zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

ZBAWIENNY WPŁYW STRESU?

 

 

Szybkie tempo pracy, rozwiązania technologiczne umożliwiające stały kontakt z pracodawcą oraz dynamiczne zmiany środowiska zawodowego negatywnie wpływają na poziom stresu. Zdarza się, że próby realizacji założonych celów okupowane są przesuwaniem granicy swojej odporności na stres, co może prowadzić do wypalenia zawodowego, a nawet poważnych zaburzeń psychicznych. Jednak stres może być również naszym sprzymierzeńcem - dobrze zrozumiane i zarządzane napięcie w miejscu pracy potrafi skutecznie zmotywować do sumiennej i kreatywnej realizacji zadań w wyznaczonym czasie. Zadaniem kadry zarządzającej jest więc wypracowanie równowagi pomiędzy stresem a odprężeniem w zespole.

 

PRZYJAZNE ŚRODOWISKO

Standardowo stres postrzegany jest jako zagrożenie dla zdrowia, dobrego samopoczucia oraz skuteczności w realizacji zadań. Odporność i umiejętność radzenia sobie z zadaniami pod jego wpływem, postrzegane są przez firmy jako zaletę pracowników, a co za tym idzie - często znajdują

się wśród oczekiwań wymienianych w ofertach pracy. Z drugiej jednak strony, wymagający rynek

i niedobór odpowiednich kandydatów do pracy motywuje organizacje do tworzenia przyjaznego środowiska, w którym pracownicy odczuwają komfort - zarówno fizyczny, jak i psychiczny.

 

Z badań Hays Poland wynika, że aż 40% pracodawców uznaje środowisko i atmosferę pracy za jeden z pozafinansowych aspektów wspierających firmę w rekrutacji pracowników. - Działania pracodawców w coraz większym stopniu ukierunkowane są na stworzenie kompleksowej oferty, której atrakcyjność nie będzie uzależniona wyłącznie od wysokości wynagrodzenia - twierdzi Paula Rejmer, dyrektor zarządzająca dywizją rekrutacji stałej i tymczasowej w Hays Poland. - Aspekt finansowy wciąż stanowi główny powód zmiany pracy, jednak pracownicy od miejsca zatrudnienia coraz częściej oczekują czegoś więcej - dobrej atmosfery opartej na wzajemnym zaufaniu, komfortu psychicznego, poszanowania ich opinii oraz możliwości osiągnięcia równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym - dodaje.

 

Źródło: Raport płacowy Hays Poland 2018.

 

Firmy dążą do tworzenia przyjaznych miejsc pracy, w których utalentowani eksperci na co dzień

mogą cieszyć się komfortem i równowagą psychiczną, gdzie mogą liczyć na wsparcie przełożonych

w trudnych sytuacjach, ale także mieć możliwość podejmowania ambitnych wyzwań. Jednak czy całkowita eliminacja stresu w środowisku biznesowym jest jedyną słuszną decyzją?

 

STRES, KTÓRY JEST SPRZYMIERZEŃCEM

 

Stres zazwyczaj postrzegany jest przez pracowników i pracodawców jako czynnik negatywny,

który utrudnia wykonywanie powierzonych zadań i - jeśli jest stałym elementem pracy - w dłuższej perspektywie skutkuje niezadowoleniem oraz chęcią zmiany miejsca zatrudnienia. Stres jest stanem, w którym pracownicy mogą się czuć przytłoczeni sytuacją i oczekiwaniami, z którymi muszą sobie poradzić. Napięcie może negatywnie oddziaływać na proces podejmowania rozsądnych decyzji biznesowych, co w środowisku zawodowym ma ogromny wpływ na całościową ocenę wykonywanej pracy. Jeśli stres jest odczuwany na porządku dziennym, to niesie za sobą ryzyko nadciśnienia, obniżenia odporności lub depresji.

 

Jednak jak pokazują doświadczenia praktyków HR, rozsądna dawka dobrze zarządzanego stresu może nie tylko polepszyć wyniki pracy, ale też zmotywować pracowników do poszukiwania nowych, innowacyjnych rozwiązań. - Stres jest reakcją na trudną lub niebezpieczną sytuację. Wprowadza organizm w stan gotowości, co umożliwia pracę na wyższych obrotach. Dlatego gdy zestresowany pracownik potrafi umiejętnie poradzić sobie z napięciem w miejscu pracy, to może osiągnąć najlepsze wyniki - komentuje Paula Rejmer. - Mimo że w drodze ewolucji organizm nauczył się radzić sobie z napięciem to stres w środowisku biznesowym najczęściej postrzegany jest wyłącznie jako powód do zmartwień. Jednocześnie kadra zarządzająca zamiast koncentrować się na całkowitej eliminacji stresu w miejscu pracy, powinna raczej zachęcać menedżerów do podjęcia się oceny odporności na stres u poszczególnych pracowników. Umożliwi to nie tylko wspieranie współpracowników w ujarzmieniu ich reakcji na stres, ale także szybką identyfikację sytuacji stresogennych i rozładowywanie napięcia w efektywny sposób - dodaje.

 

Kompetentny menedżer powinien być w stanie zareagować w sytuacji, gdy napięcie przerasta pracownika lub dezorganizuje pracę zespołu. Jednocześnie powinien też wstrzymać się przed interwencją, jeśli zespół odczuwa pewne napięcie wynikające z niestandardowej sytuacji czy bliskiego terminu realizacji zadania, lecz nie działa to na nich destrukcyjnie. W dalszej perspektywie rolą szefów zespołów jest także zachęcanie podwładnych do rozpoznania własnych czynników stresogennych.

 

DOBRE OBLICZE STRESU

 

Zarówno w pracy zawodowej, jak i w życiu prywatnym warto pamiętać, że większość sytuacji wywołujących stres znajduje się poza naszą kontrolą. W związku z tym zamiast koncentrować się na tym, jak do nich nie dopuścić, lepiej popracować nad swoją reakcją. Negatywne podejście do stresu skutkuje negatywnym wpływem na podejmowane działania. Natomiast postrzeganie stresu przez pryzmat użyteczności - jako narzędzia przygotowującego do podjęcia nowego wyzwania - pozwala korzystnie go spożytkować.

 

Reakcja ciała na czynniki stresogenne różni się pomiędzy osobami pozytywnie i negatywnie postrzegającymi stres. W obu przypadkach ciśnienie krwi rośnie, ale inaczej zachowują się naczynia krwionośne - rozszerzają się, dostarczając więcej tlenu do mózgu, w przypadku pozytywnej i zwężają w przypadku negatywnej oceny. Dlatego zmiana postrzegania stresu może zmniejszyć niepokój

i zwiększyć pewność siebie w trudnych sytuacjach.

 

Stres jest nieodłącznym i naturalnym elementem pracy. Firmy powinny podejmować działania naprawcze, jeśli pracownicy nie radzą sobie ze zbytnią presją, lecz ich głównym celem powinno

być skłonienie kadry menedżerskiej i pracowników na niższych szczeblach hierarchii do nauki rozpoznawania czynników stresogennych, odpowiedniego zarządzania stresem oraz umiejętnego wykorzystywania odczuwanego napięcia. Menedżerowie, którzy potrafią umiejętnie wywierać zdroworozsądkową presję na członkach swoich zespołów, tak aby skutkowała ona dobrymi rezultatami, mogą być nieocenionym filarem sukcesów biznesowych.

 

Paulina Łukaszuk

Communications Manager

M: +48 661 610 554

E: lukaszuk@hays.pl

Zofia Nowak

PR Specialist

T: +48 22 584 56 73

E: znowak@hays.pl, media@hays.pl

 

Informacje o Hays Poland

 

Hays Poland jest firmą doradztwa personalnego należącą do międzynarodowej grupy Hays plc,

która jest największą na świecie firmą zajmującą się rekrutacją specjalistyczną. Działając na rynku rekrutacyjnym od 50 lat, Hays posiada 252 biura w 33 krajach. Łącznie pracuje w nich 10 000 ekspertów w 20 specjalizacjach.

 

W 2002 roku otworzyliśmy pierwsze biuro w Polsce. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się niekwestionowanym liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest ponad 350 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście, Łodzi, Poznaniu oraz Szczecinie.

 

Świadczymy dopasowane do wymagań klienta usługi w zakresie rekrutacji specjalistycznej pozyskując najlepszych kandydatów do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. Portfolio naszych usług obejmuje ponadto Executive Search, Recruitment Process Outsourcing (RPO) oraz marketing rekrutacyjny.

Z pasją wspieramy rozwój zawodowy profesjonalistów działających w różnych obszarach rynku, kierując się naszym motto 'powering the world of work'.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.