zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

30% kobiet za zawodowy sukces uznaje objęcie roli menedżerskiej. Mężczyźni często mierzą wyżej.

Polki chcą się rozwijać, natomiast nie zawsze mają ku temu odpowiednie warunki. Może to wpływać na ich ambicje zawodowe oraz ocenę własnych możliwości. Zdarza się bowiem, że środowisko pracy sprzyja im mniej niż ich współpracownikom. Pomimo licznych zmian społecznych i programów DE&I wciąż nie widać wyraźnego progresu w tym zakresie. Jak wynika z raportu Hays Poland „Kobiety na rynku pracy 2025. Polityka DE&I w praktyce”, zaledwie 46 proc. specjalistek i menedżerek pozytywnie ocenia swoje perspektywy zawodowe. 

IT: co szósta firma planuje zwolnienia w nadchodzącym kwartale

Jak wynika z analizy firmy rekrutacyjnej Experis, 17% pracodawców z branży IT planuje redukcje etatów w trzecim kwartale 2025 roku, 40% organizacji deklaruje chęć rekrutacji, a 42% nie przewiduje zmian kadrowych. Najczęstszą przyczyną zakończenia współpracy z pracownikiem jest zamknięcie tymczasowego projektu oraz spadek popytu na usługi firm. Z danych Job Market Insights wynika, że liczba ofert pracy w sektorze IT spada drugi miesiąc z rzędu, plasując się w maju na poziomie 31 829 – wobec 32 482 w kwietniu i 33 443 w marcu.

27 proc. profesjonalistów podjęło na przestrzeni ostatniego roku dodatkową działalność zarobkową

Sytuacja na rynku pracy pozostaje niejednoznaczna w większości sektorów. Profesjonaliści zauważają, że aby nie pozostać w tyle – zarówno pod kątem finansowym, jak i zawodowym – niezbędna jest elastyczna postawa oraz wnikliwa analiza trendów. Dla wielu korzystne wydaje się proaktywne wykazywanie się inicjatywą, również poza głównym miejscem zatrudnienia.

McDonald’s z trzema Złotymi Spinaczami
za employerbrandingową kampanię "Witamy w zespole"

 

Znamy zwycięzców prestiżowego konkursu branży PR "Złote Spinacze". Aż trzy główne nagrody otrzymała firma McDonald’s, którą nagrodzono za działania wizerunkowe prowadzone na rynku pracy.

 

McDonald’s zwyciężył w dwóch kategoriach głównych: Employer Branding (wraz z agencją MJCC) i Social Media (z 24/7 Communication) oraz

w kategorii specjalnej Research&Insights (również

z agencją MJCC). W konkursie nagrodzono strategię EB firmy i kampanię "Witamy w zespole" prowadzoną przez firmę od jesieni 2017 roku.

 

Jak podkreśla Renata Prys, dyrektor Działu People

w sieci McDonald’s: Nie byłoby tych nagród, gdyby nie to, że do aktywności wzmacniających naszą markę pracodawcy podeszliśmy w przemyślany sposób. Zaczęliśmy od badań, opracowaliśmy kompleksową strategię; działania były więc odpowiedzią na rzeczywiste potrzeby kandydatów

i pracowników. Są mocno powiązane z naszą strategią biznesową, nie ograniczają się do pozyskiwania nowych kandydatów - równie dużo robimy wewnątrz organizacji. Wprowadziliśmy nowe programy rozwojowe dla pracowników, podnieśliśmy wynagrodzenia, pracowaliśmy nad zmianą kulturową w firmie. Nagrody, takie jak Złote Spinacze, to miły dowód na to, że ta praca została dostrzeżona.

 

Wraz ze Złotymi Spinaczami firma zgromadziła w tym roku aż 15 nagród i wyróżnień za działania employer branding. Wcześniej była nagradzana w konkursach PRCH Retail Awards, HR Dream Team, Siła Przyciągania, EB Excellence Awards, EB Kreator, EB Stars oraz Konkursie Biuletynów Firmowych. Ma na koncie również tytuł Top Employers i awans do pierwszej dziesiątki rankingu Pracodawca Roku.

 

Tomasz Polewczyński odpowiadający w McDonald’s za obszar EB dodaje: Działania, które prowadziliśmy przez ostatnie półtora roku, dały wymierne rezultaty. Znacząco zwiększyliśmy liczbę aplikacji i zatrudnienie w systemie McDonald’s, poprawiliśmy też postrzeganie marki pracodawcy. Zadbaliśmy o wszystkie punkty styku z kandydatami i pracownikami, mocno pracowaliśmy m.in. nad poprawą doświadczeń kandydatów. To, że nagrody udało się zdobyć już po kilkunastu miesiącach od rozpoczęcia prac nad strategią, cieszy, ale mamy świadomość, że to nie koniec naszej drogi, a raczej jeszcze większe zobowiązanie do dalszej pracy nad ulepszaniem McDonald’s jako miejsca pracy.

 

Sieć McDonald’s (spółka i jej franczyzobiorcy) jest jednym z największych pracodawców w Polsce. Obecnie zatrudnia ponad 24 000 osób. Wśród pracowników są zarówno studenci, jak i osoby dojrzałe, a także osoby z niepełnosprawnością czy młode matki, łączące pracę z wychowaniem dzieci. Firma jest otwarta na różne grupy społeczne, a każdy z pracowników ma gwarantowaną umowę

o pracę i taką samą szansę na awans. McDonald’s jest atrakcyjnym pracodawcą również ze względu na elastyczny grafik, który umożliwia pogodzenie pracy z innymi zajęciami. Kandydaci nie muszą mieć doświadczenia w gastronomii, ponieważ firma zapewnia niezbędne szkolenia.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.