zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

30% kobiet za zawodowy sukces uznaje objęcie roli menedżerskiej. Mężczyźni często mierzą wyżej.

Polki chcą się rozwijać, natomiast nie zawsze mają ku temu odpowiednie warunki. Może to wpływać na ich ambicje zawodowe oraz ocenę własnych możliwości. Zdarza się bowiem, że środowisko pracy sprzyja im mniej niż ich współpracownikom. Pomimo licznych zmian społecznych i programów DE&I wciąż nie widać wyraźnego progresu w tym zakresie. Jak wynika z raportu Hays Poland „Kobiety na rynku pracy 2025. Polityka DE&I w praktyce”, zaledwie 46 proc. specjalistek i menedżerek pozytywnie ocenia swoje perspektywy zawodowe. 

IT: co szósta firma planuje zwolnienia w nadchodzącym kwartale

Jak wynika z analizy firmy rekrutacyjnej Experis, 17% pracodawców z branży IT planuje redukcje etatów w trzecim kwartale 2025 roku, 40% organizacji deklaruje chęć rekrutacji, a 42% nie przewiduje zmian kadrowych. Najczęstszą przyczyną zakończenia współpracy z pracownikiem jest zamknięcie tymczasowego projektu oraz spadek popytu na usługi firm. Z danych Job Market Insights wynika, że liczba ofert pracy w sektorze IT spada drugi miesiąc z rzędu, plasując się w maju na poziomie 31 829 – wobec 32 482 w kwietniu i 33 443 w marcu.

27 proc. profesjonalistów podjęło na przestrzeni ostatniego roku dodatkową działalność zarobkową

Sytuacja na rynku pracy pozostaje niejednoznaczna w większości sektorów. Profesjonaliści zauważają, że aby nie pozostać w tyle – zarówno pod kątem finansowym, jak i zawodowym – niezbędna jest elastyczna postawa oraz wnikliwa analiza trendów. Dla wielu korzystne wydaje się proaktywne wykazywanie się inicjatywą, również poza głównym miejscem zatrudnienia.

 

Ruszyły rekrutacje MBA

 

Trampolina do awansu i wyższych zarobków

 

 

Co trzeci absolwent MBA awansuje lub zmienia pracę na lepszą. Połowa odnotowuje wzrost zarobków. Co czwarty posiadacz dyplomu MBA zarabiał w 2018 roku ponad 19 000 złotych brutto. Jest więc, o co 'się bić'. Ruszyły rekrutacje do programów Master of Business Administration.

 

Aby sprostać wyzwaniom rynku, będącego w stanie permanentnej i szybkiej - jak nigdy wcześniej - zmiany, konieczne jest ciągłe pogłębianie i poszerzanie kompetencji i umiejętności.

 

- Udział w dobrze przygotowanym programie MBA daje konkretną, praktyczną wiedzę. Nasi wykładowcy to praktycy, pracujący warsztatowymi metodami w oparciu o konkretne, realne studia przypadków. Bezcenną wartością prowadzonych w ramach MBA zajęć jest dyskusja i  wymiana praktyk między samymi uczestnikami, którzy wnoszą własne wieloletnie, doświadczenia biznesowe - mówi dr Przemysław Wajda, Dyrektor Programu MBA w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów (GFKM).

 

 

Profil uczestnika

 

Doświadczenie kierownicze jest jednym z podstawowych warunków, które musi spełnić kandydat do programu MBA. W GFKM minimalne wymagane to trzy lata. Niezbędny jest też dyplom ukończenia studiów wyższych. O przyjęciu do programu decyduje jednak przede wszystkim rozmowa kwalifikacyjna.

 

- Rozmowa daje nam możliwość lepszego poznania kandydata, jego motywacji, determinacji i potencjału - rozpatrywanego zarówno w kategoriach indywidualnych, jak i tego, co może wnieść do grupy - wyjaśnia dr Przemysław Wajda. - Zwracamy uwagę nie tylko na doświadczenie zawodowe. Pytamy też o oczekiwania w stosunku do programu i o to, które kompetencje chce szczególnie wzmocnić.

 

Statystyki jasno pokazują, z jak doświadczonymi osobami zetkniemy się decydując się na MBA. Z analiz przeprowadzonych przez GFKM wynika, że ponad 80 proc. słuchaczy MBA to osoby w wielu 31-50 lat (niemalże po połowie w przedziale 31-40 i 41-50 lat). Największa grupa - 48 proc. - ma wykształcenie techniczne, 39 proc. - ekonomiczne i biznesowe, ale są też humaniści - blisko 19 proc. Średni staż pracy uczestnika programu to 18 lat. Stanowisko kierownika lub dyrektora piastuje 70 proc., a członkami zarządu lub zarządzającymi właścicielami firmy jest 17 proc. Zdecydowana większość z nich - 68 proc. - reprezentuje przedsiębiorstwa zatrudniające powyżej 249 osób, 22 proc. - firmy, w których liczba pracowników mieści się w przedziale 50-249.

 

 

Lepsza praca, lepsza płaca

 

Analizy prowadzone przez różne podmioty oferujące programy Master of Business Administration wskazują, że przynajmniej jedna trzecia posiadaczy dyplomu MBA awansuje w strukturach własnej firmy lub szybko znajduje nowego pracodawcę, gotowego zaoferować korzystniejsze warunki pracy - również finansowe. Według Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez firmę Sedlak & Sedlak mediana wynagrodzeń absolwentów MBA wyniosła w 2018 roku 12 500 złotych brutto miesięcznie. Co czwarty zarabiał 19 240 złotych i więcej. Najwyższy poziom wynagrodzeń odnotowano na stanowiskach dyrektorskich - mediana w tej kategorii to 19 977 złotych (bez dyplomu MBA - 12 822 zł), co czwarty badany zarabiał 25 934 złotych brutto i więcej.

 

Opłacalna inwestycja

 

Udział w 2-letnim (4 semestry) programie MBA to wydatek powyżej 40 tys. złotych. Wnioskując, choćby z przytoczonych badań poziomu wynagrodzeń osób z dyplomem MBA, to opłacalna inwestycja. Potwierdzają to również absolwenci MBA GFKM.

- Dyplom otworzył mi drzwi do nowych wyzwań i profesjonalizacji narzędzi, z których korzystam. Można powiedzieć, że się 'zmonetyzował'. Ale jako najbardziej wartościowe oceniam zindywidualizowane podejście, które oferuje program MBA GFKM - z oceną 360 stopni, coachingiem

i możliwością wyboru specjalistycznej ścieżki. Udział w nim pozwolił mi rozwinąć do poziomu eksperckiego zarówno kompetencje miękkie, jak i twarde. Pozwolił z pełnym zrozumieniem omawiać mechanizmy finansowe, a nierzadko w sposób klarowny te mechanizmy tłumaczyć. Bezcenna w biznesowym świecie, w którym niezbędne są szybki dostęp do informacji i konfrontacja doświadczeń, jest sieć kontaktów, którą zbudowałem uczestnicząc w programie - mówi Adam Niklewski, absolwent International Executive MBA GFKM.

Wielu słuchaczy finansuje MBA dzięki wsparciu pracodawców, którzy opłacają udział w programie w całości lub partycypują w kosztach. Są jednak i tacy, którzy sami płacą za naukę.

- Wychodzą z założenia, że inwestycja w wiedzę i relacje na poziomie MBA po prostu się opłaca - podsumowuje dr Przemysław Wajda.

 

***

 

Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów (GFKM) jest firmą szkoleniowo-doradczą specjalizującą się w szkoleniach i projektach rozwojowych dla kadry kierowniczej oraz personelu średnich i dużych firm polskich i międzynarodowych. Jest jedną z największych i najbardziej doświadczonych firm szkoleniowych w Polsce. Jako jedna z pierwszych wprowadziła na polski rynek programy Master of Business Administration - obecnie realizuje je w sześciu miastach: Gdańsku, Warszawie, Białymstoku, Katowicach, Szczecinie i Płocku, w ramach 21 grup (największa liczba w Polsce). Prowadzi pełne spektrum programów, w tym: Executive MBA oraz MBA profilowane (dla sektorów: energetycznego, hotelarskiego, hotelowego, kolejowego, lotniczego i służby zdrowia), szkolenia firmowe, szkolenia otwarte, studia podyplomowe, programy coachingowe i projekty doradcze, zapewniając klientom wyjątkową synergię jakości i wartości praktycznej.

 

Więcej informacji:

 

Anna Fibak (Around Brand Consulting)

tel. 606 6266 81

e-mail: anna.fibak@aroundbrand.pl

 

 

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.