zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Iluzja szefów: Pracownicy mniej zaangażowani, niż sądzą menedżerowie

Ponad połowa szefów uważa, że ich ludzie są w pełni zaangażowani, tymczasem tylko 32% pracowników to potwierdza, a 45% przyznaje się do braku motywacji – wynika z dziś opublikowanego raportu Right Management Talent Solutions „The Career Equation: What Attracts Talent Isn’t What Keeps Them”. Badanie pokazuje, że liderzy przeceniają poziom zaangażowania pracowników i nie dostrzegają prawdziwych czynników decydujących o ich lojalności. W Europie wciąż najważniejszym elementem przyciągającym talenty pozostają wynagrodzenie i benefity, ale tym, co ich najbardziej motywuje jest dopasowanie do zespołu i kultury organizacyjnej. Więcej w raporcie.

Pokolenie Z: pewni swoich kompetencji, ale nie swoich szefów

Aż 91% przedstawicieli Pokolenia Z uważa, że posiada odpowiednie kwalifikacje do wykonywania swoich obowiązków. To generacja świadoma swojej wartości – blisko 7 na 10 Zetek uważa, że znalazłoby nową pracę spełniającą ich oczekiwania w ciągu zaledwie sześciu miesięcy. Choć 76% mężczyzn i 66% kobiet z Gen Z dostrzega w swoich firmach realne możliwości rozwoju kariery, w tym awansu, oczekiwania wobec pracodawców są znacznie wyższe. Aż 36% Zetek nie ufa dziś swoim przełożonym. 

SOFTSWISS po raz drugi z rzędu zdobywa tytuł Europejskiego Pracodawcy Roku 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna zatrudniająca ponad 2000 pracowników na całym świecie i współpracująca z partnerskimi centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, została po raz drugi z rzędu uhonorowana tytułem Pracodawcy Roku podczas gali SBC Awards Europe 2025. To wyróżnienie podkreśla zaangażowanie firmy w budowanie kultury zorientowanej na pracowników.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Sektor produkcyjny inwestuje w pracowników

 

 

Ocena perspektyw rozwoju sektora produkcji przemysłowej jest coraz lepsza. Dobrze to świadczy również o ogólnej kondycji gospodarki. Branża uważana za papierek lakmusowy całego rynku od dłuższego czasu zgłasza bardzo wysokie zapotrzebowanie na ręce do pracy. Narastający niedobór pracowników sprawia, że firmy dbają o nich coraz bardziej i sięgają po wyszukane sposoby ich angażowania.

 

Dynamika rozwoju sektora produkcyjnego w Polsce rośnie. Prognoza zatrudnienia dla produkcji jest jedną z najbardziej optymistycznych wśród rynków regionu EMEA i najlepszą, względem innych sektorów, w Polsce[1]. Umocnienie pozytywnego trendu przekłada się na kształt polityki personalnej przedsiębiorstw. To świetna wiadomość dla osób poszukujących zatrudnienia - firmy mają do zaoferowania nie tylko miejsca pracy, ale też coraz lepsze warunki, w tym systemy motywacyjne.

 

- Dynamiczny rozwój gospodarczy zwiększa popyt na pracowników, a ich niedobór na rynku skłania firmy do większych starań o pozyskanie kandydatów - mówi Izabela Bąkowska-Jurga, Partner Biznesowy HR w Imperial Tobacco Polska. - Bardzo pozytywnym zjawiskiem jest rosnąca świadomość roli i wartości pracownika. Pracodawcy wprowadzają coraz bardziej rozbudowane systemy motywacyjne, chcąc przyciągnąć nowych, jak i zatrzymać dotychczasowych zatrudnionych. Kluczem do sukcesu są różnorodne metody, jednak pod warunkiem, że wynikają z uważnego wysłuchania potrzeb pracowników. Jak pokazuje nasze doświadczenie, podobne zainteresowanie może wzbudzać darmowy transport do miejsca pracy, jak i np. dopłaty do urlopu dla rodzin pracowników. Istotne jest też samo wynagrodzenie oraz premia, choć równie ważnymi oczekiwaniami naszych kandydatów są stabilność, rozwój zawodowy i dobra atmosfera w pracy - podsumowuje Izabela Bąkowska-Jurga.

 

Globalny koncern tytoniowy ma w Polsce dwie fabryki - w Radomiu oraz w podpoznańskich Jankowicach. Rozwija się dynamicznie, dlatego do obydwu miejsc poszukuje większej liczby pracowników produkcji o kompetencjach technicznych, jak np. mechaników maszyn, automatyków, operatorów maszyn, pracowników transportowych czy pracowników linii produkcyjnej. Na długiej liście oferowanych im benefitów znajdują się m.in. bezpłatny transport do miejsca pracy

z okolicznych miejscowości, świeże owoce w stołówce, dodatki finansowe do wyżywienia, bonusowe dni wolne, premia roczna, bezpłatny dostęp do lekarza w miejscu pracy, a także specjalne programy dla świeżo upieczonych rodziców czy osób po 50. roku życia.

 

Podobnie o pracowników dba produkujący światłowody Corning Optical Communications.

Obok dotychczasowej fabryki pod Łodzią firma otworzyła właśnie drugi zakład, jeden z największych nie tylko w skali regionu, ale i Europy. To wynik szybkiego rozwoju automatyzacji oraz rosnącego popytu na rozwiązania optyczne dla przemysłu telekomunikacyjnego. By sprostać popytowi, Corning nie tylko intensywnie rekrutuje nowych pracowników, ale też poświęca dużo uwagi ofercie dla tych już zatrudnionych.

 

- Bez sprawdzonych systemów motywacji czy elastyczności w podejściu do potrzeb naszych pracowników nie jest możliwe zachowanie na obecnym rynku pozycji konkurencyjnej - komentuje Mariusz Bielawski, Dyrektor Corning Optical Communications. - Zapewnienie benefitów jest oczywistością, ale i wyzwaniem. Zwłaszcza kiedy tak jak u nas, firma zatrudnia na różnych szczeblach, na stanowiskach produkcyjnych i okołoprodukcyjnych, specjalistycznych, inżynieryjnych. Potrzeby

i oczekiwania pracowników są więc bardzo zróżnicowane i oferta pozapłacowa musi to odzwierciedlać. Taka inwestycja przynosi jednak efekty i warta jest zachodu. Corning zawsze stawiał na równe traktowanie oraz partnerskie podejście do pracowników. Zależy nam na długofalowej współpracy z nimi, a nasz system motywacyjny jest jednym z elementów, które istotnie się na to przekładają. Benefitami staramy się odpowiadać na faktyczne potrzeby, bo tylko tak możemy skutecznie wspierać zadowolenie i efektywność naszych ludzi - dodaje Mariusz Bielawski.

 

Firma oferuje więc pracownikom dofinansowanie do posiłków w firmowej kantynie, opiekę medyczną i bezpłatny dojazd do pracy. Dofinansowane są karta sportowa i wypoczynek, firma regularnie organizuje też firmowe pikniki i imprezy integracyjne. To jednak nie wszystko. Dużym zainteresowaniem cieszą się oferowane przez Corning możliwości rozwoju, otwierające drogę do awansu, w tym przejścia pomiędzy działami w ramach firmy.

 

Jak twierdzą eksperci, zbudowanie skutecznego systemu motywacji wymaga czasu i zaangażowania, jednak pozwala na współczesnym rynku skutecznie walczyć o pracownika i rozwijać firmę.

 

- Poszukiwanie nowych sposobów na przyciągnięcie i związanie z sobą pracowników to w tej chwili konieczność - mówi Anna Mikulska, dyrektor w MJCC, agencji specjalizującej się w doradztwie

w obszarze employer brandingu. - Rynek pracy uległ zmianie, a wraz z nim zmieniło się też nastawienie pracowników. Są oni bardziej świadomi własnej wartości, szukając pracodawcy, nie są przecież skazani na pierwszą ofertę. Wybierają więc z większą rozwagą, patrząc na konkrety, które proponują im firmy. Programy motywacyjne odzwierciedlają podejście firmy do pracownika - jeśli są dostosowane do preferencji załogi, dają realną przewagę nad innymi pracodawcami - dodaje ekspertka.

 

***

 

Imperial Tobacco Polska S.A. to jeden z największych producentów tytoniowych w Polsce. Jest częścią grupy Imperial Brands PLC., z siedzibą w Bristolu, w Wielkiej Brytanii, międzynarodowego koncernu, specjalizującego się w markach tytoniowych i nie tytoniowych. Globalny gigant zatrudnia ponad 30 000 pracowników w ponad 40 fabrykach na całym świecie. W Polsce działają 2 zakłady

- w podpoznańskich Jankowicach i w Radomiu. Zatrudniają łącznie ok. 1 750 pracowników.

Więcej informacji na http://www.imperial-tobacco.pl.

 

Corning Optical Communications Polska jest światowym liderem kompleksowych rozwiązań optycznych dla przemysłu telekomunikacyjnego. Został utworzony przez Corning Incorporated, które istnieje od ponad 160 lat z siedzibą główną w mieście Corning w stanie Nowy Jork. Corning Incorporated zatrudnia ponad 50 000 pracowników oraz posiada 100 fabryk i biur na całym świecie. W Polsce siedziba Corning Optical Communications znajduje się w podłódzkim Strykowie, gdzie firma zatrudnia około 3000 osób. Więcej informacji na www.corning.com.

 

MJCC jest najbardziej doświadczoną w Polsce agencją employerbrandingową. Oferuje pełen zakres usług w obszarze budowania marki pracodawcy - badania i analizy, opracowanie strategii, a także prowadzenie kampanii na rynku pracy. Więcej informacji na www.mjcc.pl.

 


[1] Wyniki globalnego raportu Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.