zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Iluzja szefów: Pracownicy mniej zaangażowani, niż sądzą menedżerowie

Ponad połowa szefów uważa, że ich ludzie są w pełni zaangażowani, tymczasem tylko 32% pracowników to potwierdza, a 45% przyznaje się do braku motywacji – wynika z dziś opublikowanego raportu Right Management Talent Solutions „The Career Equation: What Attracts Talent Isn’t What Keeps Them”. Badanie pokazuje, że liderzy przeceniają poziom zaangażowania pracowników i nie dostrzegają prawdziwych czynników decydujących o ich lojalności. W Europie wciąż najważniejszym elementem przyciągającym talenty pozostają wynagrodzenie i benefity, ale tym, co ich najbardziej motywuje jest dopasowanie do zespołu i kultury organizacyjnej. Więcej w raporcie.

Pokolenie Z: pewni swoich kompetencji, ale nie swoich szefów

Aż 91% przedstawicieli Pokolenia Z uważa, że posiada odpowiednie kwalifikacje do wykonywania swoich obowiązków. To generacja świadoma swojej wartości – blisko 7 na 10 Zetek uważa, że znalazłoby nową pracę spełniającą ich oczekiwania w ciągu zaledwie sześciu miesięcy. Choć 76% mężczyzn i 66% kobiet z Gen Z dostrzega w swoich firmach realne możliwości rozwoju kariery, w tym awansu, oczekiwania wobec pracodawców są znacznie wyższe. Aż 36% Zetek nie ufa dziś swoim przełożonym. 

SOFTSWISS po raz drugi z rzędu zdobywa tytuł Europejskiego Pracodawcy Roku 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna zatrudniająca ponad 2000 pracowników na całym świecie i współpracująca z partnerskimi centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, została po raz drugi z rzędu uhonorowana tytułem Pracodawcy Roku podczas gali SBC Awards Europe 2025. To wyróżnienie podkreśla zaangażowanie firmy w budowanie kultury zorientowanej na pracowników.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

 

Ruszyły rekrutacje MBA

 

Trampolina do awansu i wyższych zarobków

 

 

Co trzeci absolwent MBA awansuje lub zmienia pracę na lepszą. Połowa odnotowuje wzrost zarobków. Co czwarty posiadacz dyplomu MBA zarabiał w 2018 roku ponad 19 000 złotych brutto. Jest więc, o co 'się bić'. Ruszyły rekrutacje do programów Master of Business Administration.

 

Aby sprostać wyzwaniom rynku, będącego w stanie permanentnej i szybkiej - jak nigdy wcześniej - zmiany, konieczne jest ciągłe pogłębianie i poszerzanie kompetencji i umiejętności.

 

- Udział w dobrze przygotowanym programie MBA daje konkretną, praktyczną wiedzę. Nasi wykładowcy to praktycy, pracujący warsztatowymi metodami w oparciu o konkretne, realne studia przypadków. Bezcenną wartością prowadzonych w ramach MBA zajęć jest dyskusja i  wymiana praktyk między samymi uczestnikami, którzy wnoszą własne wieloletnie, doświadczenia biznesowe - mówi dr Przemysław Wajda, Dyrektor Programu MBA w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów (GFKM).

 

 

Profil uczestnika

 

Doświadczenie kierownicze jest jednym z podstawowych warunków, które musi spełnić kandydat do programu MBA. W GFKM minimalne wymagane to trzy lata. Niezbędny jest też dyplom ukończenia studiów wyższych. O przyjęciu do programu decyduje jednak przede wszystkim rozmowa kwalifikacyjna.

 

- Rozmowa daje nam możliwość lepszego poznania kandydata, jego motywacji, determinacji i potencjału - rozpatrywanego zarówno w kategoriach indywidualnych, jak i tego, co może wnieść do grupy - wyjaśnia dr Przemysław Wajda. - Zwracamy uwagę nie tylko na doświadczenie zawodowe. Pytamy też o oczekiwania w stosunku do programu i o to, które kompetencje chce szczególnie wzmocnić.

 

Statystyki jasno pokazują, z jak doświadczonymi osobami zetkniemy się decydując się na MBA. Z analiz przeprowadzonych przez GFKM wynika, że ponad 80 proc. słuchaczy MBA to osoby w wielu 31-50 lat (niemalże po połowie w przedziale 31-40 i 41-50 lat). Największa grupa - 48 proc. - ma wykształcenie techniczne, 39 proc. - ekonomiczne i biznesowe, ale są też humaniści - blisko 19 proc. Średni staż pracy uczestnika programu to 18 lat. Stanowisko kierownika lub dyrektora piastuje 70 proc., a członkami zarządu lub zarządzającymi właścicielami firmy jest 17 proc. Zdecydowana większość z nich - 68 proc. - reprezentuje przedsiębiorstwa zatrudniające powyżej 249 osób, 22 proc. - firmy, w których liczba pracowników mieści się w przedziale 50-249.

 

 

Lepsza praca, lepsza płaca

 

Analizy prowadzone przez różne podmioty oferujące programy Master of Business Administration wskazują, że przynajmniej jedna trzecia posiadaczy dyplomu MBA awansuje w strukturach własnej firmy lub szybko znajduje nowego pracodawcę, gotowego zaoferować korzystniejsze warunki pracy - również finansowe. Według Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez firmę Sedlak & Sedlak mediana wynagrodzeń absolwentów MBA wyniosła w 2018 roku 12 500 złotych brutto miesięcznie. Co czwarty zarabiał 19 240 złotych i więcej. Najwyższy poziom wynagrodzeń odnotowano na stanowiskach dyrektorskich - mediana w tej kategorii to 19 977 złotych (bez dyplomu MBA - 12 822 zł), co czwarty badany zarabiał 25 934 złotych brutto i więcej.

 

Opłacalna inwestycja

 

Udział w 2-letnim (4 semestry) programie MBA to wydatek powyżej 40 tys. złotych. Wnioskując, choćby z przytoczonych badań poziomu wynagrodzeń osób z dyplomem MBA, to opłacalna inwestycja. Potwierdzają to również absolwenci MBA GFKM.

- Dyplom otworzył mi drzwi do nowych wyzwań i profesjonalizacji narzędzi, z których korzystam. Można powiedzieć, że się 'zmonetyzował'. Ale jako najbardziej wartościowe oceniam zindywidualizowane podejście, które oferuje program MBA GFKM - z oceną 360 stopni, coachingiem

i możliwością wyboru specjalistycznej ścieżki. Udział w nim pozwolił mi rozwinąć do poziomu eksperckiego zarówno kompetencje miękkie, jak i twarde. Pozwolił z pełnym zrozumieniem omawiać mechanizmy finansowe, a nierzadko w sposób klarowny te mechanizmy tłumaczyć. Bezcenna w biznesowym świecie, w którym niezbędne są szybki dostęp do informacji i konfrontacja doświadczeń, jest sieć kontaktów, którą zbudowałem uczestnicząc w programie - mówi Adam Niklewski, absolwent International Executive MBA GFKM.

Wielu słuchaczy finansuje MBA dzięki wsparciu pracodawców, którzy opłacają udział w programie w całości lub partycypują w kosztach. Są jednak i tacy, którzy sami płacą za naukę.

- Wychodzą z założenia, że inwestycja w wiedzę i relacje na poziomie MBA po prostu się opłaca - podsumowuje dr Przemysław Wajda.

 

***

 

Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów (GFKM) jest firmą szkoleniowo-doradczą specjalizującą się w szkoleniach i projektach rozwojowych dla kadry kierowniczej oraz personelu średnich i dużych firm polskich i międzynarodowych. Jest jedną z największych i najbardziej doświadczonych firm szkoleniowych w Polsce. Jako jedna z pierwszych wprowadziła na polski rynek programy Master of Business Administration - obecnie realizuje je w sześciu miastach: Gdańsku, Warszawie, Białymstoku, Katowicach, Szczecinie i Płocku, w ramach 21 grup (największa liczba w Polsce). Prowadzi pełne spektrum programów, w tym: Executive MBA oraz MBA profilowane (dla sektorów: energetycznego, hotelarskiego, hotelowego, kolejowego, lotniczego i służby zdrowia), szkolenia firmowe, szkolenia otwarte, studia podyplomowe, programy coachingowe i projekty doradcze, zapewniając klientom wyjątkową synergię jakości i wartości praktycznej.

 

Więcej informacji:

 

Anna Fibak (Around Brand Consulting)

tel. 606 6266 81

e-mail: anna.fibak@aroundbrand.pl

 

 

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.