zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Iluzja szefów: Pracownicy mniej zaangażowani, niż sądzą menedżerowie

Ponad połowa szefów uważa, że ich ludzie są w pełni zaangażowani, tymczasem tylko 32% pracowników to potwierdza, a 45% przyznaje się do braku motywacji – wynika z dziś opublikowanego raportu Right Management Talent Solutions „The Career Equation: What Attracts Talent Isn’t What Keeps Them”. Badanie pokazuje, że liderzy przeceniają poziom zaangażowania pracowników i nie dostrzegają prawdziwych czynników decydujących o ich lojalności. W Europie wciąż najważniejszym elementem przyciągającym talenty pozostają wynagrodzenie i benefity, ale tym, co ich najbardziej motywuje jest dopasowanie do zespołu i kultury organizacyjnej. Więcej w raporcie.

Pokolenie Z: pewni swoich kompetencji, ale nie swoich szefów

Aż 91% przedstawicieli Pokolenia Z uważa, że posiada odpowiednie kwalifikacje do wykonywania swoich obowiązków. To generacja świadoma swojej wartości – blisko 7 na 10 Zetek uważa, że znalazłoby nową pracę spełniającą ich oczekiwania w ciągu zaledwie sześciu miesięcy. Choć 76% mężczyzn i 66% kobiet z Gen Z dostrzega w swoich firmach realne możliwości rozwoju kariery, w tym awansu, oczekiwania wobec pracodawców są znacznie wyższe. Aż 36% Zetek nie ufa dziś swoim przełożonym. 

SOFTSWISS po raz drugi z rzędu zdobywa tytuł Europejskiego Pracodawcy Roku 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna zatrudniająca ponad 2000 pracowników na całym świecie i współpracująca z partnerskimi centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, została po raz drugi z rzędu uhonorowana tytułem Pracodawcy Roku podczas gali SBC Awards Europe 2025. To wyróżnienie podkreśla zaangażowanie firmy w budowanie kultury zorientowanej na pracowników.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Co szósty Ukrainiec chce wrócić do ojczyzny

 

 

Tylko 16% pracowników tymczasowych z Ukrainy deklaruje chęć powrotu do ojczyzny po zakończeniu wojny. To o 26% mniej niż na koniec 2023 roku i o 33% mniej niż na koniec roku 2022. Jednocześnie aż 62% badanych nie planuje powrotu do Ukrainy. Stanowi to znaczący wzrost w porównaniu do roku 2022 i 2023, kiedy to takiej odpowiedzi udzieliło odpowiednio 25% i 23% respondentów.

 

Trwają rozmowy pomiędzy władzami USA i Rosji na temat zakończenia wojny w Ukrainie. Jak tę sytuację oceniają pracownicy tymczasowi z Ukrainy, przebywający aktualnie w Polsce? Przedstawiamy wyniki najnowszego raportu międzynarodowej agencji pracy OTTO Work Force Central Europe, opracowanego na podstawie badań zrealizowanych w lutym 2025 roku.
 

Według najnowszego raportu OTTO Work Force Central Europe pracownicy tymczasowi
z Ukrainy, zatrudnieni w Polsce, z dużą ostrożnością podchodzą do prognoz dotyczących zakończenia wojny. Spośród ankietowanych aż 69% wskazuje, że trudno przewidzieć, kiedy zakończy się konflikt zbrojny w ich ojczyźnie. Natomiast 15% respondentów liczy na zakończenie wojny do końca 2025 roku, a 8% wskazuje na przyszły rok.

 

W 2022 roku co drugi Ukrainiec deklarował chęć powrotu do kraju, teraz co szósty

 

Tylko 16% spośród pracowników tymczasowych z Ukrainy deklaruje gotowość powrotu do ojczyzny po zakończeniu wojny. Na koniec 2022 roku taką deklarację składała połowa ankietowanych, a pod koniec 2023 roku 42%. Widać wyraźnie, że z każdym rokiem maleje liczba osób, które zakładają powrót do Ukrainy. Jednocześnie wzrósł odsetek tych, którzy wykluczają powrót - obecnie aż 62% badanych nie planuje wracać do ojczyzny, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu do 2022 roku (25%) czy 2023 roku (23%). Obecnie w grupie osób niezdecydowanych znalazło się 22% ankietowanych, co sugeruje, że co piąty pracownik wciąż czeka na rozwój sytuacji politycznej 

i gospodarczej w Ukrainie.

 

'W ciągu ponad dwóch lat odsetek osób deklarujących chęć powrotu po zakończeniu wojny do Ukrainy drastycznie spadł, z niemal 50% do zaledwie 16%. Długotrwały konflikt oraz niepewność co do przyszłości sprawiły, że migranci z Ukrainy zadomowili się w Polsce. Przez ten czas ich więzi społeczne i zawodowe umocniły się, co zmniejsza chęć powrotu. Warto zwrócić uwagę na grupę 22% niezdecydowanych - to oni mogą odegrać kluczową rolę w kształtowaniu trendów migracyjnych po zakończeniu konfliktu w Ukrainie. Warunki powrotu, takie jak stabilizacja kraju, odbudowa infrastruktury i dostępność miejsc pracy, mogą mieć kluczowe znaczenie w podjęciu ostatecznej decyzji' - mówi Tomasz Dudek, Dyrektor Zarządzający OTTO Work Force Central Europe.

 

 

Źródło: 'Plany obywateli Ukrainy w przypadku zakończeniu wojny', OTTO Work Force Central Europe, 2025

 

Co istotne w grupie ankietowanych deklarującyhc powrót do Ukrainy aż 86% wskazało, że nie wie jak szybko po zakończeniu wojny zdecyduje się na wyjazd. Tylko 5% ankietowanych chce wyjechać jak najszybciej po zakończeniu konfliktu, a 6% w ciągu kilku miesięcy od tego momentu.

 

 

Źródło: 'Plany obywateli Ukrainy w przypadku zakończeniu wojny', OTTO Work Force Central Europe, 2025

 

 

Kontakt do mediów:

Jolanta Jamioł-Juszczak
Communication Manager

tel.: 519 687 787

e-mail: jjamiol@ottoworkforce.eu

 


 

Spółka OTTO Work Force powstała w roku 2000 i z biegiem lat stała się jedną z największych międzynarodowych agencji pośrednictwa pracy w Europie. Firma OTTO obecnie jest jednym z liderów zatrudnienia w Europie Środkowo Wschodniej, a także w Holandii i Niemczech. OTTO wierzy 

w europejski rynek pracy bez granic i stawia na internalizację, innowację i okazywanie szacunku imigrantom zarobkowym. Grupa OTTO posiada sieć biur w Holandii, Niemczech, Polsce, Ukrainie, Mołdawii, Bułgarii, Chorwacji, Słowacji, Czechach, Rumunii oraz na Węgrzech. Każdego dnia ponad 20 000 pracowników tymczasowych pracuje w Europie za pośrednictwem OTTO.

 

Materiał partnera.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.