekwestionowanym liderem w rekrutacji specjalistycznej. Świadczymy dopasowane do wymagań klienta usługi w zakresie rekrutacji specjalistycznej pozyskując najlepszych kandydatów do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. Portfolio naszych usług obejmuje ponadto Executive Search, Recruitment Process Outsourcing (RPO) oraz marketing rekrutacyjny.

 

Z pasją wspieramy rozwój zawodowy profesjonalistów działających w różnych obszarach rynku, kierując się naszym motto 'powering the world of work'.

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.