zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Wyzwania HR w dynamicznym środowisku biznesowym

Dni HR to bezpłatna konferencja pełna inspirujących prelekcji ekspertów i doświadczonych praktyków, którzy przeprowadzają Uczestników przez istotne wyzwania branży HR. Wystąpienia ekspertów nawiązują do aktualnych trendów i zagadnień związanych z HR.

Nowoczesne rozwiązania dla departamentów HR podczas konferencji HR Solutions Trends już 22 maja 2018

Stosowanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych to klucz do sukcesu. Dlatego też są one coraz częściej wykorzystywane również w procesie zarządzania zasobami ludzkimi. Coraz więcej szefów działów personalnych wdraża i korzysta z nowych technologii oraz oprogramowania m.in. do oceny pracowników.
Podczas konferencji zostaną zaprezentowane nowoczesne systemy i rozwiązania informatyczne dla departamentów Human Resources. Swoje produkty i usługi zaprezentują kluczowi gracze na rynku, a wiedzą i doświadczeniem podzielą się eksperci branżowi.

Teoria ograniczeń nie ogranicza

Mówi się, że matematyka jest królową nauk. I choć w interesach często się na niej opieramy, zapominamy o innych, równie ważnych przedmiotach. A co, gdyby sięgnąć pamięcią do lekcji fizyki? Do biznesu wkracza Teoria Ograniczeń, która świetnie sprawdza się w zarządzaniu. 

Trening on the job dla nowo zatrudnionych pracowników

 

 

Rozpoczynanie pracy w nowych warunkach, a także w zupełnie nowym otoczeniu dla większości osób jest sytuacją stresującą. Nowo zatrudniony pracownik przychodzi do nowej firmy z wieloma obawami: martwi się, czy się sprawdzi, a także czy uda mu się w pełni wykorzystać umowę na czas określony, aby zdobyć stałe zatrudnienie i pokazać, ile jest wart. Oczywiście - zakres obowiązków, wszystkie zobowiązania oraz standardy pracy określone zostały w dokumentach, a także podczas rozmów rekrutacyjnych, jednakże tak naprawdę dopiero rozpoczęcie pracy w danej firmie daje pogląd na to, jak wygląda codzienność, w jaki sposób poszczególni członkowie zespołu współpracują ze sobą, jak wygląda delegowanie zadań oraz jakie procesy zachodzą wewnątrz firmy. Chcąc zapewnić sobie miejsce w zespole, a także spełnić pokładane w nim nadzieje oraz zyskać aprobatę zwierzchnika, nowy pracownik może sięgnąć po różne metody osiągania wytyczonych celów. Niektóre z nich, z punktu widzenia szefa mogą wydawać się nieopłacalne. Wprawdzie, koniec końców, cel zostaje osiągnięty, jednakże koszty, które zostały poniesione po drodze zupełnie przeczą prawom ekonomii. Najbardziej problem ten widać w strukturach działu sprzedaży. Zadaniem handlowców jest bowiem sprzedawać i przynosić firmie wymierne korzyści finansowe, a jednocześnie są oni precyzyjnie rozliczani z osiąganych wyników. Jednocześnie często zdarza się, że w doborze konkretnej formy sprzedaży handlowcy pozostawieni są samym sobie - bez wsparcia szefa czy też dyrektora, którzy mogliby zaserwować trening on the job, a więc bieżące wsparcie podczas codziennej pracy. Oczywiście taka bierność szefów podyktowana może być tym, że nie istnieje jeden, efektywny sposób sprzedaży czy gotowe formuły, które dawałyby pewność osiągnięcia efektów. Jednakże w procesie treningu on the job nie chodzi o dawanie gotowych odpowiedzi oraz złotych rad pracownikom,

a o wsparcie ich i ew. nakierowywanie na realizację konkretnych działań. Przed rozmową handlową można jedynie z dużą dozą prawdopodobieństwa założyć, co opłaca się mówić i robić, aby zjednać sobie danego klienta.

 

Jeżeli szef nie będzie wspierał nowo zatrudnionego handlowca w rozwoju (np. poprzez coaching narzędziowy, który wykorzystuje trening w miejscu pracy), może dojść do sytuacji, kiedy to okaże się, że metody stosowane przez tego pracownika w dłuższej perspektywie okazują się szkodliwe dla firmy. Do takich metod zalicza się np. przekonywanie klienta na siłę, składanie obietnic bez pokrycia, prowadzenie monologu, a więc niedopuszczanie klienta do głosu. Sprzedawcy uciekają się do tych metod, gdyż wydaje im się, że tak trzeba. Mają przecież do zrealizowania konkretne cele sprzedażowe, więc stosują narzędzia, które ich zdaniem doprowadzą do ich realizacji. Czasem rzeczywiście udaje się sprzedaż zamknąć, jest to jednak wtedy niezależne od użytych narzędzi. Dopiero z upływem czasu oraz zdobywaniem doświadczenia, sprzedawcy stopniowo opanowują inne metody osiągania celu. Tymczasem właśnie w procesie uczenia się oraz opanowywania nowych technik sprzedaży handlowcy powinni zostać wsparci przez szefa, który wcieli się w rolę coacha. Zna on przecież najlepiej organizację i wie, jakie elementy sprawdzały się do tej pory, a co nie zdawało egzaminu. Dzięki temu cały proces pozyskiwania przez sprzedawcę niezbędnej wiedzy może zostać przyspieszony, negatywne skutki popełnianych przez niego błędów zminimalizowane, a osiągane wyniki sprzedażowe takie, jak założyliśmy wcześniej. Umiejętność skutecznej sprzedaży, a następnie utrzymywania pozytywnych relacji z klientem nie jest sprawa prostą i nie opiera się na zapamiętaniu jakiejś konkretnej formułki. Jest to proces złożony, wymagający czasu oraz wielu godzin poświęconych na próbę zrozumienia klienta. W relacjach międzyludzkich w każdej sytuacji jest przecież co najmniej kilka sposobów postępowania oraz skutecznego rozwiązania problemów.

 

Choć wydaje się, że metoda coachingowa jest czasochłonna i nie przynosi efektów od razu, to jednak w dłuższej perspektywie takie wsparcie okazuje się bardzo cenne, uruchamiając w pracowników potencjał, a firmie przynosi wymierne korzyści w postaci nowych klientów.

 

Robert Zych i Wojciech Badura autorzy książki Szef w roli coacha. Więcej informacji na stronie

www.kontraktosh.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.