zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Zmień swoje życie z Akademią Motorola Solutions

 

 

Marzysz o karierze programisty? Motorola Solutions ogłasza nabór do Akademii - pierwszej bezpłatnej 7 - miesięcznej  szkoły programowania, po której ukończeniu zyskasz nie tylko wiedzę i umiejętności niezbędne w zawodzie programisty, ale także gwarancję pracy

w krakowskim oddziale firmy. Akademia czeka może właśnie na Ciebie? Rekrutacja uczestników trwa do końca listopada. 

 

Akademia jest pionierskim w skali kraju projektem łączącym 7 - miesięczną, bezpłatną szkołę programowania z równoczesnym praktycznym wdrażaniem uczestników do właściwej pracy

w zawodzie programisty oraz z gwarancją późniejszego zatrudnienia w krakowskim oddziale Motoroli Solutions. Jest to więc wymarzona okazja dla wszystkich osób chcących się przebranżowić oraz od razu zyskać stabilne zatrudnienie w jednej z największych technologicznych firm na świecie.

 

Idealny kandydat do Akademii nie istnieje. Liczy się różnorodność i motywacja

 

Akademia otwarta jest na wszystkich zmotywowanych do nauki programowania ludzi, bez znaczenia w jakim są wieku, jakie mają doświadczenie zawodowe, czy wykształcenie. Jak mówi Jacek Drabik, Prezes Zarządu Motorola Solutions: Nie mamy profilu idealnego kandydata do Akademii, ale wiemy na co będziemy zwracać szczególną uwagę w procesie rekrutacji. W naszej firmie bardzo cenimy różnorodność. Szukamy przede wszystkim osób gotowych na zmianę swojego życia, gotowych na rzucenie się na głęboką wodę, by przez siedem miesięcy zdobywać wiedzę w obszarze, który do tej pory nie był ich zawodem. Przede wszystkim szukamy ludzi zmotywowanych do tego, by coś ze swoim życiem zrobić. Po drugie, szukamy ludzi, którzy po prostu potrafią logicznie myśleć. Informatyka, programowanie jest pełne logiki, w związku z tym umiejętności, które będziemy sprawdzać na początku to na pewno umiejętność logicznego myślenia, czy podejścia do rozwiązywania problemów.

 

Dwutorowy program Akademii: nauka i praktyka

 

Czymś, co niewątpliwie wyróżnia Akademię na tle innych tego typu szkół programowania,

to unikalne połączenie nauki z praktyką. Uczestnicy przez siedem miesięcy będą zdobywać wiedzę

i umiejętności programistyczne, tak żeby kończyli Akademię z takim poziomem wiedzy informatycznej, by od razu zyskać zatrudnienie w krakowskim oddziale Motorola Solutions.  Z drugiej zaś strony, w ciągu trwania Akademii uczestnicy będą wdrażani w rzeczywistą pracę programisty

w firmie.

Będą od początku aktywnie włączani w realne działania Motorola Solutions - najpierw jako obserwatorzy, następnie w miarę rozwoju branżowej wiedzy i umiejętności także w realne działania. Uczestnicy Akademii będą mieć możliwość brania udziału w firmowych spotkaniach, szkoleniach

i różnych aktywnościach, tak by mogli od początku poznawać firmę i jej działania od wewnątrz. Jest to więc wyjątkowe połączenie dwóch sfer - równoległego zdobywania wiedzy programistycznej

z aktywnym poznawaniem środowiska pracy. 

Jak dodaje Jacek Drabik: Uczestnikom Akademii pragniemy pokazać piękno zawodu programisty,

a także skonfrontować to z rzeczywistością i pokazać jak wygląda tworzenie oprogramowania od kuchni. Tak by kończąc Akademię mieli absolutną pewność: to jest to, co chce robić w moim życiu

- to jest moja pasja.

 

Rekrutacja do Akademii odbywa się poprzez stronę pracawmotoroli.pl/o-akademii od 27 października do 30 listopada. Tam też kandydaci znajdą wszelkie szczegółowe informacje na temat projektu, w tym regulamin i program Akademii.

 

Dodatkowych informacji udziela:

 

Dagmara Kaczmarek, Motorola Solutions

e-mail: dagmara.kaczmarek@motorolasolutions.com


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.