zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

W Leonardo Lab przy Politechnice Śląskiej rozwiązują problemy przyszłości

 

 

Na Wydziale Inżynierii Biomedycznej Politechniki Śląskiej w Zabrzu powstał pierwszy w Polsce inteligentny dom do badań, w którym naukowcy będą testowali systemy stworzone z myślą

o osobach starszych lub wymagających specjalistycznej opieki. Nowoczesne laboratorium nawiązuje nazwą i ideą do Leonarda da Vinci - wszechstronnego inżyniera, którego projekty wyprzedzały epokę.

 

Otwarte w połowie lutego 2018 r. laboratorium jest efektem współpracy podjętej pomiędzy środowiskami naukowym i biznesowym. Celem Leonardo Lab jest wypracowanie rozwiązań technologicznych ułatwiających personelowi medycznemu opiekę nad osobami starszymi

i poszkodowanymi. Naukowcy stworzą w nim technologie, które ułatwią życie codzienne,

pozwolą lepiej dbać o zdrowie i wspomogą służbę zdrowia w walce z chorobami.

 

- Rosnąca liczba osób starszych i wymagających opieki przy jednoczesnych problemach z rekrutacją personelu medycznego to aktualne wyzwania w krajach wysoko rozwiniętych. Rozwój technologii

to jeden ze sposobów rozwiązywania tych współczesnych i narastających problemów. Jednocześnie uważamy, że Leonardo Lab to wyraz dbania o jakość kształcenia kompetencji  inżynierów

w dostosowaniu do wymogów rynku pracy - tłumaczy Dziekan Wydziału Inżynierii Biomedycznej Politechniki Śląskiej prof. Marek Gzik, odpowiedzialny za część akademicką projektu.

 

Laboratorium będzie wspierało wiele aspektów życia codziennego placówek medycznych. Zagadnieniami, którymi naukowcy zajmą się w pierwszej kolejności, będą badania uszkodzeń powypadkowych kręgosłupa oraz tworzenie robotów, które pomogą personelowi medycznemu

w opiece nad chorymi. Opracowane zostaną także rozwiązania technologiczne dla rehabilitantów

czy udoskonalane systemy ostrzegawcze dla szpitali.

 

Od strony technologicznej Leonardo Lab obsługiwane jest przez system automatyki budynkowej NAZCA autorstwa inicjatora projektu, gliwickiej APA Group. W ramach systemu obiekt będzie w pełni opomiarowany, dzięki czemu zarządzający będą mieli możliwość monitorowania i wpływu na mieszankę powietrza poprzez czujniki stężenia pyłów, CO2, wilgotności czy temperatur.

To przełoży się na komfort pracy naukowców, a w przyszłości również pacjentów podobnych placówek.

 

Połączenie praktycznej wiedzy na temat wykorzystania technologii z kreatywnymi pomysłami

i wiedzą naukowców może zaowocować przełomowymi projektami komercyjnymi - Wiele wynalazków Leonarda da Vinci nie zostało zrealizowanych przez brak odpowiednich rozwiązań technologicznych, środków finansowych czy zainteresowania mocodawców. Niestety nie był to odosobniony przypadek w świecie akademickim. Wierzymy, że Leonardo Lab to zmieni i pozwoli naszym naukowcom na realizację wielu ich pomysłów. Ze swojej strony dołożymy wszelkich starań, aby te najlepsze zostały zrealizowane i trafiły na rynek komercyjny  - tłumaczy Artur Pollak, prezes APA Group, inicjator projektu.

 

Dzięki doświadczeniu APA Group na rynkach komercyjnych jest szansa, że opracowane rozwiązania wejdą do produkcji znacznie szybciej, niż miałoby to miejsce w przypadku pracy wyłącznie osób

z grona akademickiego. Tym samym inicjatorzy projektu chcieli podkreślić znaczenie współpracy ośrodków akademickich z biznesem.

 

****

 

APA Group to zespół kreatywnych profesjonalistów, którzy rozwijają i wdrażają najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu inteligentnej automatyki w obszarze codziennego życia. W centrum działań grupy zawsze znajduje się człowiek i jego potrzeby.

 

Więcej informacji: www.apagroup.pl oraz www.leonardolab.pl

 

Materiał partnerski


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.