zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Znamy najbardziej atrakcyjnych pracodawców w Polsce wg uczestników badania Randstad Employer Brand Research 2024.

 

 

Polacy po raz 14. wybrali najatrakcyjniejszych pracodawców. Według badania Randstad Employer Brand Research 2024, najwyżej uplasowały się firmy z branży motoryzacyjnej. Pierwsze miejsce zajęła firma Volvo Polska, która w ubiegłym roku uplasowała się poza podium. Kompania Piwowarska zanotowała najbardziej spektakularny wzrost i uplasowała się na drugim miejscu. Trzecie miejsce zajęła Toyota Motor Manufacturing Poland. Ankietowani

w badaniu oceniali firmy na podstawie wielu czynników, które według nich w największym stopniu decydują o atrakcyjności pracodawcy. W badaniu wzięło udział blisko 6,8 tysięcy respondentów w wieku od 18 do 64 lat, osób pracujących, uczących się

lub poszukujących zatrudnienia.

 

Zmiana lidera

 

W tym roku widoczny jest zdecydowany wzrost atrakcyjności firm z branży motoryzacyjnej. Zarówno pierwsze, jak i trzecie miejsce zajęli liderzy produkcji rozwiązań transportowych. W ubiegłym roku Volvo Polska było poza pierwszą trójką. Tym razem uplasowało się na pierwszym miejscu. Analogicznie Toyota Motor Manufacturing Polska osiągnęła wzrost o trzy punkty w górę, z 6 pozycji na trzecią. Jednak największą zmianę odnotowała Kompania Piwowarska, która w ubiegłym roku była poza pierwszą dziesiątką, a w tym roku zajęła drugie miejsce.

 

W pierwszej dziesiątce znalazły się: 4 firmy motoryzacyjne, firma działająca w sektorze spożywczym,

1 z sektora nowoczesnych technologii, 1 związana z branżą lotniczą, przedsiębiorstwo medyczne, przedsiębiorstwo z branży produkcyjnej i z branży energetycznej.

 

Laureaci Randstad Employer Brand Research 2024:

 

  1. Volvo Polska
  2. Kompania Piwowarska
  3. Toyota Motor Manufacturing Poland
  4. Volkswagen Poznań
  5. Fujitsu Technology Solutions
  6. Stellantis
  7. PGE Polska Grupa Energetyczna
  8. Neuca
  9. LS Airport Services
  10. Grupa Saint-Gobain w Polsce

 

Mocna trójka

 

Spośród firm, które znalazły się na podium, respondenci we wszystkich przypadkach docenili ich dobrą sytuację finansową. Marki motoryzacyjne wyróżniała też, zdaniem badanych pracowników, dobra reputacja. Kompania Piwowarska dostała też wysokie noty za oferowaną stabilność zatrudnienia, a Toyota Motor Manufacturing Poland - za atrakcyjne wynagrodzenie i benefity.

 

Pod względem dobrej sytuacji finansowej pracownicy, którzy wzięli udział w badaniu, najlepiej ocenili firmę E.ON, a stabilność zatrudnienia najmocniej dostrzegają w Polskiej Spółce Gazownictwa.

W tej kategorii zresztą najwyższe miejsca zajmują spółki skarbu państwa. Według respondentów największe możliwości rozwoju zawodowego zapewnia Atos Poland Global Services, przyjazną atmosferę pracy oraz równowagę między życiem prywatnym i zawodowym - E.ON. Pod względem atrakcyjności wynagrodzenia liderem jest KGHM Polska Miedź, interesująca treść pracy najmocniej doceniana jest w firmie Toyota Motor Manufacturing Poland, lokalizacja miejsca pracy - w sieci Rossmann, a zaangażowanie społeczne i troska o środowisko - w Toruńskich Zakładach Materiałów Opatrunkowych (TZMO SA).

 

Różnice demograficzne

 

Liderem zestawienia wśród mężczyzn, którzy wzięli udział w badaniu, jest Fujitsu Technology Solutions, a wśród kobiet E.ON. Badani z pokolenia Z najwyżej ocenili Maspex Wadowice, milenialsi - Kompanię Piwowarską, pokolenie X - firmę IT Atos Poland Global Services, a pokolenie powojennego wyżu demograficznego - Signify.

 

Kontakt:

Mateusz Żydek

Rzecznik Prasowy

Tel. +48 665 305 902

Email: mateusz.zydek@randstad.pl

 


 

Randstad Employer Brand Research to projekt badawczy dotyczący wizerunku pracodawcy i czynników atrakcyjności pracodawców. Pierwsze badanie przeprowadzono w 2000 r. w Belgii. Dziś obecne jest już w 32 krajach i obejmuje ponad 170 000 respondentów. W tym roku ma 14. edycję w Polsce. W naszym kraju badanie objęło 150 największych pracodawców i firmy dodatkowe, dzięki którym zachowany jest benchmark sektorowy oraz 6 794 respondentów, reprezentatywnych dla polskiego społeczeństwa (pod względem wieku, płci, wykształcenia, regionu). Obejmuje zdolnych do pracy Polaków w wieku od 18 do 64 lat, zarówno uczących się, pracujących, jak i poszukujących pracy. Przeprowadzone zostało w styczniu 2024 roku. 

 

Randstad Polska jest częścią Randstad N.V. - największej na świecie firmy zajmującej się pozyskiwaniem talentów dla organizacji. Jesteśmy zaufanym partnerem biznesowym dla naszych klientów. Dążymy do zapewnienia pracownikom równych szans

w znalezieniu zatrudnienia bez względu na pochodzenie i ułatwiamy im zachowanie istotnej roli w dynamicznie zmieniającym się środowisku pracy. Doskonale rozumiemy rynek zatrudnienia i pomagamy klientom w budowaniu wysokiej klasy, zróżnicowanej

i dopasowanej do potrzeb kadry pracowniczej, która jest w stanie skutecznie wspierać organizacje w rozwoju. Każdego dnia na całym świecie 46 000 pracowników Randstad wspiera poszukujących pracy w realizacji ich pełnego potencjału zawodowego.

W 2022 roku w Randstad Polska 18 000 osób pomogliśmy znaleźć zatrudnienie odpowiadające ich potrzebom i kwalifikacjom. Nasi eksperci udzielili fachowego wsparcia doradczego 1500 pracodawcom działającym na polskim rynku pracy. W Randstad działamy globalnie, ale i lokalnie. Na co dzień z naszymi specjalistami spotkać się można w jednym z ponad 100 biur w Polsce.

 

Więcej informacji: www.randstad.pl

 

Materiał partnera.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.