zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

TYLKO 19 PROC. PROFESJONALISTÓW MOŻE SKORZYSTAĆ
Z WOLONTARIARTU PRACOWNICZEGO

 

 

5 grudnia obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Wolontariusza. Jest to okazja do uhonorowania osób i organizacji, które bezinteresownie pomagają innym, ale również do pochylenia się nad własnymi działaniami. A pomagać można na wiele sposobów i w różnych grupach, także w kontekście zawodowym. Dla polskich firm najczęściej nie jest to jednak priorytetowa kwestia. Jak wynika z badania Hays Poland, tylko 19 proc. specjalistów przyznaje, że w ich organizacji funkcjonuje wolontariat pracowniczy.

 

Społeczna odpowiedzialność biznesu to temat, o którym w ostatnich latach na rynku pracy mówi się coraz częściej. Organizacje mają dążyć do wywierania pozytywnego wpływu na środowisko

i społeczeństwo nie tylko z uwagi na realne potrzeby w tym zakresie, ale również oczekiwania interesariuszy - pracowników, klientów i inwestorów.

 

Jednym z elementów CSR jest wspieranie fundacji oraz instytucji pożytku publicznego poprzez akcje charytatywne, pomoc finansową lub materialną, a także wolontariat pracowniczy. Zatrudnieni mogą wtedy indywidualnie lub zespołowo zaangażować się w pomoc potrzebującym. Bardzo często jest to określona liczba dni lub godzin pracy w skali roku, które pracownicy mogą poświęcić na wolontariat. W rzeczywistości jednak do realizacji tego celu często brakuje czasu i motywacji.

 

WIELE ZALEŻY OD SYTUACJI RYNKOWEJ 


Jak wynika z najnowszego badania Hays Poland przeprowadzonego w listopadzie wśród ponad 500 specjalistów i menedżerów, niespełna 1/5 profesjonalistów ma dostęp do wolontariatu pracowniczego w firmie. Taki stan rzeczy może być związany przede wszystkim

z aktualną sytuacją rynkową.

 

Czy Twój pracodawca oferuje wolontariat pracowniczy?

 

Tak

19%

Nie

43%

Nie wiem

38%

 

Źródło: badanie Hays Poland, listopad 2024

 

- W momencie, w którym koniunktura gospodarcza jest sprzyjająca, a przedsiębiorstwa odnotowują zyski, to organizacje chętniej pochylają się nad pozabiznesowymi aspektami swojej działalności.

Z kolei gdy sytuacja rynkowa jest niepewna, wiele firm w większym stopniu niż w projekty CSR, angażuje się w opracowanie rozsądnych strategii na przyszłość. W wielu organizacjach działania na rzecz innych nie są obecnie priorytetem - tłumaczy Agnieszka Kazimierczak, Marketing Director

w Hays oraz koordynatorka działań CSR w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

 

Zmiana celów strategicznych wpływa z kolei na komunikację wewnętrzną oraz elementy, które pracodawca podkreśla w rozmowach z pracownikami. Może to być powodem, dla którego aż 38 proc. profesjonalistów nie ma świadomości, czy w firmie funkcjonuje wolontariat pracowniczy.

 

PROCES, KTÓRY NALEŻY ZAPLANOWAĆ


Nawet jeśli w firmie funkcjonują programy CSR, to nie zawsze jest to równoznaczne z silnym zaangażowaniem zatrudnionych. Potwierdzają to wyniki badania - aż 43 proc. profesjonalistów, którzy mają dostęp do wolontariatu pracowniczego, nie skorzystało w tym roku z takiej możliwości. Najczęstszymi przyczynami są brak czasu, zaangażowanie w pomoc innym poza pracą oraz brak interesujących inicjatyw.

 

Dlaczego w tym roku nie skorzystałeś/aś z programu wolontariatu pracowniczego?

 

Nie mam czasu

43%

Wolę pomagać we własnym zakresie

23%

Nie znalazłem/am interesującej mnie inicjatywy

14%

Nie interesuje mnie to

10%

Brak chęci ze strony zespołu

7%

Mam z tym negatywne doświadczenia

3%

 

Tylko respondenci, którzy w swoich firmach mają wolontariat pracowniczy i w tym roku z niego nie skorzystali

Źródło: badanie Hays Poland, listopad 2024

 

Odpowiedzi tej grupy respondentów dodatkowo potwierdzają wniosek, że na decyzję dotyczącą zaangażowania się w działania CSR wpływa przede wszystkim dostępny czas oraz nastroje w firmie. Nie oznacza to jednak, że zmotywowanie pracowników jest niemożliwe. Skuteczna zachęta może sprawić, że nawet najbardziej zapracowane osoby tak zorganizują swoją pracę, aby wziąć udział

w projekcie charytatywnym.  

 

Pracodawcy powinni pamiętać, że - nie tylko w przypadku wolontariatu pracowniczego, ale również innych pozytywnych zachowań - przykład idzie z góry. Oznacza to, że szef, który traktuje obszar CSR strategiczne, regularnie przedstawia pracownikom dostępne projekty wolontariackie i sam chętnie się w nie angażuje, bardzo często będzie wystarczającym powodem, aby dołączyć do którejś z inicjatyw.

 

- Proces zwiększania poziomu zaangażowania pracowników w działania z zakresu CSR jest zazwyczaj stopniowy, ale bardzo potrzebny. Organizacje mają bowiem dużą moc i zasoby, które mogą realnie zmienić czyjeś życie, a także zintegrować oraz wzmocnić poczucie sprawczości u pracowników. Chcąc rozwinąć działalność charytatywną w firmie, niezbędne będzie przede wszystkim włączenie do tego procesu liderów, którzy ustanowią CSR jednym z kluczowych elementów DNA firmy. Warto także rozważyć nawiązanie stałej współpracy z partnerami, np. fundacjami lub instytucjami realizującymi programy wolontariackie - dodaje Agnieszka Kazimierczak.

 

MOŻE BYĆ LEPIEJ


Pomimo niskiego odsetka organizacji zaangażowanych w wolontariat pracowniczy, nie jest to trend, który będzie się pogłębiał. Rosnąca świadomość na temat wyzwań aktualnego świata oraz potrzeba zrównoważonego rozwoju sprawiają, że organizacji zaangażowanych w działania CSR będzie coraz więcej, a beneficjentami będą bardzo różnorodne grupy.

 

Rozpiętość tę widać już teraz. Badanie Hays wykazało bowiem, że profesjonaliści, którzy zaangażowali się w tym roku w wolontariat pracowniczy (56 proc.), swoje działania najczęściej ukierunkowywali na rzecz osób w trudnej sytuacji życiowej lub finansowej, zwierząt, seniorów, ale też społeczności, instytucji lub wydarzeń lokalnych. Działania na rzecz środowiska naturalnego podjął zaledwie co dziesiąty respondent.

 

Jakiej grupie pomogłeś/aś w ramach wolontariatu pracowniczego w tym roku?

 

Osoby w trudnej sytuacji życiowej/ finansowej

17%

Zwierzęta

16%

Seniorzy

14%

Społeczności, instytucje lub wydarzenia lokalne

12%

Dzieci i/lub młodzież

10%

Zadbałam/em o środowisko naturalne

10%

Osoby z niepełnosprawnościami

9%

Społeczność LGBTQ+

7%

Osoby wykluczone społecznie

5%

 

Tylko respondenci, którzy w swoich firmach mają wolontariat pracowniczy i w tym roku z niego skorzystali

 

Źródło: badanie Hays Poland, listopad 2024

 

Im więcej pracowników będzie zaangażowanych w działania CSR, tym więcej potrzebujących może liczyć na pomoc. Pracownicy Hays Poland w ostatnich dwóch latach poświęcili prawie 2000 godzin na pomoc innym. Każdy z zatrudnionych ma swój "dzień wolny na wolontariat" i najczęściej pomaga wspólnie ze swoim zespołem. Głównym partnerem CSR Hays jest w Polsce Fundacja Szczęśliwej Drogi, której poprzez warsztaty, zbiórki i dofinansowanie kursów, firma pomaga wspierać młodzież

z domów dziecka na drodze do dorosłości. Wśród beneficjentów wolontariatu pracowniczego znalazły się również m.in. Caritas, Fundacja Rak’n’Roll oraz inne lokalne stowarzyszenia i schroniska dla zwierząt.

 

Jak podkreśla Kai Becker, przewodniczący projektu "Helping for your tomorrow" w Hays, chcemy, aby pomoc docierała do każdej z mniej uprzywilejowanych grup na całym świecie:

 

- Działania z zakresu CSR cieszą się ogromnym zainteresowaniem pracowników Hays z całego świata. W poprzednim roku finansowym poświęciliśmy na pomoc innym łącznie 28 tysięcy godzin, co stanowi aż 44-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Jest to wielki powód do dumy, ale też potwierdzenie tego, że chcąc wywierać naprawdę duży i pozytywny wpływ, powinniśmy to robić razem.

 

Okazja do pomocy jest na każdym kroku. Angażując się w nią wspólnie, można zdziałać jeszcze więcej. Zyskają na tym nie tylko odbiorcy tej pomocy, ale również wizerunek firm i pracownicy, którzy staną się częścią pozytywnych zmian. 

 

KONTAKT DLA MEDIÓW

 

Zofia Nowak

PR & Communications Team Leader

T: +48 722 224 701

E: znowak@hays.pl

 


 

Informacje o Hays Poland

Hays Poland jest firmą doradztwa personalnego należącą do międzynarodowej grupy Hays plc, która jest największą na świecie firmą zajmującą się rekrutacją specjalistyczną. Działając na rynku rekrutacyjnym od ponad 50 lat, Hays posiada 236 biur w 33 krajach. Łącznie pracuje w nich ponad 11.100 ekspertów.

 

W 2002 roku otworzyliśmy pierwsze biuro w Polsce. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się niekwestionowanym liderem w rekrutacji specjalistycznej. Świadczymy dopasowane do wymagań klienta usługi w zakresie rekrutacji specjalistycznej pozyskując najlepszych kandydatów do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. Portfolio naszych usług obejmuje ponadto Executive Search, Recruitment Process Outsourcing (RPO) oraz marketing rekrutacyjny.

 

Materiał partnera.

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.