zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Iluzja szefów: Pracownicy mniej zaangażowani, niż sądzą menedżerowie

Ponad połowa szefów uważa, że ich ludzie są w pełni zaangażowani, tymczasem tylko 32% pracowników to potwierdza, a 45% przyznaje się do braku motywacji – wynika z dziś opublikowanego raportu Right Management Talent Solutions „The Career Equation: What Attracts Talent Isn’t What Keeps Them”. Badanie pokazuje, że liderzy przeceniają poziom zaangażowania pracowników i nie dostrzegają prawdziwych czynników decydujących o ich lojalności. W Europie wciąż najważniejszym elementem przyciągającym talenty pozostają wynagrodzenie i benefity, ale tym, co ich najbardziej motywuje jest dopasowanie do zespołu i kultury organizacyjnej. Więcej w raporcie.

Pokolenie Z: pewni swoich kompetencji, ale nie swoich szefów

Aż 91% przedstawicieli Pokolenia Z uważa, że posiada odpowiednie kwalifikacje do wykonywania swoich obowiązków. To generacja świadoma swojej wartości – blisko 7 na 10 Zetek uważa, że znalazłoby nową pracę spełniającą ich oczekiwania w ciągu zaledwie sześciu miesięcy. Choć 76% mężczyzn i 66% kobiet z Gen Z dostrzega w swoich firmach realne możliwości rozwoju kariery, w tym awansu, oczekiwania wobec pracodawców są znacznie wyższe. Aż 36% Zetek nie ufa dziś swoim przełożonym. 

SOFTSWISS po raz drugi z rzędu zdobywa tytuł Europejskiego Pracodawcy Roku 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna zatrudniająca ponad 2000 pracowników na całym świecie i współpracująca z partnerskimi centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, została po raz drugi z rzędu uhonorowana tytułem Pracodawcy Roku podczas gali SBC Awards Europe 2025. To wyróżnienie podkreśla zaangażowanie firmy w budowanie kultury zorientowanej na pracowników.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

 

REKRUTACJI W SEKTORZE USŁUG DLA BIZNESU BĘDZIE NIECO MNIEJ, JEDNAK MIMO TO AŻ 80% PRACODAWCÓW Z BRANŻY SPODZIEWA SIĘ TRUDNOŚCI Z POZYSKIWANIEM PRACOWNIKÓW

 

 

Rosnąca presja płacowa oraz popularyzacja pracy zdalnej sprawiają, że firmy z branży nowoczesnych usług dla biznesu w roku 2023 spodziewają się wyzwań związanych

z pozyskiwaniem pracowników. Sytuacji pracodawców nie ułatwia kontynuacja silnej konkurencji o talent, dyktowanej rozwojem istniejących oraz powstawaniem nowych centrów w Polsce. Jak wynika z Raportu płacowego Hays dla sektora centrów usług biznesowych (BSS), pomimo zmiany koniunktury gospodarczej, rekrutacje nadal planuje prowadzić aż 91 proc. pracodawców.

 

W perspektywie inwestorów Polska jest lokalizacją coraz droższą, w której pozyskanie wykwalifikowanych pracowników stanowi wyzwanie z uwagi na wysoką konkurencję na rynku pracy. Znajduje to odzwierciedlenie w wynikach badania omówionego na łamach tegorocznego Raportu płacowego Hays dla sektora usług biznesowych. Pracodawcy z branży BSS (Business Services Sector), jako największą barierę w osiągnięciu celów strategicznych firmy wskazali rosnące koszty prowadzenia działalności (40 proc.), na co wpływ ma m.in. wzrost kosztów zatrudnienia, oraz niedobór talentów (19 proc.).

 

Natomiast jak wskazują eksperci Hays, polski sektor BSS nadal jest postrzegany jako oferujący atrakcyjny stosunek ceny do jakości i posiadający bogate portfolio projektów inwestycyjnych zakończonych sukcesem. Są to czynniki, które przyciągają do kraju firmy poszukujące lokalizacji dla skomplikowanych procesów biznesowych, wymagających doświadczonej i wysoko wykwalifikowanej kadry.

 

PLANY REKRUTACYJNE IDĄ W PARZE Z TRUDNOŚCIAMI

Pomimo zmiany nastrojów gospodarczych, na rynku pracy w sektorze BSS obserwowane jest stałe, bardzo wysokie zapotrzebowanie na pracowników o różnej specjalizacji i poziomie doświadczenia. Najlepsi kandydaci każdego miesiąca otrzymują kilka propozycji zawodowych, oferujących atrakcyjne wynagrodzenie i ciekawe możliwości rozwoju.

 

Jak wynika z badania Hays, sytuacja ta nie ulegnie zmianie na przestrzeni najbliższych 12 miesięcy. Rekrutacje w roku 2023 planuje prowadzić 91 proc. pracodawców z sektora nowoczesnych usług dla biznesu, co stanowi wynik o zaledwie 8 pkt. proc. niższy względem ubiegłorocznego. Co ciekawe, jednocześnie znacznie wzrósł odsetek firm spodziewających się trudności w pozyskiwaniu nowych pracowników. W tegorocznej edycji badania wyzwań natury rekrutacyjnej spodziewa się aż 80 proc. firm działających w sektorze BSS, co jest wynikiem wyższym od ubiegłorocznego o 15 pkt. proc.

 

 

Źródło: Raport płacowy 2023 - Centra usług biznesowych, Hays Poland

 

Jednym z działań, które mają umożliwić pozyskiwanie i zatrzymywanie są podwyżki. Podniesienie wynagrodzeń w roku 2023 znalazło się w planach 84 proc. firm z sektora BSS. Podwyżki najczęściej (62 proc. wskazań) będą jednak wynosić mniej niż 10 proc., co w realiach dwucyfrowej inflacji dla wielu pracowników będzie niesatysfakcjonujące.

 

 

Źródło: Raport płacowy 2023 - Centra usług biznesowych, Hays Poland.

 

KANDYDACI KOMPLEKSOWO ANALIZUJĄ OFERTY PRACY

Kandydaci w rosnącym stopniu poszukują firmy, która zapewni im rozwój i korzystne perspektywy zawodowe. Na liście priorytetów - obok atrakcyjnego wynagrodzenia - niezmiennie pojawia się praca zdalna oraz ogólna elastyczność. Specjaliści zwracają również uwagę na ciekawe projekty i wyzwania, dopasowany do potrzeb pakiet benefitów oraz rozpoznawalność i reputacja firmy, m.in. profil jej działalności, branża oraz strategia CSR.

 

Trudnością dla firm jest również rosnąca popularność w pełni zdalnych modeli pracy. Ułatwia to bowiem specjalistom podejmowanie zatrudnienia w krajach oferujących atrakcyjniejsze wynagrodzenia, a w konsekwencji ich odpływ z polskiego rynku pracy. To wszystko dla pracodawców jest to tożsame z koniecznością zabiegania o pracowników kompleksową, atrakcyjną ofertą, która zapewni kandydatowi poczucie stabilności zatrudnienia.

 

- Ostatni kwartał minionego roku pokazał, iż kandydaci dużo ostrożniej podchodzą do zmiany miejsca zatrudnienia. Wiele osób już na etapie wstępnych rozmów chce poznać wszelkie szczegóły oferty

i nawet, jeśli zdecydują się na udział w procesie rekrutacyjnym, to niejednokrotnie rezygnują na ostatnim jego etapie, już po otrzymaniu oferty zatrudnienia. Swoją decyzję o pozostaniu w obecnej organizacji zazwyczaj motywują potrzebą bezpieczeństwa oraz zobowiązaniami finansowymi - dodaje Aleksandra Krzywkowska, Client Manager w Hays Poland.

 

ROŚNIE POZIOM ZAAWANSOWANIA POLSKICH CENTRÓW

W minionym roku obserwowaliśmy dalsze lokowanie w polskich centrach kolejnych funkcji

o regionalnym lub międzynarodowym zakresie odpowiedzialności. Stanowi to potwierdzenie biznesowej dojrzałości polskiego sektora BSS oraz zatrudnionych w nim ekspertów. Z jednej strony jest to szansą na dalszy rozwój, z drugiej natomiast ryzykiem odpływu talentów z polskiego rynku pracy. Coraz częściej obserwujemy bowiem sytuację, w której najlepsi polscy eksperci migrują do krajów Zachodu w ramach transferów wewnętrznych.

 

Jak zauważa Aleksandra Tyszkiewicz, dyrektor wykonawcza w Hays Poland, Polska staje się rynkiem utożsamianym z zaawansowanymi procesami biznesowymi również z uwagi na trudności rekrutacyjne, jakich doświadczają pracodawcy. - Inwestorzy dostrzegają trend ogólnego niedoboru pracowników na polskim rynku oraz ograniczone po stronie kandydatów zainteresowanie ofertami związanymi z realizacją prostych zadań w obszarze obsługi klienta. W związku z tym globalne firmy niejednokrotnie decydują się na przeniesienie prostych procesów do bliźniaczych centrów zlokalizowanych w innych krajach, inwestując w dalszą specjalizację polskich struktur i poszerzając zakres zadań wymagających od pracowników wiedzy eksperckiej oraz bogatego doświadczenia - wyjaśnia Aleksandra Tyszkiewicz.

 

PROGNOZY NA ROK 2023

Sektor BSS w Polsce jest rozwiniętą i rozpędzoną maszyną, która w najbliższej przyszłości nie powinna się zatrzymać. Pracodawcy co prawda będą mierzyć się z obawami związanymi z sytuacją gospodarczą i wysoką presją płacową, natomiast nie będzie się to przejawiać zaprzestaniem

działań rekrutacyjnych.

 

- Nowe inwestycje napływające do polskiego sektora nowoczesnych usług dla biznesu oraz znaczący wzrost zatrudnienia w roku 2022 doskonale odzwierciedlają wizerunek Polski jako jednego

z wiodących rynków w tej branży - nie tylko w Europie, ale i na świecie. Pomimo wielu wyzwań, takich jak trudna sytuacja geopolityczna i gospodarcza, niepewność legislacyjna czy niedobór talentów, perspektywy dalszego wzrostu polskiego sektora BSS pozostają pozytywne - podsumowuje Justyna Chmielewska, Executive Manager w Hays Poland.

 

Nawet jeśli pojedyncze organizacje zdecydują się na zmniejszenie zatrudnienia, to obecny rynek BSS natychmiast wchłonie dostępne talenty. Branża nigdy wcześniej nie była tak dobrze przygotowana, aby stawić czoło trudniejszej sytuacji gospodarczej.

 

O RAPORCIE

Raport płacowy Hays dla sektora nowoczesnych usług dla biznesu jest zestawieniem poziomów wynagrodzeń na 40 stanowiskach, uzupełnionym wnioskami i komentarzami ekspertów oraz wynikami badania na temat rynku pracy, które zostało przeprowadzone pod koniec 2022 r.

Raport jest dostępny tutaj.

 

KONTAKT DLA MEDIÓW

Zofia Nowak

PR & Communications Team Leader

T: +48 722 224 701

E: znowak@hays.pl

 

 

Informacje o Hays Poland

 

Hays Poland jest firmą doradztwa personalnego należącą do międzynarodowej grupy Hays plc, która jest największą na świecie firmą zajmującą się rekrutacją specjalistyczną. Działając na rynku rekrutacyjnym od ponad 50 lat, Hays posiada 254 biura. Łącznie pracuje w nich 12.100 ekspertów w 20 specjalizacjach.

 

W 2002 roku otworzyliśmy pierwsze biuro w Polsce. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się niekwestionowanym liderem w rekrutacji specjalistycznej. Świadczymy dopasowane do wymagań klienta usługi w zakresie rekrutacji specjalistycznej pozyskując najlepszych kandydatów do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. Portfolio naszych usług obejmuje ponadto Executive Search, Recruitment Process Outsourcing (RPO) oraz marketing rekrutacyjny.

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.