zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

30% kobiet za zawodowy sukces uznaje objęcie roli menedżerskiej. Mężczyźni często mierzą wyżej.

Polki chcą się rozwijać, natomiast nie zawsze mają ku temu odpowiednie warunki. Może to wpływać na ich ambicje zawodowe oraz ocenę własnych możliwości. Zdarza się bowiem, że środowisko pracy sprzyja im mniej niż ich współpracownikom. Pomimo licznych zmian społecznych i programów DE&I wciąż nie widać wyraźnego progresu w tym zakresie. Jak wynika z raportu Hays Poland „Kobiety na rynku pracy 2025. Polityka DE&I w praktyce”, zaledwie 46 proc. specjalistek i menedżerek pozytywnie ocenia swoje perspektywy zawodowe. 

IT: co szósta firma planuje zwolnienia w nadchodzącym kwartale

Jak wynika z analizy firmy rekrutacyjnej Experis, 17% pracodawców z branży IT planuje redukcje etatów w trzecim kwartale 2025 roku, 40% organizacji deklaruje chęć rekrutacji, a 42% nie przewiduje zmian kadrowych. Najczęstszą przyczyną zakończenia współpracy z pracownikiem jest zamknięcie tymczasowego projektu oraz spadek popytu na usługi firm. Z danych Job Market Insights wynika, że liczba ofert pracy w sektorze IT spada drugi miesiąc z rzędu, plasując się w maju na poziomie 31 829 – wobec 32 482 w kwietniu i 33 443 w marcu.

27 proc. profesjonalistów podjęło na przestrzeni ostatniego roku dodatkową działalność zarobkową

Sytuacja na rynku pracy pozostaje niejednoznaczna w większości sektorów. Profesjonaliści zauważają, że aby nie pozostać w tyle – zarówno pod kątem finansowym, jak i zawodowym – niezbędna jest elastyczna postawa oraz wnikliwa analiza trendów. Dla wielu korzystne wydaje się proaktywne wykazywanie się inicjatywą, również poza głównym miejscem zatrudnienia.

Co szósty Ukrainiec chce wrócić do ojczyzny

 

 

Tylko 16% pracowników tymczasowych z Ukrainy deklaruje chęć powrotu do ojczyzny po zakończeniu wojny. To o 26% mniej niż na koniec 2023 roku i o 33% mniej niż na koniec roku 2022. Jednocześnie aż 62% badanych nie planuje powrotu do Ukrainy. Stanowi to znaczący wzrost w porównaniu do roku 2022 i 2023, kiedy to takiej odpowiedzi udzieliło odpowiednio 25% i 23% respondentów.

 

Trwają rozmowy pomiędzy władzami USA i Rosji na temat zakończenia wojny w Ukrainie. Jak tę sytuację oceniają pracownicy tymczasowi z Ukrainy, przebywający aktualnie w Polsce? Przedstawiamy wyniki najnowszego raportu międzynarodowej agencji pracy OTTO Work Force Central Europe, opracowanego na podstawie badań zrealizowanych w lutym 2025 roku.
 

Według najnowszego raportu OTTO Work Force Central Europe pracownicy tymczasowi
z Ukrainy, zatrudnieni w Polsce, z dużą ostrożnością podchodzą do prognoz dotyczących zakończenia wojny. Spośród ankietowanych aż 69% wskazuje, że trudno przewidzieć, kiedy zakończy się konflikt zbrojny w ich ojczyźnie. Natomiast 15% respondentów liczy na zakończenie wojny do końca 2025 roku, a 8% wskazuje na przyszły rok.

 

W 2022 roku co drugi Ukrainiec deklarował chęć powrotu do kraju, teraz co szósty

 

Tylko 16% spośród pracowników tymczasowych z Ukrainy deklaruje gotowość powrotu do ojczyzny po zakończeniu wojny. Na koniec 2022 roku taką deklarację składała połowa ankietowanych, a pod koniec 2023 roku 42%. Widać wyraźnie, że z każdym rokiem maleje liczba osób, które zakładają powrót do Ukrainy. Jednocześnie wzrósł odsetek tych, którzy wykluczają powrót - obecnie aż 62% badanych nie planuje wracać do ojczyzny, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu do 2022 roku (25%) czy 2023 roku (23%). Obecnie w grupie osób niezdecydowanych znalazło się 22% ankietowanych, co sugeruje, że co piąty pracownik wciąż czeka na rozwój sytuacji politycznej 

i gospodarczej w Ukrainie.

 

'W ciągu ponad dwóch lat odsetek osób deklarujących chęć powrotu po zakończeniu wojny do Ukrainy drastycznie spadł, z niemal 50% do zaledwie 16%. Długotrwały konflikt oraz niepewność co do przyszłości sprawiły, że migranci z Ukrainy zadomowili się w Polsce. Przez ten czas ich więzi społeczne i zawodowe umocniły się, co zmniejsza chęć powrotu. Warto zwrócić uwagę na grupę 22% niezdecydowanych - to oni mogą odegrać kluczową rolę w kształtowaniu trendów migracyjnych po zakończeniu konfliktu w Ukrainie. Warunki powrotu, takie jak stabilizacja kraju, odbudowa infrastruktury i dostępność miejsc pracy, mogą mieć kluczowe znaczenie w podjęciu ostatecznej decyzji' - mówi Tomasz Dudek, Dyrektor Zarządzający OTTO Work Force Central Europe.

 

 

Źródło: 'Plany obywateli Ukrainy w przypadku zakończeniu wojny', OTTO Work Force Central Europe, 2025

 

Co istotne w grupie ankietowanych deklarującyhc powrót do Ukrainy aż 86% wskazało, że nie wie jak szybko po zakończeniu wojny zdecyduje się na wyjazd. Tylko 5% ankietowanych chce wyjechać jak najszybciej po zakończeniu konfliktu, a 6% w ciągu kilku miesięcy od tego momentu.

 

 

Źródło: 'Plany obywateli Ukrainy w przypadku zakończeniu wojny', OTTO Work Force Central Europe, 2025

 

 

Kontakt do mediów:

Jolanta Jamioł-Juszczak
Communication Manager

tel.: 519 687 787

e-mail: jjamiol@ottoworkforce.eu

 


 

Spółka OTTO Work Force powstała w roku 2000 i z biegiem lat stała się jedną z największych międzynarodowych agencji pośrednictwa pracy w Europie. Firma OTTO obecnie jest jednym z liderów zatrudnienia w Europie Środkowo Wschodniej, a także w Holandii i Niemczech. OTTO wierzy 

w europejski rynek pracy bez granic i stawia na internalizację, innowację i okazywanie szacunku imigrantom zarobkowym. Grupa OTTO posiada sieć biur w Holandii, Niemczech, Polsce, Ukrainie, Mołdawii, Bułgarii, Chorwacji, Słowacji, Czechach, Rumunii oraz na Węgrzech. Każdego dnia ponad 20 000 pracowników tymczasowych pracuje w Europie za pośrednictwem OTTO.

 

Materiał partnera.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.